Hei. Først sjekk har du kolonne vbet_def_lang i bruker tabellen. Også er det Bruker eller bruker? Hvis kolonnen ikke finnes, kan du importere vBET produktet filen på nytt. Det bør opprettes under installasjonen.
Som jeg ser i søket er det ingen tabell brukervennlig tatt i det hele tatt .. Vi testet den på vB4.1.2 - Jeg sjekker BB kilder akkurat nå, også skal jeg teste det på 4.1.4. Vennligst fortell hvordan du reprodusere - på hvilken side du ser dette problemet?
Sist endret av vBET; 12-06-11 på 10:55.
Jeg sjekket vBET og vBulletin koder. vBET legger denne kolonnen til søket ved kroken online_query. Og vBulltin 4.2.1 bruker der spørringen:
Jeg vil sjekke hvordan det ser ut i vB4.1.4 på få minutter.Code:SELECT user.username, session.useragent, session.location, session.lastactivity, user.userid, user.options, session.host, session.badlocation, session.incalendar, session.inthread, user.aim, user.icq, user.msn, user.yahoo, user.skype, IF(displaygroupid=0, user.usergroupid, displaygroupid) AS displaygroupid, infractiongroupid, user.usergroupid $hook_query_fields FROM " . TABLE_PREFIX . "session AS session ". iif($vbulletin->options['WOLguests'], " LEFT JOIN " . TABLE_PREFIX . "user AS user USING (userid) ", ", " . TABLE_PREFIX . "user AS user") ." $hook_query_joins WHERE session.lastactivity > $datecut ". iif(!$vbulletin->options['WOLguests'], " AND session.userid = user.userid", "") ." $hook_query_where ORDER BY $sqlsort $sortorder
OK. Bare sjekket vB4.1.4 source og det ser likt:
Men jeg bare innså at bruker Tabellen er ikke alltid sammen. Og dette jeg tingen. Du må ha slått på valget WOLguests. Da bør det være alright.Code:SELECT user.username, session.useragent, session.location, session.lastactivity, user.userid, user.options, session.host, session.badlocation, session.incalendar, session.inthread, user.aim, user.icq, user.msn, user.yahoo, user.skype, IF(displaygroupid=0, user.usergroupid, displaygroupid) AS displaygroupid, infractiongroupid, user.usergroupid ". iif($showmembers AND $showguests AND $showspiders, ", IF(ISNULL(user.username), 1, 0) as isguest", "") ." $hook_query_fields FROM " . TABLE_PREFIX . "session AS session ". iif($vbulletin->options['WOLguests'], " LEFT JOIN " . TABLE_PREFIX . "user AS user USING (userid) ", ", " . TABLE_PREFIX . "user AS user") ." $hook_query_joins WHERE session.lastactivity > $datecut ". iif(!$vbulletin->options['WOLguests'], " AND session.userid = user.userid", "") . iif(!$showmembers, " AND ISNULL(user.username)", "") ." $hook_query_where $where ORDER BY ". iif($showmembers AND $showguests AND $showspiders, "isguest,", "") ." $sqlsort $sortorder LIMIT $limitlower, $perpage
Vennligst slå valget på og fortelle er det ok.
For neste versjon vil jeg gjorde endringer i vBET kode slik at det ikke vil krasje når noen vil ha mulighet deaktivert.
Sist endret av Maciej; 12-06-11 på 19:29.
Hei,
Jeg installerte nyeste vBulletin vBSEO, vBSEO Sitemap og nå vbet, fungerer alt perfekt, med unntak av online.php.
Takk for hjelpen
http://www.bitcoins-deutschland.de/
http://forum.bitcoins-deutschland.de/
Code:Database error in vBulletin 4.1.4: Invalid SQL: SELECT IF(userid > 0, 1, 0) as isuser, COUNT(session.userid) as online_users , user.vbet_def_lang AS vbet_def_lang FROM session as session WHERE session.lastactivity > 1307997785 GROUP BY isuser; MySQL Error : Unknown column 'user.vbet_def_lang' in 'field list' Error Number : 1054 Request Date : Monday, June 13th 2011 @ 10:58:05 PM Error Date : Monday, June 13th 2011 @ 10:58:05 PM Script : http://forum.bitcoins-deutschland.de/online.php Referrer : http://forum.bitcoins-deutschland.de/online.php IP Address : 178.25.151.181 Username : admin Classname : vB_Database_MySQLi MySQL Version : 5.0.51a-24+lenny5
Sist endret av wowglider.de; 13-06-11 på 22:02.
Takk fro notat. Vi er allerede klar om dette (tråd slått sammen). Vi merket det som offisielt vBulletin bug og vi venter å se vil vBulletin innrømme det er deres feil og korrigere det eller vi vil måtte kjempe med det på vår side (vBulletin feilrapport).
Rask løsning for nå: kan du bare deaktivere plugin Få Olin språkbrukere.