PDA

Visa fullständig version: vBSEO integration

vBET
14-11-09, 14:34
vBET kan integreras med vBSEO att stödja SEO-översättning länkar och även att översätta titlar insidan länkar för gängor.

VIKTIGT: Om du använder vBET 4.x med vBSEO du måste göra fullständig integrering - det betyder att innan inställningen htaccess regler du måste göra alla steg som beskrivs i installationsanvisningarna i vBSEO Integration avsnitt.. För vBET 2.x användare gör bara. Htaccess del (2 filer ändras krävs).

Att integrera vBET med vBSEO redigera htaccess-fil.:
PRECIS innan alla regler till vbseo.php sätta endast en av dessa två typer av regler:

-KORT REGLER
Snabbare och mer effektivt men kan endast användas om du inte använder länkar med 2-tecken del dvs: yourforum.com/XY/

RewriteRule ^/?(..|zh-CN|zh-TW)/$ vbenterprisetranslator_seo.php?vbet_lang=$1&redirected=/ [L,QSA]
RewriteRule ^/?(..|zh-CN|zh-TW)/(.*)?$ vbenterprisetranslator_seo.php?vbet_lang=$1&redirected=/$2 [L,QSA]

RewriteCond %{REQUEST_URI} !(admincp/|modcp/|vbseo_sitemap/|cron)
RewriteRule ^((archive/)?(.*\.php(/.*)?))$ vbenterprisetranslator_seo.php [L,QSA]

RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !^(admincp|modcp|clientscript|cpstyles|images)/
RewriteRule $ vbenterprisetranslator_seo.php [L,QSA]

Om ditt forum använder underkatalog i URL-adressen och sedan ändra 2 första regler för att lägga till katalogen forum med ledande '/' precis efter Omdirigerad =. Så dvs. Om ditt forum är i forumet directory sedan du har redirected=/forum/index.php och Omdirigerad = / forum /$ 2

-LÅNG REGLER
Alltid kan användas

RewriteRule ^/?(af|sq|ar|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|de|el|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|vi|cy|yi)/$ vbenterprisetranslator_seo.php?vbet_lang=$1&redirected=/ [L,QSA]
RewriteRule ^/?(af|sq|ar|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|de|el|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|vi|cy|yi)/(.*)?$ vbenterprisetranslator_seo.php?vbet_lang=$1&redirected=/$2 [L,QSA]

RewriteRule ^((archive/)?(.*\.php(/.*)?))$ vbenterprisetranslator_seo.php [L,QSA]

Om ditt forum använder underkatalog i URL-adressen och sedan ändra 2 första regler för att lägga till katalogen forum med ledande '/' precis efter Omdirigerad =. Så dvs. Om ditt forum är i forumet directory sedan du har redirected=/forum/index.php och Omdirigerad = / forum /$ 2

badawidollah
26-03-10, 16:18
jag dont se regler på min vbseo.php

badawidollah
26-03-10, 16:20
<? Php
error_reporting (0);

include_once (. dirname (__FILE__) / vbseo / includes / functions_vbseo.php ');
include_once (vBSEO_Storage:: sökväg ('vbinc') '/' VBSEO_VB_CONFIG..);

vbseo_requested_url ();

$ Vbseo_fullurl = VBSEO_TOPREL. $ Vbseo_url_;
$ Vbseo_url_suggest ='';

switch ($ vbseo_url_)
{
fall "vbseo.php":
exit;
break;

fall "vbseo_sitemap.php":
fall "vbseocp.php":
fall "cron.php":
fall "cron.html":

include $ vbseo_url_;

exit;
break;
}

/ / VBSEO - Full version start \\ ************************************--
if (VBSEO_IN_PINGBACK & & ($ vbseo_url_ == "vbseo-xmlrpc / '))
{
if (! definierade ("THIS_SCRIPT '))
@ Define ('THIS_SCRIPT "," newreply');
inkluderar dirname (__FILE__). '/ Globala. " . VBSEO_VB_EXT;
vbseo_extra_inc (LinkBack ');
vbseo_xmlrpc_proc ();
exit;
}

if (VBSEO_REDIRECT_PRIV_EXTERNAL & & ($ vbseo_url_ == VBSEO_REDIRECT_URI))
{
$ Uredir = $ _GET ['dirigera'];
/ / $ Uredir = urldecode ($ uredir);
$ Uredir = preg_replace ('#&(?![ a-z0-9 \\ #]+;)# si "," & ", $ uredir);
$ Uredir = str_replace ('"', '"', $ uredir);
/ / $ Uredir = str_replace ('', '% 20', $ uredir);
if (preg_match ("# ^ https: \\ / \\ / #"!, $ uredir) & & preg_match ('#["<>]#', $ uredir))
{
echo "<html> <head> <meta http-equiv="refresh" content="0;url=' $uredir'"> </ head> <body> </ body> </ html>.."
exit;
}
}

och mer
ingen RewriteCond det

vBET
26-03-10, 22:18
jag dont se regler på min vbseo.php

Regler är i. Htaccess-filen. Instruktion säger inte redigera vbseo.php - det står att redigera haccess fil och lägga ytterligare innehåll innan REGLER FÖR vbseo.php.. Gå till din htaccess-fil och du hittar det några regler för vbseo.php:.)

badawidollah
27-03-10, 06:48
mina. httaccess i mitt forum rot (i http://www.nusantaraku.org/forum/.httaccess

Jag måste följa under detta också?

Nu - om ditt forum använder underkatalog i URL, byt två första reglerna att lägga till ditt forum katalogen med ledande "/" strax efter omdirigeras =. Så det vill säga om ditt forum är i forum-katalogen så kommer du att ha omdirigerats = / forum / index.php och omdirigeras = / forum / $ 2

** Utan att tillägga att kan mitt forum översätta också (men med flera språk inte stöd)

badawidollah
27-03-10, 08:01
Regler är i. Htaccess-filen. Instruktion säger inte redigera vbseo.php - det står att redigera haccess fil och lägga ytterligare innehåll innan REGLER FÖR vbseo.php.. Gå till din htaccess-fil och du hittar det några regler för vbseo.php:.)

finns regler för vbseo.php?
Jag tror att många nya användare tycker om vbseo.php i deras forut roten
bättre du sa att det regler för vbseo i. htaccess

badawidollah
27-03-10, 11:21
RewriteEngine På

RewriteRule vbenterprisetranslator_seo.php? vbet_lang = $ 1 & omdirigeras = / forum / [L, QSA]
RewriteRule vbenterprisetranslator_seo.php? vbet_lang = $ 1 & omdirigeras = / forum / $ 2 [L, QSA]

RewriteCond% {REQUEST_URI}! (Admincp / | modcp / | vbseo_sitemap / | cron)
RewriteRule ^ ((arkiv /)?(.* \\. Php (/.*)?))$ vbenterprisetranslator_seo.php [L, QSA]

RewriteCond% {REQUEST_FILENAME}!-F
RewriteCond% {REQUEST_FILENAME}!-D
RewriteCond% {REQUEST_FILENAME} ^! (Admincp | modcp | clientscript | cpstyles | bilder) /
RewriteRule $ vbenterprisetranslator_seo.php [L, QSA]

RewriteBase / forum /

RewriteCond% {HTTP_HOST}! ^ Www \\. Nusantaraku \\. Org
RewriteRule (.*) http://www.nusantaraku.org/forum/ $ 1 [L, R = 301]

RewriteRule ^ ((webbadresslista | sitemap_) .* \\ (XML |..? Txt) (\\ GZ))? $ Vbseo_sitemap / vbseo_getsitemap.php sitemap = $ 1 [L]

RewriteCond% {REQUEST_URI}! (Admincp / | modcp / | cron | vbseo_sitemap)
RewriteRule ^ ((arkiv /)?(.* \\. Php (/.*)?))$ vbseo.php [L, QSA]

RewriteCond% {REQUEST_FILENAME}!-F
RewriteCond% {REQUEST_FILENAME}!-D
RewriteCond% {REQUEST_FILENAME} /! (Admincp | modcp | clientscript | cpstyles | bilder) /
RewriteRule ^(.+)$ vbseo.php [L, QSA]

Jag använder vbseo
och jag använder vbseo webbplatskarta 2,6

vBET
27-03-10, 14:34
Jag använder vbseo
och jag använder vbseo webbplatskarta 2,6

Vår beskrivning säger tydligt att ställa vBET regler Just Before regler vbseo.php Du sätter det för tidigt. Var vänlig flytta den. Behöver du mer hjälp i denna fråga? :)

Jag skrev ytterligare beskrivning om den och lägga mer uppmärksamhet på strax innan del;)

precylnet
25-04-10, 20:28
Hur integrationen av undervisningen vBSEO lighttpd +? Yours.

vBET
25-04-10, 20:37
Hur integrationen av undervisningen vBSEO lighttpd +? Yours.
Vänligen skicka din nuvarande regeln, lighttpd, kommer det att skicka dig uppdaterad:)

precylnet
25-04-10, 20:48
I början var det ett grundläggande överskrivningar de lighttpd vBSEO ser ut ungefär så här:

$HTTP["host"] == "DOMENA" {
server.document-root = "SCIEZKA DO /HTML/"
url.rewrite-once = (
"^/(sitemap.*\.(xml|txt)(\.gz)?)$" => "/vbseo_sitemap/vbseo_getsitemap.php?sitemap=$1",
"^(/(admincp|modcp|clientscript|cpstyles|images|customavatars)/.*)$" => "$1",
"^(/favicon\.ico|/robots\.txt|.*clear\.gif)$" => "$1",
"^/(.+)\?(.*)$" => "/vbseo.php?$2",
"^/(.+)$" => "/vbseo.php"
)
}

Jag såg detta forum och för närvarande HELA skriver om ser ut så här:

$HTTP["host"] == "SCIEZKA DO STRONY" {
server.document-root = "SCIEZKA DO /HTML/"
url.rewrite-once = (
"^/(sitemap.*\.(xml|txt)(\.gz)?)$" => "/vbseo_sitemap/vbseo_getsitemap.php?sitemap=$1",
"^/(af|sq|ar|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|de|el|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|vi|cy|yi)/$" => "/vbenterprisetranslator_seo.php?vbet_lang=$1&redirected=",
"^/(af|sq|ar|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|de|el|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|vi|cy|yi)/(.*)?$" => "/vbenterprisetranslator_seo.php?vbet_lang=$1&redirected=$2",
"^/(.+)\?(.*)$" => "/vbenterprisetranslator_seo.php?$2",
"^/(.+)$" => "/vbenterprisetranslator_seo.php"
)
}

Fungerar inte för kurs-visar en tom sida vid ingången till index fungerar bara forum på engelska resten som krzaczy:) tack på förhand för ert stöd, jag hälsar.

vBET
25-04-10, 22:09
Vad är adressen till ditt forum? - Jag behöver veta om forumet använder en underkatalog i adressen, och som så, vad

precylnet
25-04-10, 22:11
Hej,

Postat via PM

Bästa hälsningar

vBET
25-04-10, 22:32
Jag ser att den saknade "/" i slutet av reglerna. Använd den här:

$HTTP["host"] == "PATH TO FORUM" {
server.document-root = "PATH TO /HTML/"
url.rewrite-once = (
"^/(af|sq|ar|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|de|el|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|vi|cy|yi)/$" => "/vbenterprisetranslator_seo.php?vbet_lang=$1&redirected=/",
"^/(af|sq|ar|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|de|el|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|vi|cy|yi)/(.*)?$" => "/vbenterprisetranslator_seo.php?vbet_lang=$1&redirected=/$2",
"^/(.+)\?(.*)$" => "/vbenterprisetranslator_seo.php?$2",
"^/(.+)$" => "/vbenterprisetranslator_seo.php"
)
}

precylnet
25-04-10, 22:38
Tyvärr, med / utan - fungerar inte på samma sätt som det fungerar. Kanske denna kod måste föregå vBSEO styre?

vBET
26-04-10, 03:25
Tyvärr, med / utan - fungerar inte på samma sätt som det fungerar. Kanske denna kod måste föregå vBSEO styre?
Icke-vBSEO regler inte innan dess. De har aldrig behövs-vBET omdirigeringar under till vBSEO. Be om lite tålamod-przyglądnę regler och vad som händer i filen vbenterprisetransaltor_seo (kanske det är en fråga om några zminenych).Edit: Nu din styrelse är inaktiverat, så jag inte kan helt se vad som händer. Sida, med meddelandet översätts korrekt som 2: a adressen skickas till mig i PM är ogiltig (snarare än forumet php bör vara/forum /)-ändringsförslag och detta fungerar av översättningar. Är du säker det är fortfarande ett problem, eller maj, dock dessa regler är korrekta?

precylnet
26-04-10, 20:31
Hej, jag har fortfarande ett problem, information om LP. Yours.

vBET
26-04-10, 23:17
Hej, jag har fortfarande ett problem, information om LP. Yours.

Att åka dit.

roymogg
27-04-10, 21:19
Jag har den fria versionen på mitt test vb3.8 forumet fungerar bra och vill köpa detta för VB4.02 huvudsakliga forum där VBSEO är installerat.

En av de frågor som jag märkt är att du behöver hemsida aliaises inställt på tomt medan jag har för närvarande forum / index.php och forum / index.php? som CMS är i domänen roten och forum är i www-example-com/forum katalogen.

Det är mycket lätt att skruva upp VBSEO och har plugins falla över hela forumet så ...

Varför är aliaises tomt? - Du använder VBSEO här och har portalen i roten - vad är dina inställningar?

jubel

roy

Är den exakta integreringen instruktionerna här så att vi kan granska tidigare ladda ner?

vBET
27-04-10, 21:52
Jag har den fria versionen på mitt test vb3.8 forumet fungerar bra och vill köpa detta för VB4.02 huvudsakliga forum där VBSEO är installerat.

En av de frågor som jag märkt är att du behöver hemsida aliaises inställt på tomt medan jag har för närvarande forum / index.php och forum / index.php? som CMS är i domänen roten och forum är i www-example-com/forum katalogen.

Det är mycket lätt att skruva upp VBSEO och har plugins falla över hela forumet så ...

Varför är aliaises tomt? - Du använder VBSEO här och har portalen i roten - vad är dina inställningar?

jubel

roy

Är den exakta integreringen instruktionerna här så att vi kan granska tidigare ladda ner?

Observera att hemsidan alias INTE måste vara tom längre - det är sedan flera versioner sedan:)

Om du fortfarande ser sådan information på plats på ute forum - vänligen ge oss länken och vi kommer att rätta till det:)

roymogg
01-05-10, 18:31
Hemsidan alliais att vara tom i instruktionerna för VBSO integration som visas på vbulletin.org.

Detta var version243 tror jag - är denna instruktion inte längre är giltig?

jubel

RoyMogg

text på vb.org

Jag har SEO-översättning länkar på, jag använder vBSEO och viktigaste sida är inte översätta - vad är fel?
Se först till att din htaccess reglerna är OK -. Speciellt för forum med underkatalog i webbadressen.
För det andra, använd inte definiera hemsida Alias funktionalitet från vbSEO (se till att det är tomt).

vBET
01-05-10, 21:52
Hemsidan alliais att vara tom i instruktionerna för VBSO integration som visas på vbulletin.org.

Detta var version243 tror jag - är denna instruktion inte längre är giltig?

jubel

RoyMogg

text på vb.org

Jag har SEO-översättning länkar på, jag använder vBSEO och viktigaste sida är inte översätta - vad är fel?
Se först till att din htaccess reglerna är OK -. Speciellt för forum med underkatalog i webbadressen.
För det andra, använd inte definiera hemsida Alias funktionalitet från vbSEO (se till att det är tomt).

Ja - detta är inte giltigt längre. Vi har gjort förändringar som gör det möjligt att ha hemma alias nu. Jag ska dit nu för att ta bort gamla data. Tack för att rikta den till oss:)

magmf
09-05-10, 13:50
och om vbseo länkar för CMS artiklar och blogginlägg?

är det något vi behöver förändra för att göra detta möjligt?

vBET
09-05-10, 20:01
och om vbseo länkar för CMS artiklar och blogginlägg?

är det något vi behöver förändra för att göra detta möjligt?

Dessa är översatt av vBET - se integration instruktioner i ReadMe.html i vBET paket:)

trevis
13-05-10, 23:05
Hej, vet jag att du talar för att lägga till .htaccess reglerna innan vbseo.php regler, men för många kan detta vara förvirrande, eftersom det finns två rader med "vbseo.php".Här är den .htaccess vBSEO original, kan du ange exakta linjen att vi lägger till .htaccess regler vBET?

1 RewriteEngine On
2 RewriteRule ^((urllist|sitemap_).*\.(xml|txt)(\.gz)?)$ vbseo_sitemap/vbseo_getsitemap.php?sitemap=$1 [L]
3 RewriteCond %{REQUEST_URI} !(admincp/|modcp/|cron|vbseo_sitemap)
4 RewriteRule ^((archive/)?(.*\.php(/.*)?))$ vbseo.php [L,QSA]
5 RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
6 RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d
7 RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !/(admincp|modcp|clientscript|cpstyles|images)/
8 RewriteRule ^(.+)$ vbseo.php [L,QSA]

trevis
14-05-10, 14:21
Någon kan posta en komplett exempel på en ".htaccess" som fungerar med vBET och vBSEO?Jag tror mängden inlägg (och sidor) denna tråd är ett exempel.[] s, Rafael.

vBET
15-05-10, 00:58
Hej, vet jag att du talar för att lägga till .htaccess reglerna innan vbseo.php regler, men för många kan detta vara förvirrande, eftersom det finns två rader med "vbseo.php".Här är den .htaccess vBSEO original, kan du ange exakta linjen att vi lägger till .htaccess regler vBET?

1 RewriteEngine On
2 RewriteRule ^((urllist|sitemap_).*\.(xml|txt)(\.gz)?)$ vbseo_sitemap/vbseo_getsitemap.php?sitemap=$1 [L]
3 RewriteCond %{REQUEST_URI} !(admincp/|modcp/|cron|vbseo_sitemap)
4 RewriteRule ^((archive/)?(.*\.php(/.*)?))$ vbseo.php [L,QSA]
5 RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
6 RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d
7 RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !/(admincp|modcp|clientscript|cpstyles|images)/
8 RewriteRule ^(.+)$ vbseo.php [L,QSA]

Det är tydligt beskrivet att lägga vBET regler strax före ALLA regler vbseo.php Så 'precis innan alla regler för att vbseo.php "innebär - före första är att vbseo.php - inte tidigare inte senare.

Vi insåg inte att det kan vara förvirrande. Hur du föreslår vi ska beskriva den? - Vi tar gärna emot alla förslag om hur man kan förbättra sin beskrivning:)

vBET
15-05-10, 01:00
Någon kan posta en komplett exempel på en ".htaccess" som fungerar med vBET och vBSEO?Jag tror mängden inlägg (och sidor) denna tråd är ett exempel.[] s, Rafael.

Ange din faktiska htaccess innehåll och forum URL - så skickar vi tillbaka regler med lämpliga ändringar:.)

trevis
15-05-10, 01:06
Platsen är www [dot] mandela [dot] org och min ".htaccess" är detta:

RewriteEngine on

RewriteCond %{HTTP_HOST} ^mandela\.org
RewriteRule ^(.*)$ http://www.mandela.org/$1 [R=permanent,L]

RewriteCond %{HTTP_HOST} ^.*$
RewriteRule ^404\.shtml$ "http\:\/\/www\.mandela\.org" [R=301,L]

#RULES for SEO translation links without any SEO engine (on raw vBulletin links)
#If you are using vB 'Mod Rewrite Friendly URLs' then put those rules JUST BEFORE vB rules
RewriteRule ^/?(af|sq|ar|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|de|el|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|vi|sq|ca|et|tl|gl|hi|id|lv|lt|mt|sl|uk|vi|cy|yi)/archive/index.php/(.*)?$ archive/index.php?/$2&language=$1 [L,QSA]
RewriteRule ^/?(af|sq|ar|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|de|el|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|vi|cy|yi)/$ index.php?language=$1 [L,QSA]
RewriteRule ^/?(af|sq|ar|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|de|el|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|vi|cy|yi)/(.*)?$ $2?language=$1 [QSA]

#vBulletin Standard Rules
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} -s [OR]
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} -l [OR]
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} -d

RewriteRule ^.*$ - [NC,L]

# Forum
RewriteRule ^threads/.* showthread.php [QSA]
RewriteRule ^forums/.* forumdisplay.php [QSA]
RewriteRule ^members/.* member.php [QSA]
RewriteRule ^blogs/.* blog.php [QSA]
ReWriteRule ^entries/.* entry.php [QSA]

RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} -s [OR]
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} -l [OR]
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} -d

RewriteRule ^.*$ - [NC,L]

# MVC
RewriteRule ^(?:(.*?)(?:/|$))(.*|$)$ $1.php?r=$2 [QSA]

Jag är funktionshindrade med vBSEO. Jag har försökt att sätta sina regler innan alla vbseo.php men jag hade goda resultat.

trevis
15-05-10, 01:09
Det är tydligt beskrivet att lägga vBET regler strax före ALLA regler vbseo.php Så 'precis innan alla regler för att vbseo.php "innebär - före första är att vbseo.php - inte tidigare inte senare.

Vi insåg inte att det kan vara förvirrande. Hur du föreslår vi ska beskriva den? - Vi tar gärna emot alla förslag om hur man kan förbättra sin beskrivning:)
Till exempel att läsa dina instruktioner jag skulle sätta detaljerna i sitt htaccess mellan linjerna 3 och 4, stämmer det? Om jag redan försökt och fungerade inte: ()

Jesh
21-05-10, 15:21
Här är min. Htaccess i roten, med forum i roten (till exempel jag inte har forum i mappen eller något, bara skrivas så) SE TILL LÅNGA regel inte bryts (EG STÄNG "Automatiskt radbyte i Anteckningar).

RewriteEngine On
Options +FollowSymLinks

# Redirect coinforums.com
RewriteCond %{HTTP_HOST} ^(www\.)?uscoininfo\.com
RewriteRule (.*) http://www.coinforums.com/ [R=301,L]
# End Redirect from CoinForums.com

# Redirect to WWW
RewriteCond %{HTTP_HOST} ^coinforums.com [NC]
RewriteRule ^(.*)$ http://www.coinforums.com/$1 [L,R=301]
# End Redirect to WWW

# vbSEO Sitemap
RewriteRule ^((urllist|sitemap_).*\.(xml|txt)(\.gz)?)$ vbseo_sitemap/vbseo_getsitemap.php?sitemap=$1 [L]
# END

# vBET
# RULES for SEO translation links with vBSEO (have to be included before all rules to vbseo.php)

RewriteRule ^/?(af|sq|ar|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|de|el|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|vi|cy|yi)/gallery/(.*)?$ /gallery/$2?language=$1 [L,QSA]
RewriteRule ^/?(af|sq|ar|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|de|el|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|vi|cy|yi)/$ vbenterprisetranslator_seo.php?vbet_lang=$1&redirected=/ [L,QSA]
RewriteRule ^/?(af|sq|ar|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|de|el|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|vi|cy|yi)/(.*)?$ vbenterprisetranslator_seo.php?vbet_lang=$1&redirected=/$2 [L,QSA]

# vBET End

# vBSEO Beg
#RewriteCond %{REQUEST_URI} !(admincp/|modcp/|cron|vbseo_sitemap)
#RewriteRule ^((archive/)?(.*\.php(/.*)?))$ vbseo.php [L,QSA]
#RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
#RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d
#RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !/(admincp|modcp|clientscript|cpstyles|images)/
#RewriteRule ^(.+)$ vbseo.php [L,QSA]
# vBSEO End

VGF
21-05-10, 16:22
Här är min. Htaccess i roten, med forum i roten (till exempel jag inte har forum i mappen eller något, bara skrivas så) SE TILL LÅNGA regel inte bryts (EG STÄNG "Automatiskt radbyte i Anteckningar).

Det ser ut som något jag kan försöka, men vad är denna linje för?

RewriteRule / Gallery / $ 2? Language = $ 1 [L, QSA]

Jag har inte en / galleri mapp på roten.

vBET
22-05-10, 23:23
Till exempel att läsa dina instruktioner jag skulle sätta detaljerna i sitt htaccess mellan linjerna 3 och 4, stämmer det? Om jag redan försökt och fungerade inte: ()

Som jag minns frågan redan lösts genom PM - rätta mig om jag har fel:)

vBET
22-05-10, 23:25
Det ser ut som något jag kan försöka, men vad är denna linje för?

Jag har inte en / galleri mapp på roten.

Finns det fortfarande någon fråga? Som jag minns var vi lösa det genom PM, men vill vara säker på att det är OK:)

Taurus
01-07-11, 13:41
Jag har en allvarlig fråga här. Snälla hjälp.

Jag tror det kan ha något att göra med min. Htaccess integration. Här är min, är det korrekt, eller gjorde jag något fel?:

# Comment the following line (add '#' at the beginning)
# to disable mod_rewrite functions.
# Please note: you still need to disable the hack in
# the vBSEO control panel to stop url rewrites.
RewriteEngine On

# Some servers require the Rewritebase directive to be
# enabled (remove '#' at the beginning to activate)
# Please note: when enabled, you must include the path
# to your root vB folder (i.e. RewriteBase /forums/)
#RewriteBase /

RewriteCond %{HTTP_HOST} !^windows8theme\.org$
RewriteRule ^(.*)$ http://windows8theme.org/$1 [L,R=301]

RewriteRule ^((urllist|sitemap_).*\.(xml|txt)(\.gz)?)$ vbseo_sitemap/vbseo_getsitemap.php?sitemap=$1 [L]

RewriteCond %{REQUEST_URI} !(admincp/|modcp/|cron|vbseo_sitemap)
RewriteRule ^((archive/)?(.*\.php(/.*)?))$ vbseo.php [L,QSA]

RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !/(admincp|modcp|clientscript|cpstyles|images)/
RewriteRule ^/?(af|sq|ar|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|de|el|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|vi|cy|yi)/$ vbenterprisetranslator_seo.php?vbet_lang=$1&redirected=/forum/index.php [L,QSA]
RewriteRule ^/?(af|sq|ar|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|de|el|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|vi|cy|yi)/(.*)?$ vbenterprisetranslator_seo.php?vbet_lang=$1&redirected=/forum/$2 [L,QSA]

RewriteRule ^(.+)$ vbseo.php [L,QSA]

# MONTH
<FilesMatch "\.(flv|gif|jpg|jpeg|png|ico|swf)$">
Header set Cache-Control "max-age=2592000"
</FilesMatch>

# WEEK
<FilesMatch "\.(js|css|pdf|txt)$">
Header set Cache-Control "max-age=604800"
</FilesMatch>

# DAY
<FilesMatch "\.(html|htm)$">
Header set Cache-Control "max-age=43200"
</FilesMatch>

vBET
01-07-11, 20:43
Det är fel. Vänligen sätta vBET reglerna innan vbseo.php regel fortfarande efter webbplatskarta regel. Så med andra ord mellan regler för webbplatskarta (i början) och vbseo.php (i slutet).

Jag har en allvarlig fråga här. Snälla hjälp.

Jag tror det kan ha något att göra med min. Htaccess integration. Här är min, är det korrekt, eller gjorde jag något fel?:

RewriteEngine On

#RewriteBase /

RewriteCond %{HTTP_HOST} !^windows8theme\.org$
RewriteRule ^(.*)$ http://windows8theme.org/$1 [L,R=301]

RewriteCond %{REQUEST_URI} !(admincp/|modcp/|cron|vbseo_sitemap)

RewriteRule ^/?(af|sq|ar|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|de|el|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|vi|cy|yi)/$ vbenterprisetranslator_seo.php?vbet_lang=$1&redirected=/forum/index.php [L,QSA]
RewriteRule ^/?(af|sq|ar|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|de|el|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|vi|cy|yi)/(.*)?$ vbenterprisetranslator_seo.php?vbet_lang=$1&redirected=/forum/$2 [L,QSA]

# MONTH
<FilesMatch "\.(flv|gif|jpg|jpeg|png|ico|swf)$">
Header set Cache-Control "max-age=2592000"
</FilesMatch>

# WEEK
<FilesMatch "\.(js|css|pdf|txt)$">
Header set Cache-Control "max-age=604800"
</FilesMatch>

# DAY
<FilesMatch "\.(html|htm)$">
Header set Cache-Control "max-age=43200"
</FilesMatch>

mykkal
26-08-12, 20:40
Hej grabbar,

Jag har problem med översättaren. Jag har installerat och omskrivning regler införas i min htaccess men jag får 404-fel när jag försöker besöka den översatta url. Underkatalogen mitt forum är i är "jobb". Kan ni hjälpa till? Här är min htaccess.

RewriteEngine On
RewriteRule ^[^/]+-f([0-9]+)(p([0-9]+))?.html$ vbseo.php?vbseourl=forumdisplay.php&f=$1&page=$3 [L]
RewriteRule ^[^/]+-t([0-9]+)(p([0-9]+))?.html$ vbseo.php?vbseourl=showthread.php&t=$1&page=$3 [L]
RewriteRule ^[^/]+-f([0-9]+)(p([0-9]+))?.html$ vbseo.php?vbseourl=forumdisplay.php&f=$1&page=$3 [L]
RewriteRule ^[^/]+-t([0-9]+)(p([0-9]+))?.html$ vbseo.php?vbseourl=showthread.php&t=$1&page=$3 [L]

#RewriteBase /

RewriteRule ^/?(af|sq|ar|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|de|el|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|vi|cy|yi)/$ vbenterprisetranslator_seo.php?vbet_lang=$1&redirected=/jobs/ [L,QSA]
RewriteRule ^/?(af|sq|ar|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|de|el|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|vi|cy|yi)/(.*)?$ vbenterprisetranslator_seo.php?vbet_lang=$1&redirected=/jobs/$2 [L,QSA]

RewriteCond %{QUERY_STRING} !vbseourl=
RewriteCond %{REQUEST_URI} !(admincp/|modcp/|chat|cron)
RewriteRule ^(.*\.php(/.*)?)$ vbseo.php?vbseourl=$1 [L,QSA]

RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !\.(jpg|gif)$
RewriteRule ^(archive/.*)$ vbseo.php?vbseourl=$1 [L,QSA]

RewriteRule ^(.+)$ vbseo.php?vbseourl=$1 [L,QSA]

php_flag magic_quotes_sybase 0
php_flag suhosin.cookie.encrypt Off
php_value suhosin.request.max_vars 2048
php_value suhosin.post.max_vars 2048
<Files 403.shtml>
order allow,deny
allow from all
</Files>

deny from 41.
deny from 190.58.246.214
deny from 196.29.219.35
deny from 81.18.42.117

mykkal
26-08-12, 22:12
Hej grabbar,

har problem att få vbet att arbeta på min webbplats mymodeltalk.com. Jag lägga allt till filen htcaccess som du ser nedan men när jag klickar på en översättning jag får ett 404-fel. Vi har vårt forum i underkatalogen jobb. Några idéer på vad jag bör göra?

RewriteEngine On

#RewriteBase /

RewriteRule ^/?(af|sq|ar|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|de|el|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|vi|cy|yi)/$ vbenterprisetranslator_seo.php?vbet_lang=$1&redirected=/jobs/ [L,QSA]
RewriteRule ^/?(af|sq|ar|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|de|el|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|vi|cy|yi)/(.*)?$ vbenterprisetranslator_seo.php?vbet_lang=$1&redirected=/jobs/$2 [L,QSA]

<Files 403.shtml>
order allow,deny
allow from all
</Files>

deny from 41.
deny from 190.58.246.214
deny from 196.29.219.35
deny from 81.18.42.117

Marcin Kalak
27-08-12, 14:27
Ange det till htaccess:

RewriteEngine On

#RewriteBase /
RewriteEngine On

<Files 403.shtml>
order allow,deny
allow from all
</Files>

deny from 41.
deny from 190.58.246.214
deny from 196.29.219.35
deny from 81.18.42.117

Tjänster bör vara bra översätta och länkar bör fungera, men länkarna kan inte översätta. Sedan kan du uppdatera och göra vBSEO fullständig integration av vBET.

mykkal
28-08-12, 20:43
Hej, jag förstår inte vad du säger? Vad menar du med fullständig VBSEO integration med VBET?
Varför fungerar det nu? Har något inte konfigurerats korrekt? Jag följde instruktionerna.

Tjänster bör vara bra översätta och länkar bör fungera, men länkarna kan inte översätta. Sedan kan du uppdatera och göra vBSEO fullständig integration av vBET.

Marcin Kalak
29-08-12, 11:08
Om denna .htaccess inte fungerar rekommenderar jag uppgradering till den senaste versionen av vBSEO och genomförande av den fullständiga konfigurationen igen, som i vBET/do-not-upload/readme.html

marcostutu
27-09-14, 08:49
Hur använder jag med vBSEO med Nginx?

Marcin Kalak
04-10-14, 19:15
vBET arbetar med nginx och vBSEO, exempel på regler som du kan hitta i filen:

do-not-upload\tools\redirecting-rules\nginx.txt

Fabiano
23-05-15, 23:41
Jag är inte kunna utföra proceduren av korta webbadresser, min .htaccess såhär:

RewriteEngine On

RewriteBase /

RewriteCond %{HTTP_HOST} !^www\.mysite\.com
RewriteRule (.*) http://www.mysite.com/$1 [L,R=301]

RewriteCond %{REQUEST_URI} !(admincp/|modcp/|cron|vbseo_sitemap|api\.php)

Om jag sätter med LÅNGA REGLER jag kan få det att fungera, dåligt jag vill som fungerar på bästa möjliga sätt är det med de två bokstäver www.mysite / XY / forum.php Du kan ändra det till det rätta sättet tack?

Marcin Kalak
25-05-15, 09:08
Om du INTE använder länkar med 2-skyltar led jag.e: yourforum.com/XY/ prova detta:

RewriteEngine On

RewriteBase /

RewriteRule ^/?(..|zh-CN|zh-TW)/$ vbenterprisetranslator_seo.php?vbet_lang=$1&redirected=/ [L,QSA]
RewriteRule ^/?(..|zh-CN|zh-TW)/(.*)?$ vbenterprisetranslator_seo.php?vbet_lang=$1&redirected=/$2 [L,QSA]

Fabiano
26-05-15, 01:56
Tack så mycket Marcin, nu arbetat med denna .htaccess Tips: Ta med .htaccess klar i "Övrigt" i zip. Detta skulle underlätta en hel del. Tack.

Marcin Kalak
26-05-15, 11:57
Jag är glad att jag kunde hjälpa dig. Vi har satt tips och exempel i filen gör-inte-ladda\tools\omdirigera-regler\.htaccess och gör-inte-ladda\tools\omdirigera-regler\korta omdirigera-regler\.htaccess.

Fabiano
24-06-15, 00:56
Marcin, jag inser nu att vissa språk inte omdirigeras. Kopplingen görs omdirigera, men när du klickar på länken går till hemmet. Vad kan vara? Min htaccess är som förra inlägget:

RewriteEngine On

RewriteBase /

Exempel: http://www.xxxxxxx.com/iw/coroas-e-mulheres/2323/%D7%99%D7%9C%D7%93%D7%94-%D7%A9%D7%95%D7%91%D7%91%D7%94-%D7%90%D7%91%D7%9C-%D7%90%D7%91%D7%90-%D7%9C%D7%A2%D7%96%D7%90%D7%96%D7%9C.html

Marcin Kalak
24-06-15, 08:20
Vänligen skicka mig ett PM tillgång detaljer till Admin CP, vBSEO CP och FTP. Jag kommer att kolla upp vad som pågår där :)

Marcin Kalak
25-06-15, 08:40
Du måste ange alternativet AdminCP->vBSEO->Kontrollpanelen->inställningar Allmänna Inställningar->teckenersättning->Ersätta Icke-engelska Tecken i Webbadresser? för att Hålla Icke-engelska Tecken i Webbadresser.

yogasek
08-04-16, 17:51
Jag har ett problem med forum titel översätta och tecken i webbadresser.

1. Jag ser att detta forum har samma problem kan det att lösa?

Oferta sprzedaży domeny xxxx.pl (xxxx) (http://www.xxxx.pl/en/poczatkujacy/)
måste vara:
Oferta sprzedaży domeny xxxx.pl (xxxx) (http://www.xxxx.pl/en/begginer/)

2.
När jag loggar in, icke-engelska tecken fungerar bra och polska ord är ersättare exempel: š->en.
Tyvärr du har tagit bort polska ord så vbet har en dålig länkar.
Hur lösa detta?

Efter inloggning:
Oferta sprzedaży domeny xxxx.pl (xxxx) (http://www.xxxx.pl/filtry-czastek-stalych/)

Gäster:
http://www.carcode.pl/filtry-cz-stek-sta-ych/

Marcin Kalak
09-04-16, 07:24
1. Översättning forum namn är inte möjligt.
2. Försök att rensa innehållet i en mapp vbet_guestcache/sv/.

Automatic Translations (Powered by Google, Microsoft®, Yandex, SDL Language Cloud, IBM Watson and Apertium):
AfrikaansAlbanianArabicBelarusianBulgarianCatalanChineseCroatianCzechDanishDutchEnglishEstonianFilipinoFinnishFrenchGalicianGermanGreekHaitian CreoleHebrewHindiHungarianIcelandicIndonesianIrishItalianJapaneseKoreanLatvianLithuanianMacedonianMalayMalteseNorwegianPersianPolishPortugueseRomanianRussianSerbianSlovakSlovenianSpanishSwahiliSwedishTaiwaneseThaiTurkishUkrainianVietnameseWelshYiddish
Multilingual community supported by vBET Translator 4.9.99