Logga in

Visa fullständig version: Löste Språkkoder visar!

Taurus
18-08-10, 16:28
Vänligen se bifogad fil. Man, sedan gå till 3.3.6 har det varit en enda röra!

http://i35.tinypic.com/244e7gn.png

kamilkurczak
18-08-10, 19:33
ok, bör denna fastställas av globalt tolkning - på ditt forum detta inte fungerar.
Jag kan inte återskapa det här problemet på mitt test forumet (du kan se det på den här viktigaste forumet) så snälla PM till mig en admincp och FTP detaljer och jag kommer att fixa det (och din första fråga från tidigare inlägg också (om du kan inte återge den på våra viktigaste forum)).
Tack

kamilkurczak
19-08-10, 09:10
Jag var på din fourum:

Kan du förklara det bättre? Kan du klistra in webbadressen till sidan med denna fråga, kan du beskriva hur man kan återskapa denna fråga?
Jag borde vara inloggad eller inte?

Om denna fråga är onmain plats - beskriv en del av denna sajt med frågan. tack

kamilkurczak
19-08-10, 09:18
ok, jag hittade den.
Är det bara på huvudanläggningen i "sista inlägget" delen?

kamilkurczak
19-08-10, 10:34
Jag var på ditt forum, jag gjorde ett test-tråd på polska, ladda jag din webbplats till hemsida och jag kan inte se langtitle = pl.
Så, hur jag kan göra denna fråga?
edit: Jag ändrade min profil språk från Engelska till Polska - nu har jag det!

Taurus
19-08-10, 12:12
En lösning på detta?

kamilkurczak
19-08-10, 18:10
Jag jobbar på det. Ha tålamod eftersom Michał är offline och jag har en hel del arbete. Tack för tålamod.

Taurus
20-08-10, 06:39
Jag är verkligen försöka att ha tålamod här, men mitt forum ser fruktansvärt, och jag börjar tappa medlemmar på grund av dessa vita sidor jag nämner i en annan tråd här också.

Taurus
20-08-10, 19:08
Jag svarade på ditt PM, och ingenting.

Nu är jag verkligen bli frustrerad eftersom språket titlar är fortfarande visas på min hemsida och ingen av de andra felen har åtgärdats. Kan du avsluta det här nu, och inte bara gå av och på mitt forum.

Jag får många PM från mina medlemmar nu rasande över dessa vita sidor de får hela tiden när du svarar också.

kamilkurczak
20-08-10, 19:31
Ledsen för det.

Som du ser, ibland är det fungerade bra, men när någon svarar - [langtitle] igen. vB-cache fortfarande denna webbplats och det är svårt för mig att arbeta.
Vi kommer att arbeta hela helgen i denna fråga och det kommer att fastställas.

Ledsen igen.

vBET
22-08-10, 21:58
Jag arbetar med denna fråga just nu. Det ser ut som några vBulletin fel. På ditt forum tolken tolkar korrekt endast första langtitle och därefter i ytterligare parsings helt enkelt tillbaka samma text som ska tolkas - utan att motsvarande funktion som ska tolka texten. Precis som den inte erkänner langtitle BBCode längre - och det används precis samma tolken objekt att tolka nästa texter. Jag skickar dig loggar detaljer i PM. Det kan också vara någon konflikt. Jag letar fortfarande där och du kommer att informeras om jag hittar något mer.

vBET
22-08-10, 22:27
Jag har lösningen för dig här. Observera att detta inte kommer att publiceras i nästa utgåva, eftersom det ser ut som ditt problem är inte vBET men, men några vBulletin bugg, eller integration fråga. Denna fråga gör inte posible använda samma parser flera gånger. Så lösningen är att skapa nya parser för varje langtitle parsning. Detta kommer att minska din prestation (liten påverkan) eftersom fler objekt kommer att användas. Instruktioner finns nedan.

Observera att om du inte kommer att hantera detta på vBulletin nivå måste du gjort detta steg efter varje vBET uppdatering. Vi publicerar inte koden med minskad prestanda i nästa version när den inte är relaterad till vBET bugg. Du kan försöka hitta konflikter genom att stänga av dina andra plugins - Jag kommer inte att göra detta på ditt forum, eftersom det är för mycket andra plugins och jag helt enkelt inte vill skada ditt forum. Så du måste leta efter konflikter själv. If inte hitta så kan du be vB-teamet om hjälp med denna bugg - i detta fall kan vi hjälpa dig att beskriva problemet, men du måste skriva det, eftersom vB-teamet kan behöva för att se detaljer på ditt forum.

För att lösa detta problem (nu redan på ditt forum):
1. Redigera / includes / vbenterprisetranslator_functions_bbcode.php
2. Hitta funktion vbet_parseTitleMultiple
3. Hitta och kommentar i denna funktion:

$parser =& new vB_BbCodeParser($vbulletin, $tag_list, false);
4. Hitta och kommentar i denna funktion:

unset($parser);
5. Sök på denna funktion:

$parsed = $parser->do_parse($toParse, 1, 0, 1, 0, 0, 0);
6. Ersätt med:

$parser =& new vB_BbCodeParser($vbulletin, $tag_list, false);
$parsed = $parser->do_parse($toParse, 1, 0, 1, 0, 0, 0);
unset($parser);

Detta kommer att ändras arbeta på samma parser objekt och kommer att skapa nya för varje parsning. Som jag skrev detta kommer att minska med små påverka din prestanda. Dessutom bör det inte behövas - samma parser bör tillåtas återanvändas. Så hur det fungerar på vårt forum och på våra andra kunder forum också. Med tanke på detta och loggar resultat - vi tycker att det är vBulletin bugg eller konflikt med någon annan mod.

Om du behöver några råd med denna fråga - vänligen fråga bara. Jag är säker på att lösningen kräver ändringar för varje uppdatering är inte bra, men felet är inte på vår sida. Inte enligt vår kännedom om denna fråga.

Automatic Translations (Powered by Google, Microsoft®, Yandex, SDL Language Cloud, IBM Watson and Apertium):
AfrikaansAlbanianArabicBelarusianBulgarianCatalanChineseCroatianCzechDanishDutchEnglishEstonianFilipinoFinnishFrenchGalicianGermanGreekHaitian CreoleHebrewHindiHungarianIcelandicIndonesianIrishItalianJapaneseKoreanLatvianLithuanianMacedonianMalayMalteseNorwegianPersianPolishPortugueseRomanianRussianSerbianSlovakSlovenianSpanishSwahiliSwedishTaiwaneseThaiTurkishUkrainianVietnameseWelshYiddish
vBET 4.10.1 supports automatic translations