Viktigt: Denna sida använder cookies (cookies). Genom att använda denna webbplats utan att stänga av cookies i webbläsaren, innebär att du samtycker till att använda det.
Köp nu! Funktioner Nedladdningar

Tjäna med oss!

Om du vill börja tjäna pengar med vBET koppling till Affiliate Program.
Sida 2 av 2 FirstFörst 12
Resultat 11 till 20 av 20

Ämne: Efter uppgradering rankbadges får tas bort.

Michał Podbielski (vBET Personal) vBET's Avatar
    Reg.datum
    Oktober 2009

Hela koden om användargrupper du har i filen / Includes / vbenterprisetranslator_functions_usergroups.php.

Det finns bara en funktion som används som reaktion på vBulletin logik (för krok: userdata_presave) Och funktionen heter vbenterprisetranslator_functions_usergroups.php (7 matcher).

Övriga 2 funktioner i filen som gör förändringar används för att avlägsna vBET användargrupper under vBET un-installation och ingen annanstans.

Så om det är fel på grund av vBET, då kan det vara bara på grund av funktion vbet_changeDefaultLanguageGroup. Ingenting annat är att göra några ändringar på användargrupper.

Så om du vill inaktivera det, så det enklaste sättet är att bara stänga av "Ställ in lämpligt standardspråk Group" plugin. Men detta kommer att inaktivera automatisk handtag för vBET användargrupper. Så om du vill de också tas bort bara ta bort den genom Admin CP.

Vi rekommenderar bara att inaktivera plugin först. Om du hittar ditt problem försvinner, då kan vi kontrollera det igen (vi kontrollerat det redan två gånger), ändå har vi samma sak - vi vet inte hur man kan återskapa problemet.

Även du kan kontrollera andra plugins för krok userdata_presave och ändra utförande för att kunna utföras före/efter vBET plugin.
    Senast redigerad av vBET; 06-06-1120:41.

Senior Member
    Reg.datum
    Maj 2010

Efter handikappande som plugin och köra utan den i ungefär 48 timmar nu, har jag inte haft den här frågan igen. Så jag tror att det skulle vara säkert att anta att det är på grund vBET läggas och ytterligare användargrupp, och om du har några redan, av någon anledning de andra får tas bort med några cron körs. lol, det låter lite vag jag vet, men utan plugin det är allt bra igen.

Reg.datum
    Oktober 2009

OK så - Vi kommer att kontrollera det igen. Detta var den enda förändringen som du har gjort - att inaktivera plugin? Har vBET Användargrupper är fortfarande på ditt forum eller du tog bort dem? Vad är exakt version av vBulettin (vi vill titta närmare inte bara i vår kod, utan också i Hook miljö)?

Senior Member
    Reg.datum
    Maj 2010

Ja, det är den enda förändringen jag gjorde. Och jag tog fästingar ut från användargrupper för vBET. Men de är fortfarande kvar dock. Finns det något enkelt sätt att ta bort dem? Eftersom det tar upp mycket plats.

Reg.datum
    Oktober 2009

Quote Ursprungligen postat av Taurus View Post
    Och jag tog fästingar ut från användargrupper för vBET.
    Vad betyder det egentligen? Du gjorde vad?

Om att ta bort vBET grupper - du kan göra det genom att Admin CP i vBulletin alternativ, eller genom att exekvera funktionen vbet_removeDefaultLanguageGroups från / Includes / vbenterprisetranslator_functions_usergroups.php

Observera att om du tar bort dem kommer vi inte att ale att se närmare på frågan, eftersom det sker bara på ditt forum.

Senior Member
    Reg.datum
    Maj 2010

Vad betyder det egentligen? Du gjorde vad?
    Jag avmarkerade användargrupperna från vBET. Som när du väljer en användare i AVS den kommer att ha en bock / varumärke av låt oss säga "spanska" som ytterligare en användargrupp. Detta har jag avmarkerat.

Reg.datum
    Oktober 2009

Som jag skrev dig i PM vi vet fortfarande inte vad som är orsaken till problemet på ditt forum. Men jag gjorde några ändringar i vBET kod på detta område. Just nu vBET kommer att hantera användargrupper endast när vissa användargrupper ändras eller när användaren standardspråk chanes. Så i kroken den läggs tillstånd:
    PHP Code:
    if ($this->setfields['membergroupids'] || $this->setfields['vbet_def_lang']) { 
    Jag har ingen aning kommer det att bidra till att ditt problem eftersom vi inte vet vad som orsakar det. Hur som helst är det möjligt att det kommer att hjälpa. Som jag skrev dig i PM, i dina ändringar historia ofta användargrupper från innan kolonnen rensades - kanske för att de där inte hämtas från databasen alls. Med detta villkor i sådana fall vBET gör ingenting, för i monter fall när användaren byter data med kontrollpanel eller admin av Admin CP, då Användargrupper är laddad.

Detta kommer att ingå i nästa version, så kontrollera det. Om det inte kommer att fungera då du kommer att stänga av kroken igen och vi kommer att göras undersökningar igen.

Bekräfta efter uppdatering hjälper det.

Ändras - är det bekräftat. För snabb fix vänligen:
    1. Gå till Admin CP -> Insticksprogram & Produkter -> Plugin chef
    2. Hitta krok som heter Ställ in lämplig Default Language Group för krok userdata_presave och klicka Redigera för det
    3. Lägg till i början av koden:
    PHP Code:
    if ($this->setfields['membergroupids'] || $this->setfields['vbet_def_lang']) { 
    4. Lägg i slutet av koden:
    PHP Code:

5. Spara den
    Senast redigerad av vBET; 01-07-1101:27.

Senior Member
    Reg.datum
    Maj 2010

OK, uppgraderade jag nu, och kommer att kontrollera om jag fortfarande har detta problem. Jag kommer att låta dig veta. Tack.

Senior Member
    Reg.datum
    Maj 2010

Efter att ha kört med uppdateringen i mer än 2 dagar nu, och utan att avaktivera det insticksprogram eller något annat, har jag inte haft den här frågan igen. Så jag tycker att det är säkert att säga att din fixa gjorde susen. Tack igen Michal. En riktig stort tack! Jag vet att denna fråga endast var närvarande på mitt forum, och jag verkligen uppskattar det lilla extra för du gick för att hjälpa mig om detta!

vBulletin Enterprise Översättare (vBET) Personal
    Reg.datum
    Maj 2010

tack för denna bekräftelse

Sida 2 av 2 FirstFörst 12

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •