Log på

View Full Version: Løst HTML-kommentarer, der vises i rapporteret efter brugernavn

moman
07-08-10, 12:58
Denne mindre fejl opstår, når et indlæg af en bruger med en oversat brugernavn er rapporteret til en moderator og posteret i en given tråd. HTML-kommentarer er vist fordi de er konverteret til HTML-safe tegn forud for den globale krogen køres.

Før-
http://img39.imageshack.us/img39/7610/screenshot4ij.png

Efter-
http://img833.imageshack.us/img833/1936/screenshot5r.png

Fix-
I functions_vbenterprisetranslator_hooks.php finde:

if (strpos($output,'')) {
$ Output = & str_replace (array ('',
''),'', $ Output);

Erstat med:

if (strpos($output,'') | | Strpos ($ output ,'<!-- vBET_ENTA ->')) {
$ Output = & str_replace (array ('',
'','<!-- VBET_SNTA - >','<!-- vBET_ENTA -> '),'', $ output);

Der er sikkert en smartere fix, der gør, at disse bemærkninger, der skal bruges, dvs i 'kode' BBCode, men det er ikke en bekymring i mit tilfælde.

kamilkurczak
09-08-10, 09:41
Ok. Så jeg har brug for at reproducere denne fejl på min forum test. Hvordan kan jeg gøre det? Kan være det er en konflikt med en anden mods? Kan du tjekke det (find en konflikt).
Jeg vil forsøge at bekræfte det. Jeg vil vise denne løsning til Michał.
Thanks

moman
09-08-10, 10:13
Hvis du laver et indlæg på et andet sprog end forummets standard, så brugernavne gemmes med snta og enta tags rundt om dem i databasen. Du skal blot rapportere en sådan stilling, og i den auto-genererede tråd, vil den linkede brugernavn inkluderer kommentarerne.

kamilkurczak
10-08-10, 11:36
Jeg kan ikke genskabe problemet på min test-forum.

jeg selvfølgelig brug for at vide - kan være konflikt. Jeg skal beskrive hvordan man finder konflikten i forrige indlæg, så jeg beskrive det nu.

venligst, Sluk alle andre mods et efter et (vBET skal være aktiveret) og forsøge at finde dette spørgsmål igen. Hvis en af disse mods er deaktiveret, og du kan ikke fint dette problem - vi har en konflikt med dette mod.

Så kan du prøve at finde denne konflikt:)

moman
10-08-10, 11:46
Jeg kan ikke gøre det på min forum lige nu, da det er en levende hjemmeside, ikke en test site.

Her er de oplysninger jeg kan give dig:
1. Den SNTA og ENTA kommentarer er gemt i den "postusername 'feltet i' post 'tabel i databasen.
2. Når rapporten er lavet, vBulletin henter brugernavn fra dette område, og dermed er de kommentarer vist.

Hvis du ikke kan finde fejlen, ingen bekymringer, det kan være specifik for min hjemmeside, selvom jeg tvivler på det.

vBET
11-08-10, 18:25
Der er ingen kolonnen 'postusername' i 'post' bord. Jeg formoder denne kolonne blev tilføjet af nogle mod - i dette tilfælde bør dette problem, som nogle integration problem. Men vi ved ikke med hvilket mod.

Indlæg tabellen har kolonnen 'brugernavn' - men der ingen værdi med NTA tags. Jeg undersøgte det i vores database ved denne forespørgsel:

SELECT * FROM post where username like '%SNTA%'
Og i vores forum er der mange meddelelser skrevet på forskellige sprog.

Kan du bestemme, hvilke af dine mods tilføjet 'postusername' kolonnen til din 'post' bord. Det ville være nyttigt at finde ud af, hvad der foregår der. I dette øjeblik jeg flytter denne tråd til afsnittet om fejlfinding, og vi vil flytte den til integration afsnit, når vi vil vide, med hvilken MOD vi integrerer her.

moman
12-08-10, 11:49
Jeg tror, jeg mente brugernavn. Jeg vil give dig et screenshot om kort tid.

moman
12-08-10, 11:57
Det var faktisk brugernavn feltet.

Se her for et eksempel:

Interessant, ikke alle oversat indlæg indeholder ENTA og SNTA tags rundt om brugernavn.

http://img265.imageshack.us/img265/2383/97408180.gif

BTW, bør du øger opløsningen restriktioner på de vedlagte billeder.

kamilkurczak
12-08-10, 12:35
ok, det er en 'brugernavn'. nu, det er korrekt.

If you can't find the bug, no worries- it might be specific to my site, even though I doubt that.
ok, men vi vil gerne lave en Integration Guide med et mod, der forårsager denne fejl. (Hvis dette er et spørgsmål som følge af konflikten).

For det andet - vil vi gerne bekræfte din løsning for vores medlemmer.

moman
14-08-10, 19:31
Er du sikker på dette er forårsaget af en konflikt, og bare ikke ske under særlige omstændigheder? Desværre kan jeg ikke rigtig gøre noget yderligere test på min ende. Kun 8 indlæg i hele mit databasen har brugernavne med NTA kommentarer svøbt omkring dem. Bemærk også, at oversættelsen systemet benyttes i vid udstrækning på min hjemmeside-cache-databasen kan vokse til 10 Gb +. Det må derfor betyde et to ting: enten fejlen eksisteret i fortiden og er nu fast, eller at fejlen forekommer meget sjældent.

Har du tjekket dit indlæg tabellen i databasen på denne side?

kamilkurczak
17-08-10, 10:03
Ja, vi tjekket det, og på vores test-forum (og på vores vigtigste forum for vBET) alt fungerer godt.

moman
17-08-10, 18:59
Ok-chancerne er, at fejlen er gammel og har været fast, da. Jeg har et nyt problem med PHP at jeg har postet i dette forum så godt, hvis du kunne kontrollere, at for mig.

kamilkurczak
19-08-10, 08:41
Som jeg ser på dit forum - det virker nu, løst

Automatic Translations (Powered by Google, Microsoft®, Yandex, SDL Language Cloud, IBM Watson and Apertium):
AfrikaansAlbanianArabicBelarusianBulgarianCatalanChineseCroatianCzechDanishDutchEnglishEstonianFilipinoFinnishFrenchGalicianGermanGreekHaitian CreoleHebrewHindiHungarianIcelandicIndonesianIrishItalianJapaneseKoreanLatvianLithuanianMacedonianMalayMalteseNorwegianPersianPolishPortugueseRomanianRussianSerbianSlovakSlovenianSpanishSwahiliSwedishTaiwaneseThaiTurkishUkrainianVietnameseWelshYiddish
Translations supported by vBET 4.10.1