Som jag skrev dig i PM vi vet fortfarande inte vad som är orsaken till problemet på ditt forum. Men jag gjorde några ändringar i vBET kod på detta område. Just nu vBET kommer att hantera användargrupper endast när vissa användargrupper ändras eller när användaren standardspråk chanes. Så i kroken den läggs tillstånd:
PHP Code:
if ($this->setfields['membergroupids'] || $this->setfields['vbet_def_lang']) {
Jag har ingen aning kommer det att bidra till att ditt problem eftersom vi inte vet vad som orsakar det. Hur som helst är det möjligt att det kommer att hjälpa. Som jag skrev dig i PM, i dina ändringar historia ofta användargrupper från innan kolonnen rensades - kanske för att de där inte hämtas från databasen alls. Med detta villkor i sådana fall vBET gör ingenting, för i monter fall när användaren byter data med kontrollpanel eller admin av Admin CP, då Användargrupper är laddad.
Detta kommer att ingå i nästa version, så kontrollera det. Om det inte kommer att fungera då du kommer att stänga av kroken igen och vi kommer att göras undersökningar igen.
Bekräfta efter uppdatering hjälper det.
Ändras - är det bekräftat. För snabb fix vänligen:
1. Gå till Admin CP -> Insticksprogram & Produkter -> Plugin chef
2. Hitta krok som heter Ställ in lämplig Default Language Group för krok userdata_presave och klicka Redigera för det
3. Lägg till i början av koden:
PHP Code:
if ($this->setfields['membergroupids'] || $this->setfields['vbet_def_lang']) {
4. Lägg i slutet av koden:
5. Spara den