Viktigt: Denna sida använder cookies (cookies). Genom att använda denna webbplats utan att stänga av cookies i webbläsaren, innebär att du samtycker till att använda det.
Köp nu! Funktioner Nedladdningar

Tjäna med oss!

Om du vill börja tjäna pengar med vBET koppling till Affiliate Program.
Sida 5 av 6 FirstFörst ... 3456 SenasteLast
Resultat 41 till 50 av 56

Ämne: Google Translate API avstängning eller kommer att betalas? Spelar ingen roll - vBET stödjer andra API: er

Michał Podbielski (vBET Personal)
    Reg.datum
    Oktober 2009

Tack för denna information. Vi kommer att kontrollera vilka förändringar som krävs för att göra i vBET koden för nästa utgåva.

Observera att vBET redan stöder Microsoft översättning API som är gratis nu och stödjer 35 språk. Så du kan bara använda fria översättningar om du vill, bara betalat från Google, eller blanda den och använda fritt där det är möjligt och betalas där det inte är.

Junior Member
    Reg.datum
    Mar 2010

Jag undersöker denna situation, och det är mycket enkelt:
    Vi kan använda samma kod.

Reg.datum
    Oktober 2009

Det finns fortfarande - information att vissa begränsningar är olika så det är möjligt att använda den med bättre prestanda (längre begäranden, fler frågor i en begäran). Så vi kommer att åka dit och kontrollera allt
    Senast redigerad av vBET; 31-08-1104:51. Anledning: typo

Reg.datum
    Oktober 2009

Goda nyheter är att nu kommer det att vara tillåtet att lagra Googles resultat - så att du inte behöver betala om och om igen för samma översättningar. Vi måste ändra standardnätverkskonfigurationen vBET för cache renare och även beskrivning av några vBET parametrar. Jag vet att det var planerat att släppa vBET3.x nu men det blir enklare och snabbare att inkludera ändringarna i vBET4.x första som redan är förberedd för många översättning API. Vi kommer helt enkelt använda det som "annan" översättning API som ger möjlighet att först använda Googles API (gratis en) tills den försvinner den 1 december och sedan helt enkelt byta till V2 bara genom att ändra en vBET parameter.

Också goda nyheter det att priserna verkar vara ganska rättvis $ 20 per 1 miljon tecken. Kan inte säga hur många tecken skall vara ett forum, men det verkar fortfarande vara helt OK. Hur som helst - Vi erbjuder redan gratis Microsoft översättning API. Så det finns alltid alternativ till att få det billigare, eller gratis alls om bara språk som stöds av Microsoft Översättning API kommer att användas.

Vi är fortfarande osäker gör och hur Google tar betalt för språkidentifiering - är det också räknas som översättning eller kommer det att vara fri. Men vi är i avsnittet och vi kommer att reagera snabbt på ändringar
    Senast redigerad av vBET; 31-08-1105:18.

Reg.datum
    Oktober 2009

Senior Member
    Reg.datum
    Nov 2009

Kommer Google v2 api göras tillgängliga för 3.x-användare? Dessutom kommer det att släppas som en patch, så att vi inte behöver uppgradera hela vBET installationen? Om inte, kan manuell installation instruktioner ges? Dessutom kommer det vara enkelt att integrera Microsoft API?
    Senast redigerad av moman; 01-09-1122:02.

Senior Member
    Reg.datum
    Nov 2009

Dessutom, vad vore ett enkelt sätt att räkna ut hur många tecken som nu blir översatt? Jag får ca 4 GB cache data per dag, och om vi antar att 40% av (1,6 GB) är den ursprungliga texten, skulle det betyda att Google är att omsätta 1600 miljoner tecken för mig?

Om så vore fallet, skulle betalas API inte vara ett alternativ!

Reg.datum
    Oktober 2009

Quote Ursprungligen postat av moman View Post
    Kommer Google v2 api göras tillgängliga för 3.x-användare? Dessutom kommer det att släppas som en patch, så att vi inte behöver uppgradera hela vBET installationen? Om inte, kan manuell installation instruktioner ges? Dessutom kommer det vara enkelt att integrera Microsoft API?
    VBET3.x kommer naturligtvis att stödja översättning API-gränssnittet Microsoft och Google Translation API v2

Reg.datum
    Oktober 2009

Quote Ursprungligen postat av moman View Post
    Dessutom, vad vore ett enkelt sätt att räkna ut hur många tecken som nu blir översatt? Jag får ca 4 GB cache data per dag, och om vi antar att 40% av (1,6 GB) är den ursprungliga texten, skulle det betyda att Google är att omsätta 1600 miljoner tecken för mig?

Om så vore fallet, skulle betalas API inte vara ett alternativ!
    Detta är täckt av Google - i Google Kontrollpanelen kan du se hur många tecken översattes (historia diagram) också kan du ställa in det gränser. Så vi kommer inte att duplicera den i vBET:
    1. Det finns redan i Google
    2. Det skulle ha negativ inverkan på prestandan på detta på serversidan

Senior Member
    Reg.datum
    Nov 2009

Kan du få Google rapporter för v1 API, eller bara v2?

Låter som jag kommer att byta till Microsoft API-Jag tänkte på att göra ändringar manuellt, men nu ska jag vänta tills en ny version / patch kommer ut så att det är gjort rätt.

Jag surfade på Microsofts dokumentation och det ser ut som de stöder språkidentifiering, betyder det att vbet också kommer att stödja språkidentifiering via Microsoft API?

Redigera: jag infört microsoft api och det verkar fungera (inte en stor förändring, bara var tvungen att ändra functions.php), men översättningar är mycket värre än dem från google verkar Det ser också ut som deras identifiering inte ger en poäng, så det är en bummer. Gratis är gott, men!
    Senast redigerad av moman; 02-09-1121:37.

Sida 5 av 6 FirstFörst ... 3456 SenasteLast

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •