Viktigt: Denna sida använder cookies (cookies). Genom att använda denna webbplats utan att stänga av cookies i webbläsaren, innebär att du samtycker till att använda det.
Köp nu! Funktioner Nedladdningar Kolla vBET på vBulletin 5

Tjäna med oss!

Om du vill börja tjäna pengar med vBET koppling till Affiliate Program.
Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: VBSEO och VbOptimise

Junior Member
    Reg.datum
    Sep 2011

Default VBSEO och VbOptimise

Text automatically translated from: Spanish to: Swedish
    Translated text
    Innan du köper den produkt jag vill svara på två frågor.

1 .- Jag har sett i forum att säga vBET vBulletin orsakar en negativ effekt på serverns prestanda. Min webbplats har 1 miljon sidvisningar per dag och använda Memchached. Visst, kommer servern inte sjunka?

2 .- "vbeta" är comptabile med vBSEO och VbOptimise? Jag har läst som inte är kompatibla, de vill säga mig sanningen.

Tack.
    Original text

Michał Podbielski (vBET Personal) vBET's Avatar
    Reg.datum
    Oktober 2009
    Blogginlägg
    1

Hej, svarar på frågor

1 .- Översättning är något ytterligare vad som händer efter sida genereras, så naturligtvis kommer det att ta ytterligare resurser. Men vi har många förbättringar som cache vilket begränsar denna påverkan. Och i fall av gäster vi även förbättra hastigheten sida generation (för gäster cachade sidan genererar snabbare än i normal vBulletin) - i sådana fall vi cache slutresultatet så nästa förfrågningar till samma sida är instant - bara strömmande redan förberett resultat (mindre CPU och minne konsumtionen med kostnaderna för hårddiskutrymme). Naturligtvis tills den upphör (konfigurerbart). Vi kan inte garantera hur snabbt du sidor kommer att generera, eftersom det beror på för många faktorer (antal av dina processorer, mycket minne, hastighet översättning leverantörer, mängd förfrågningar till översatta sidor). För normal sidor vBET har minimal påverkan (bara lägga till flaggor och kontroller för titlar på olika språk). Större trafik till översatta sidor kommer att innebära större resursförbrukning. Så länge du har ledigt minne din server inte skulle falla. Observera att du alltid kan använda bara en del av språk som stöds och efter cachen fylls sedan lägga till fler språk och kontrollera hur din server hanterar det. Det finns ingen magi - ytterligare funktionalitet kommer att ge extra kostnad, men vi arbetar på magi efter det (cache, Gäst Cache) för att minimera denna påverkan och som någonsin gjorts cachade sidor genererar snabbare än normalt sidor.

2 .- Ja, vi är kompatibla med vbseo (Du kan se det på just denna kategori) och vi har möjlighet att integrera med monter vbseo och vBulletin Friendly URL översätta webbadresser. Vi är också kompatibla med vBOptimise - vi använder den på detta forum också. Det behövs för att integrera med vbseo (Tydligt beskrivit hur), men ingen integration behövs för vBOptimise

Tack.
    Vid några andra frågor - vänligen fråga bara.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33