PDA

Visa fullständig version: Redan gjort Endast översätta nya ämnen

tavenger5
28-12-12, 23:16
Jag skulle vilja föreslå en funktion för att bara lägga till översättningen länkar till trådar nyare än en angiven tidsperiod. Om trådarna är äldre än den angivna perioden, men har översatts i ett visst språk, ge länken översättning.

Som det är, Google och andra robotar pà ¥ varje sida på webbplatsen, onödigt översätta allt går tillbaka 10 år (i mitt fall). Detta har visat sig vara mycket kostsamt.

Fabiano
29-12-12, 13:56
Utmärkt förslag *** ***

vBET
29-12-12, 15:14
Just nu kan du göra något dylikt. Inte datum men av rum. Det du har alla mycket gamla trådar på någon särskild plats kan du lägga till i vBET konfiguration plats ignoreras - och det inte kommer att översättas.

Inga problem med att lägga till ålder bör man filtrera och inte översätta mycket gamla trådar. Vi kommer inte kontrollera de redan översatt eller inte - det vore alltför kostsamma för prestanda (vi kan tänka efter om du lägger till det senare som ett annat alternativ).

Begäran accepteras :)

tavenger5
29-12-12, 15:43
Jag antar att det finns forum som jag har som innehåller gamla Arkiv endast trådar. Det enda problemet är att jag inte vill inaktivera översättningar helt om de redan har översättningar gjort (då jag skulle bara slöseri med pengar). Detta skulle inte vara ett problem om jag gjorde en ny installation av vBET.

Tack för din behandling.

vBET
30-12-12, 21:03
Vi kommer att tänka på detta. Fortfarande - Överväg att för användarna att det skulle vara bättre om det kommer att inaktiveras helt eller översatt helt, annars blir förvirrande - varför de och dem som inte...

tavenger5
31-12-12, 21:41
I mitt fall som de flesta användare inte kommer tillbaka tidigare 5 år och läsa trådar - är endast sökmotorer

vBET
04-01-13, 14:55
Fortfarande tar denna sökmotorer dig ny trafik från verkliga användare sökningar. Hur som helst - som jag redan skrev vi kommer att arbeta på det :)

Marcin Kalak
14-01-13, 22:03
Översätt inte tråden efter en angiven tid efter det att skapa en tråd eller datum för det senaste inlägget i tråden?

tavenger5
15-01-13, 21:06
Datum för senaste inlägget kommer förmodligen fungerar bättre. Om en post är fortfarande relevanta och som svarade då det förmodligen bör översättas.

Marcin Kalak
18-01-13, 13:34
Tack för ditt förslag. Vi kommer att arbeta med den här funktionen.

tavenger5
17-02-13, 15:44
Dessutom låter säga jag har ett x antal trådar översatt, men jag vill inte att översätta något alls längre. Det finns inget sätt att stänga av översättningar utan att ta bort alla länkar till dessa sidor.

I detta fall vill jag behålla flagga länkarna där översättningar finns, men stänga av flagga länkarna så inget nytt är översatt.

Detta är ett fall där en intern växel att säga "om denna tråd är helt översatt i detta språk, Visa flagga länk"

Marcin Kalak
18-02-13, 22:35
Skapa ett nytt ämne med funktion begäran.
Vänligen håll en fråga per en tråd.
Ny funktion "bara översätta nya trådar" är redan gjort och ingår i monter - vBET 3.x och vBET 4.x-versioner.

tavenger5
02-03-13, 15:47
Jag installerat den senaste versionen, och tyvärr fungerar detta inte som jag trodde det skulle.

Frågan är, som om begagnade, äldre trådar sedan dagarna anges som har översatts är inte längre länkat till. Dessutom länken finns kvar, men blir Omdirigerad till ursprungliga. Jag inser att det är en utmaning för att avgöra om en tråd har översatts eller inte, men jag tror att det är nödvändigt att inte slösa pengar på tidigare översättningar som har slutförts.

tavenger5
02-03-13, 20:43
Om en tråd som var tidigare översatt understiger tröskeln "Inte översätta gamla trådar" då blir det också en hel del indexera pågår. Om något borde inte detta vara ett antal dagar, men ett fast datum så översättningar inte ständigt ska bli inaktuellt.

Marcin Kalak
04-03-13, 11:32
Om ämnet omdirigeras då förlorar du inte pengar på översättningen, eftersom det inte har skickats för översättning.
Översättning tråd från ett visst datum kommer att vara i http://www.vbenterprisetranslator.com/forum/vbet4-feature-requests/3354-dont-translate-anything-new-threads-but-keep-links-anything-translated.html.

Automatic Translations (Powered by Google, Microsoft®, Yandex, SDL Language Cloud, IBM Watson and Apertium):
AfrikaansAlbanianArabicBelarusianBulgarianCatalanChineseCroatianCzechDanishDutchEnglishEstonianFilipinoFinnishFrenchGalicianGermanGreekHaitian CreoleHebrewHindiHungarianIcelandicIndonesianIrishItalianJapaneseKoreanLatvianLithuanianMacedonianMalayMalteseNorwegianPersianPolishPortugueseRomanianRussianSerbianSlovakSlovenianSpanishSwahiliSwedishTaiwaneseThaiTurkishUkrainianVietnameseWelshYiddish
Translated to other languages supported by vB Enterprise Translator 4.9.99