Viktig: Denne siden bruker cookies (cookies). Ved hjelp av dette nettstedet uten å slå av cookies i nettleseren, betyr at du er enig for å bruke det.
Kjøp nå! Funksjoner Nedlastinger

Tjen med oss!

Hvis du ønsker å begynne å tjene penger med vBET sammenføyning til Agentprogrammet.
Resultater 1 til 7 av 7

Tråd: Ytelse med store cache

Senior Member
    Ble medlem
    November 2009

Default Ytelse med store cache

Jeg har for tiden mitt system konfigurert til å tømme hele cache hver uke. Med en tom cache, er min database om 1.1Gb, mens med en full cache, handler det om 4,5 GB.

Jeg har lagt merke til at jo større cache, jo høyere mitt gjennomsnittlig server belastning blir. Til enhver tid min forumet har mellom 650 og 1300 brukere online, men dette synes ikke å påvirke belastningen så mye som bufferstørrelse.

Med en stor cache, er belastningen på serveren 03.03 til 03.08, mens med en tom en, forblir den i 2.0 til 2.5-serien. Dette er ikke ille i det hele tatt, som jeg har en 16-core server, men jeg bare lurte på om en slik oppførsel er å vente med den varierende databasen størrelse!

Takk,
    Adam

Michał Podbielski (vBET Personale) vBET's Avatar
    Ble medlem
    Oktober 2009

vBET har indekser for cache bordene og bruker raskeste MySQL motor for hat - MyISAM. Så vi har best muligheter for DB cache. Hele forskjell som du legger merke til er ikke i siden av vBET, men i siden av MySQL som utfører spørringer. Indekser gir deg raskere respons og sikrer den tiden av responsen kommer ikke dramatisk opp med større mengder data. Likevel MySQL å søke større indekser og som jeg antar det tar mer ressurser. Det er derfor du merker større belastning på serveren.

Også - når oversettelse er i cache da det er tatt derfra. Hvis ikke så Google er bedt om oversettelse. Det tar mer tid da, men mest sannsynlig tar også mindre ressurser på serveren. Det tar mer tid fordi det er kommunikasjon med Google server som tar tid, det er oversettelse som tar tid og det sender resultater fra Google til din server som også tar tid. Det tar mindre ressurser, fordi serveren venter på respons passivt og når det blir det der er bare enkle utpakking av respons. Komme oversettelse fra cache er mye, mye raskere - oversettelse er allerede gjort og det er på din egen server, likevel det må tas fra databasen, spørring må bli henrettet, tar MySQL noen CPU og minne for det.

Forutsatt - bruker cache er veldig god idé. Hvis du vil føle at serveren har problemer med at du kan eksperimentere for å deaktivere cache for noen språk og sammenlign server ytelse. Vi ikke anbefaler å fjerne cache helt.

Senior Member
    Ble medlem
    November 2009

Det handler om hva jeg forventet

Ytelsen er fint akkurat nå, det er bare at lasten aldri gikk mye høyere enn 2,0 før vBET. Jeg tror det er verdt det, though!

Så lenge belastningen er under 16,0 da serveren ikke er beskattet, så jeg tror vi er bra

Junior Member
    Ble medlem
    Februar 2010

Text automatically translated from: Russian to: Norwegian
    Translated text
    Er det mulig eller nødvendig å lagre cache i en fil - for å redusere belastningen på databasen MySQL?
    Jeg bruker bare to språk som antall poster mye og ikke ønsker en stor størrelse på databasen

Vil det bli et bedre nettsted med vbet arbeid etter installasjon Nginx, eaccelerator?
    Har du tenkt på gjenskape modulen for å fremskynde arbeidet med store fora? Bruk cache størrelsen på 1-2 Gb i mitt tilfelle, ikke en løsning. Kanskje det finnes måter å optimalisere arbeidet?
    Er det mulig å sette modulen vbet 3.3.1 forumet vb3.8.4 + vBSEO 3.5RC2?
    Hvorfor så dyre versjonen uten opphavsrett? (220 $)
    Jeg bruker vbet 2.4.3 og ønsker å kjøpe vbet 3.3.1. Min forumet selger lenker for SEO børser. Copyright dupliseres henvisning til 15 000 sider for meg akkurat - $ 90 villige til å betale men $ 220 er for mye

Original text
    Sist endret av Konstantin; 18-02-1023:34.

Ble medlem
    Oktober 2009

Quote Opprinnelig skrevet av Konstantin View Post
    Translated text
    Er det mulig eller nødvendig å lagre cache i en fil - for å redusere belastningen på databasen MySQL?
    Vil det bli et bedre nettsted med vbet arbeid etter installasjon Nginx, eaccelerator?
    Har du tenkt på gjenskape modulen for å fremskynde arbeidet med store fora? Bruk cache størrelsen på 1-2 Gb i mitt tilfelle, ikke en løsning.
    Hvorfor så dyre versjonen uten opphavsrett? (220 $)
    Jeg bruker vbet 2.4.3 og ønsker å kjøpe vbet 3.3.1. Min forumet selger lenker for SEO børser. Copyright dupliseres henvisning til 15 000 sider for meg akkurat - $ 90 villige til å betale men $ 220 er for mye
    Jeg bruker bare to språk som antall poster mye og ikke ønsker en stor størrelse på databasen
    Original text
    Vi planlegger å legge også filhurtigbufferen til vBET. Fordi akkurat nå vår prioritet og mest innsats på vBET4.0 vi har ingen tidsplan for filhurtigbufferen funksjonalitet. Husk at du kan tilpasse hvilke språk vil fungere med cache. Så hvis du ønsker kan du bruke cache bare for noen av oversettelse som du vil gjøre tilgjengelig. Også oppmerksom på at betalt versjon av vBET har forbedret database cache så det er raskere som i gratis versjon. Det er også andre forbedringer i betalt versjon - generelt er det raskere og tar mindre minne. Vi har allerede kunder som lykkes bruker det på store boards.
    Vi hadde ikke gjort ytelsestester med Nginx gasspedalen så kan ikke sammenligne.
    Vær oppmerksom på at kjøp branding fri lisens er ikke obligatorisk, og du kan alltid oppgradere lisensen din senere.

Junior Member
    Ble medlem
    Februar 2010

Translated text
    Takk for svar. Nginx er en server som Apache. Jeg anbefaler deg å lese - caching fungerer best i php + Nginx + eaccelerator og vbet kan være mye raskere
    Original text
    Sist endret av Konstantin; 19-02-1001:54.

Ble medlem
    Oktober 2009

Quote Opprinnelig skrevet av Konstantin View Post
    Translated text
    Takk for svar. Nginx er en server som Apache. Jeg anbefaler deg å lese - caching fungerer best i php + Nginx + eaccelerator og vbet kan være mye raskere
    Original text
    I dette øyeblikk er vi veldig nær å vBET4.0 utgivelsen, og vi har mye arbeid med det. Hvis du vil ha oss til å teste vBET under nginx, så vær så snill å åpne ny tråd i Funksjon Forespørsel. Hvis nginx kjører php deretter vBET vil jobbe der. Ett problem - hvis du ønsker å bruke oversettelse SEO linker så omskrivingsregler vil være nødvendig. Vi har de utarbeidet bare for apache .htaccess fil på dette tidspunktet, men hvis du ikke er i stand til å omskrive det fra apache til nginx, så kan du alltid bruke koblinger med språk egenskap - dette er veldig enkelt. Du kan eksperimentere med gratis versjon for å unngå uforutsette problemer før du kjøper betalte en.

Tags for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kanskje ikke starte nye tråder
  • Du kanskje ikke poste svar
  • Du kanskje ikke legge til vedlegg
  • Du kanskje ikke endre innleggene dine
  •