Köp nu! Funktioner Nedladdningar
Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Cpu problem och långsammare forum, lägre inkomst

1. # 1
    Junior Member
    Reg.datum
    Nov 2009

Standard Cpu problem och långsammare forum, lägre inkomst

Jag köpte denna mod med licens och räknar med att min adsense inkomster kommer att bli bättre.
    Men för de senaste 10 dagarna mina sidor är långsamt så att min adsense inkomster blir halv ..
    Varje dag fick jag 10 Dolar mindre income.So jag förlorade minst 100 dollar.
    För mindre forum detta mod skulle vara good.But om du fick en 5 år gammal stora forum då den äter din CPU.
    Min server är inte en dålig server.It har 4 gb rams.Although det är mycket kraftfull jag fick detta problem.

2. # 2
    Michał Podbielski (vBET Personal) vBET avatar
    Reg.datum
    Oktober 2009
    Blogginlägg
    1

Standard

Vänligen gjorde konfiguration optimeringar. Om du har mycket innehåll så måste översättas, och massor av nya länkar producerar massor av ny trafik. Notera även den sidan genereras mycket snabbare efter att översättningen är cachad. Så första översättningen blir långsammare, eftersom Google har att ge oss översatta texter. vBET används framgångsrikt av riktigt stora forum.

Jag kommer att skriva artikel om vBET konfigurationer som kan hjälpa dig gjort översättningar billigare (Jag kommer att lägga till länken i ett nytt svar här). Notera även att 3.3.0 kommer att ha massor av ytterligare optimeringar som gjorde det ännu mer snabbare och så att resurser dyrt (särskilt för cache och omdirigeringar).

3. # 3
    Michał Podbielski (vBET Personal) vBET avatar
    Reg.datum
    Oktober 2009
    Blogginlägg
    1

Standard

Här har du frågor om prestanda. Vänligen träda dessa instruktioner (särskilt om att ge mindre översättningar i början och blockera robotar för översätts inte relevanta sidor):
    http://www.vbenterprisetranslator.co...rformance.html

Även titta här att tro att köpa vBET var riktigt bra beslut, även om du inte visste hur man ställer i början:
    http://www.vbenterprisetranslator.co...rformance.html

Vi hoppas att instruktioner kommer att hjälpa och en gång till - 3.3.0 kommer att ha många fler prestandaförbättringar med nya cache-system (separata tabeller för varje översättning kommer att göras index mindre och snabbare + vi överväga att stödja nivå 2-cache) och förbättrad omdirigeringar (försiktigt döda framtida sida generation om omdirigeringen sker redan - detta kommer att säkra din CPU för att gå till nya inlägg i det översatta sidor och ändra översättningen på tråden sidor).

Vänligen stanna hos oss - vi gör vårt bästa för att passa vBET efter dina behov

4. # 4
    Senior Member
    Reg.datum
    Dec 2009

Standard

Jag skulle rekommendera att du bara aktivera de 10 Internet språk som mest. Top Ten Internet språk - World Internet Statistik

Du kanske vill ta en titt på att optimera din server. Jag hittade Vb Optimera var också en stor hjälp. vB Optimera 1.3.2 - vBulletin.org Forum

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27