Visa fullständig version: Redan gjort Undantag för: "förtroende Google"
Hej, bästa jag hitta inställningen: "Förtroende Google när resultatet är förtroende värda" Jag kan inte aktivera men som skriftlig i mitt forum på flera språk. I mitt forum på tyska, engelska och Portugiesisch.Es skulle vara trevligt om för funktionen "Förtroende Google" när resultatet är förtroende värda språk kunde fastställas som aldrig skall översättas.GrussChristian
Förstår jag det klart. Du vill ha ytterligare konfiguration alternativ, som gör att du kan berätta vBET att om budskapet visar sig vara skriven på specifika språk (konfigurerbart), då du inte vill att meddelandet automatiskt opaqued av lang BBCode. Är det vad du behöver?
Hej,
Jag gillar att ha möjlighet satt till:
Lita på Google när resultatet är förtroende värda
Och dessutom ett fält eller kryssruta eller vad som helst.
Men inte om Google tycker det är: de (standard), EN, pt
detta språk endast som ett exempel. Detta är användbart för forum med flerspråkiga användare. Så "normala" användare har möjlighet att skriva även på främmande språk. Men användare med någon form av exotiska språk kommer att översättas.
Hälsningar
Christian
Vi kommer att överväga att göra det konfigurerbara.
Just nu kan du göra enkla ändringar att ha denna. Om du vill kan du träda dessa instruktioner:
1. Öppna / includes / vbenterprisetranslator_functions_detection.php
2. Sök:
if (!vbet_isLangSupported($lang)) {
3. Ersätt med:
if (in_array($lang, array('de', 'en', 'pt')) || !vbet_isLangSupported($lang)) {
Observera att det inte testades.
Hej,
Jag ändrade koden några minuter sedan.
Det första testet ser väl. Låt oss se hur det fungerar vid normal användning.
Tack
Christian
kamilkurczak
05-10-10, 11:55
Tack för ditt svar.
Automatic Translations (Powered by Google, Microsoft®,
Yandex, SDL Language Cloud, IBM Watson and Apertium):