Viktigt: Denna sida använder cookies (cookies). Genom att använda denna webbplats utan att stänga av cookies i webbläsaren, innebär att du samtycker till att använda det.
Köp nu! Funktioner Nedladdningar

Tjäna med oss!

Om du vill börja tjäna pengar med vBET koppling till Affiliate Program.
Sida 1 av 2 12 SenasteLast
Resultat 1 till 10 av 13

Ämne: Behöver du hjälp med att minska belastningen på servern

Senior Member
    Reg.datum
    Sep 2010

Default Behöver du hjälp med att minska belastningen på servern

Hej, jag har problem med min server last har jag flyttat redan tillägnad försöka bota detta men ändå få höga server belastningar, om jag inaktiverar vbet servern lasten sjunker.

Kan någon hjälpa?

@ Kamil, du redan har full tillgång uppgifter skickas till dig i PM om du vill kontrollera.

vBulletin Enterprise Översättare (vBET) Personal
    Reg.datum
    Maj 2010

hej,
    här har du en vBET lista över tips: http://www.vbenterprisetranslator.co...rformance.html

kom ihåg - om du har alla språk aktiverade - du har 53 mer innehåll (ämnen, inlägg etc) på ditt forum, och naturligtvis mycket trafik forum.

Du kan inaktivera vissa språk och vänta när cachen för aktiverade språk kommer att tillsättas, efter det - du kan aktivera nästa del av översättningar.

För det andra, I denna UTSÄTTNING har vi en stor förbättring (mycket stor en) - det här är cache-system (4 olika alternativ). Du kan kontrollera det i din admincp-> vBET Cache. (Kom ihåg - du måste integrera din server för att använda denna typ av cache)

Senior Member
    Reg.datum
    Sep 2010

Jag har genomfört allt jag kan för dina prestationer rekommendationer har jag också haft alla aktiverade språk (och mest) sedan köper vbet ca 6 månader sedan, är belastningen konstant hög hela tiden. När det gäller Memory Cache (beta) Jag tror inte jag har någon cache gaspedalen på min server, men evrything annat är inställt enligt dina instruktioner.

vBulletin Enterprise Översättare (vBET) Personal
    Reg.datum
    Maj 2010

från vår senaste UTSÄTTNING vi arbetat med detta minne cache system - detta bör vara den stora i prestanda. Du måste ha din server konfigurerad med denna cache systemet (kanske ni redan har - fråga din server-stöd)
    Senast redigerad av kamilkurczak; 26-05-1122:25.

Senior Member
    Reg.datum
    Sep 2010

Hej Kamil, jag kollade bara php info och jag har inte det, men jag kommer att få dem att installera xcache eller något liknande

Michał Podbielski (vBET Personal) vBET's Avatar
    Reg.datum
    Oktober 2009

Hej. Varför du har problem med din server belastning? Jag ser ditt forum är översätta riktigt snabbt, så var är problemet?

Observera att översättningar görs av externa tjänster från Google. Detta innebär att när översättningen händer dina inlägg väntar på svar från Google. Och det är därför din server Load är större, men inte påverka systemet, därför väntar ämnen tar ingen CPU eller mer minne (precis som redan används). Så det är därför du alltid kommer att ha högre Server Load med vBET aktiverat (när inaktiverad ingen tråd väntar på resultat från Google) och i samma tid ditt forum kommer fortfarande att arbeta snabbt, eftersom väntan ämnen tar ingen CPU.

Så vad som verkligen behövs för att ta älskare Server Load är att säkerställa att ämnen inte kommer att vänta på resultaten från Google, men tyvärr Google gör det möjligt att cache sitt resultat endast i 15 dagar. Du kan prova det själv - om du inaktiverar cache, eller bara göra det tid att leva mindre då du kommer att se Server Load växer - eftersom färre resultat kommer att cachas och fler förfrågningar väntar Google svar. Det finns ingen magi - översättningar kommer från någonstans och det tar tid att få det från Google.

Använda minnet cache kan hjälpa på något sätt. Trådar väntar på Googles resultat kommer fortfarande att vänta (du kommer inte ge det förrän du har cachade alla översättningar, och du kommer inte eftersom det är rengjord enligt Googles TOS). Fortfarande cachade resultat kommer att genereras snabbare, så begär inte att vänta på översättningar kommer att gå snabbare från förfrågningar kö.

Här kan du ta reda på exakt vad lasten på servern är: Serverbelastningen och ta reda på att så länge du har fria resurser Server Load är inte en fråga.
    Att veta vad värdet av lasten på servern är inte så viktigt ändå. Att veta hur man ska tolka värdet är det som räknas.
    minns Definition: lasten på servern representerar antalet processer som väntar på att få tillgång till processorn. Men inte alla processer är likadana! Om processerna är lågt prioriterade, när en ny server begäran (sid begäran) visas, kan det fortfarande att hanteras nästan omedelbart.
    För att inte nämna att lasten på servern är bara en faktor av många andra (minne, CPU-användning, storlek swap-fil)
    Som vanligt, och så många direkt inblandade i fientlig verksamhet säger, handlar det om att verkliga beteende. Är sidorna laddar snabbt? Är en process som att söka igenom en databas tar en rimlig tid? Då du egentligen inte har ett problem, oavsett belastningen på servern är
    Så, det ultimata testet är sättet att servern fungerar. Om servern är snabb, ett nummer, inte ens om det heter "lasten på servern", egentligen inte betyder mycket
    Så att din server är snabb och jag kan se ditt forum svar snabbt, Problemet är bara virtuella - det finns ingen riktig fråga. Lasten på servern är värde som ger dig ingen information om verkliga prestationer, bara tips om du vet hur man ska tolka det (dvs om servern är igång bra med X-server belastning, då kan du börja kontrollera vad som pågår, om det snabbt växer till 2X eller något liknande). Bara statiskt nummer ger dig ingenting, bättre kontrollera din CPU och minne för att vara säker på att detta värde är OK för din server och om det är OK då oavsett vad Server Load värde.

Ändå om du vill ha ytterligare några tips:
    - Göra större cache TTL om man ändrade det till lägre (standard är högsta tillåtna av Google TOS).
    - Om du har ingen HDD rymdfrågor stänga cron uppgift för rengöring gäst cache - det behöver inte rengöras alls, eftersom det friskar resultat som behövs, ändå tar bort mycket gamla filer kan ta väldigt lång tid för PHP.
    - Använd cache
    - I slutet (men jag ser ingen känsla av det, eftersom du inte har prestandaproblem) börjar handikappande språk som ger dig mindre trafik

Förresten - vad är din server Load, genomsnittliga CPU-och minnesanvändning, och vilken maskinvara har ni (hur många processorer, minne)? Har växlingsfilen används?

Senior Member
    Reg.datum
    Sep 2010

Följande är de detaljerna som per dina frågor
    1) Server Load
    08:22:53 upp 44 dagar, 13:31, 1 användare, ladda genomsnitt: 4,07, 5,09, 5,26
    ANVÄNDARE TTY från inloggning @ IDLE JCPU PCPU VAD
    rot poäng / 2 datacenter1.supp 08:17 0.00s 1.53s 0.00sw
    2) CPU-och minnesanvändning
    totala användas fritt delas buffertar cachade
    Mem: 4040 3616 424 0 256 2809
    - / + Buffers / cache: 550 3490
    Swap: 8001 24 7976
    3) hur många processorer
    3

EDIT: bara tog en bild här http://www.thecodecage.com/forumz/server.png min server är så här hela tiden, är denna ögonblicksbild efter att ha aktiverat memcahce.
    Senast redigerad av Simon Lloyd; 27-05-1108:47.

Senior Member
    Reg.datum
    Sep 2010

Som lagt information här är Top Processer loggen:
    xxxx 93,0% / usr / bin / php / home / xxxx / public_html / forumz / vbenterprisetranslator_seo.php
    xxxx 83,0% / usr / bin / php / home / xxxx / public_html / forumz / vbenterprisetranslator_seo.php
    xxxx 75,0% / usr / bin / php / home / xxxx / public_html / forumz / vbenterprisetranslator_seo.php
    MySQL 6,8% / usr / sbin / mysqld - basedir / --datadir/var/lib/mysql - usermysql --pid-file/var/lib/mysql/xxxx.thecodecage.com.pid - skip-extern- låsning
    MySQL 6,7% / usr / sbin / mysqld - basedir / --datadir/var/lib/mysql - usermysql --pid-file/var/lib/mysql/xxxx.thecodecage.com.pid - skip-extern- låsning
    MySQL 6,6% / usr / sbin / mysqld - basedir / --datadir/var/lib/mysql - usermysql --pid-file/var/lib/mysql/xxxx.thecodecage.com.pid - skip-extern- låsning
    rot 6,0% / bin / sh / usr / local / bin / rkhunter-c - Cronjob
    Senast redigerad av Simon Lloyd; 27-05-1117:21.

Michał Podbielski (vBET Personal) vBET's Avatar
    Reg.datum
    Oktober 2009

Quote Ursprungligen postat av Simon Lloyd View Post
    Följande är de detaljerna som per dina frågor
    1) Server Load
    08:22:53 upp 44 dagar, 13:31, 1 användare, ladda genomsnitt: 4,07, 5,09, 5,26
    ANVÄNDARE TTY från inloggning @ IDLE JCPU PCPU VAD
    rot poäng / 2 datacenter1.supp 08:17 0.00s 1.53s 0.00sw
    2) CPU-och minnesanvändning
    totala användas fritt delas buffertar cachade
    Mem: 4040 3616 424 0 256 2809
    - / + Buffers / cache: 550 3490
    Swap: 8001 24 7976
    3) hur många processorer
    3

EDIT: bara tog en bild här http://www.thecodecage.com/forumz/server.png min server är så här hela tiden, är denna ögonblicksbild efter att ha aktiverat memcahce.
    Jag vet inte hur man ska tolka dina mått. Som jag ser din processor används i omkring 185% ... Så eller det är något hett just i mätningen eller om det gäller en CPU - om du har 3 kan du använda 300%. Om detta stämmer så betyder det att du har fortfarande massa gratis CPU-resurser. Om inte rätta mig och berätta hur man ska tolka resultaten.

Jag är också osäker på hur du tolkar dina data server belastning:
    belastning genomsnitt: 4,07, 5,09, 5,26
    Är de 3 olika i tid mätningar, eller var och en är för separat processor? Vad är kraften i din CPU?

PS. Cache behöver tid att fylla i.

Senior Member
    Reg.datum
    Sep 2010

Michal, återigen tack för svaret lasten genomsnittet du ser (och i snapshot) ändras varje gång du uppdaterar, det är som du påpekar en sybmolic nummer, när lasten medelvärden som visas finns det cirka 6 eller 7 då webbplatsen är långsam men för det mesta svarar som i sin tur ger ett fel.

Här är CPU data du bad om
    Processor # 1
    Leverantör

GenuineIntel
    Namn
    Intel (R) Xeon (R) CPU X3430@2.40GHz
    Hastighet
    2394.030 MHz
    Cache
    8192 KB

När jag checka in WHM Jag har en cpu quad core, medan servern folk säger att jag har 3 processorer??

Jag vet inte, eller låtsas veta hur lasten på servern genomsnitt arbetas fram (nyligen, under de senaste två dagarna har det funnits:
    Medelbelastning: 4,49 4,04 3,95

Forumet är av genomsnittlig hastighet och det verkar inte vara som orsakar ett problem just nu, även om trafiken är ca:
    271 (3 medlemmar och 120 gäster och 148 spindlar)
    När den övre siffran är normalt runt 500 - 600, men då är det helg så trafiken är lägre.

Sida 1 av 2 12 SenasteLast

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •