Viktigt: Denna sida använder cookies (cookies). Genom att använda denna webbplats utan att stänga av cookies i webbläsaren, innebär att du samtycker till att använda det.
Köp nu! Funktioner Nedladdningar

Tjäna med oss!

Om du vill börja tjäna pengar med vBET koppling till Affiliate Program.
Sida 6 av 6 FirstFörst ... 456
Resultat 51 till 56 av 56

Ämne: Google Translate API avstängning eller kommer att betalas? Spelar ingen roll - vBET stödjer andra API: er

Michał Podbielski (vBET Personal) vBET's Avatar
    Reg.datum
    Oktober 2009

Rapporter är endast tillgänglig för Google-översättning API v2. För v1 är inte och detta API kommer att vara stängd 1 december 2011, så det finns ingen anledning att göra något inom detta område.

Just nu språkidentifiering stöds endast av Google-översättning API (monter versioner). Vi kan också lägga till stöd för Microsoft - vi gjorde inte det ännu, eftersom vi ser en del frågor här. Microsoft Översättning API stöder mindre språk, så om du kommer att ha slagits på flera språk (de som stöds enbart av Google) sedan Microsoft översättning API kommer inte att kunna upptäcka språket. Så med andra ord - vi kan lägga till stöd för Microsoft översättning API språkidentifiering, men du kan bara använda den när du använder bara språk som stöds för Microsoft. Om du använder ett språk mer än Google måste användas, annars upptäckt fungerar inte för språk som inte stöds av Microsoft. Detta är anledningen till att vi inte lägga till det från början - det komplicerar konfiguration. Naturligtvis Nu inser vi att många kunder kommer att hålla bara för att fria översättningar så vi kommer lägga till stöd för Microsoft språkidentifiering.

Det är ingen brådska här - så länge som skrevs API V1 fungerar kan du fortfarande ha gratis språkidentifiering. Så först kommer vi att gå för nya vBET3.x ut och lägga till det stöd för andra översättningar API. Då kommer vi att röv stöd för Microsoft språkidentifiering.

OBS! i denna stund i vBET4.x du kan använda Microsoft för översättningar och gratis Google översättning API v1 för detektion. Så du behöver inte vänta med byte. Språkidentifiering arbetar var för sig - oavsett vad konfiguration du har för översättning.

Senast redigerad av vBET; 03-09-1113:08. Anledning: typo

Senior Member
    Reg.datum
    Nov 2009

Wow, ser ut som Microsoft bara stöder 37 språk medan Google har stöd för 53 - är det korrekt?

Du har rätt i att Microsoft API verkar inte vara så förfinad som Googles.

Just nu är jag med API som följer:

Men om det finns en kodad \\ n, \\ r eller \\ t i texten verkar det API skriker på dig. Vad är det säkraste sättet att koda $ text? Just nu gör jag:

str_ireplace (array ('% 0D', '% 0A', '% 09'), array ('','',''),$ translationURL);

men det verkar inte vara tillräckligt på toppen av urlencode. Googles webbadress API var mer elegant, eftersom vi inte behövde oroa citat heller.

Reg.datum
    Oktober 2009

Du har vBulletin 4.x? vBET 4.x stödjer redan Microsoft översättning och du behöver inte göra några ändringar i koden.
    vBET3.x kommer att stödja det i nästa utgåva. Och faktiskt i Microsoft översättning API vi har att kakan bry sig om vissa specialtecken - detta är en del i form av en kod vBET4.x hantering Microsoft Översättning API:
    Code:
    $translationURL =& str_replace(array('%0A','%0D', '%09'),'',$translationURL);

Senior Member
    Reg.datum
    Nov 2009

Nej, jag använder 3.8 så jag måste vänta och se

Även med den ersättning jag får frågor på text som innehåller citat. Men för de flesta sidor, allt fungerar.

Jag hoppas att Microsoft lägger till stöd för fler språk!

Reg.datum
    Oktober 2009

Quote Ursprungligen postat av moman View Post
    Nej, jag använder 3.8 så jag måste vänta och se

Även med den ersättning jag får frågor på text som innehåller citat. Men för de flesta sidor, allt fungerar.

Jag hoppas att Microsoft lägger till stöd för fler språk!
    Nya vBET3.x utgåvan bör denna månad I vBET4.x det arbetar redan från en tid, så buggar redan lösas. Ändå kommer det att släppas som beta-version för det första på grund av ändringar.

Senior Member
    Reg.datum
    Nov 2009

Låter bra!

För den tid som jag verkar ha fast problemet med Microsoft översättare. Det visade sig att% 22 (kodade citattecken) i webbadresser skruvas upp saker så jag är bara att ta bort dem helt.

Till exempel,

Kommer klaga på citat, men

fungerar bra

Sida 6 av 6 FirstFörst ... 456

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •