PDA

Visa fullständig version: Löste Personer som besöker min sida är först ställde en fråga i ryska?

Simon Lloyd
02-01-12, 19:22
Hej alla, när människor från andra platser i världen besöka min webbplats som de verkar få en pop upp ställer en fråga i ryska och URL-adressen är mysite.com/ru/ om de klickar på någon av knapparna då de får plats i sitt språk, kan någon hjälpa?

Här är en länk till PIC-visar messagebox http://www.thecodecage.com/russian%20question.png

r.dziadusz
02-01-12, 21:18
Hej
De flesta förmodligen det inte coused av vBET - vBET installera inte alla popup-fönster, se till att detta inte är en del av någon annan plugin eller mod

Simon Lloyd
02-01-12, 22:21
Jag aldrig ser det, inte vBET Be användaren om de vill gå till sina usercp att ange sitt språk?

Simon Lloyd
02-01-12, 22:52
Detta är formuleringen!
ПЕРЕЙТИ НА РУССКИЙ ПЕРЕВОД?
Detta är översättningen
Gå till den ryska översättningen?

Så är det definitivt vBET gör det!!

Redigera: och jag har den senaste versionen av vBET som ni vet, alla din åtkomst detaljer att i pm hade du en kort men sedan bör fungerar om du behöver kontrollera saker.

r.dziadusz
03-01-12, 00:08
Ok
En sak kom till mig. Du kan kontrollera värdena för två alternativ:
AdminCP - > vBET - > Misc - > omdirigera till användarens språk
och
AdminCP - > vBET - > Misc - > omdirigera till användarens språk
Prova att inaktivera det sedan chack igen för popup-fönster

Simon Lloyd
03-01-12, 00:28
Jag skulle gå till att problem men thats egentligen inte frågan, det är det faktum att det är alltid i ryska först och främst!, en kille från Indien besökte webbplatsen idag och fick i ryska, hans webbläsaren är inställd för engelska, hans plats är nya Dehli, han var inte medlem så har inte valt ett forum bokföring språk så han bara har ett forum som lades fram i dess standardspråk "Engelska"

Jag tror det är en annan fråga än omdirigera användaren, om det var att det alltid skulle vara på ryska.

Simon Lloyd
03-01-12, 00:33
Popup-ställs för:
Omdirigera till redigera profil
Först efter inloggning
Omdirigera till användarens språk
Bad - användaren ombeds gör han vill omdirigeras

Simon Lloyd
03-01-12, 00:39
Jag loggade just ut av mitt forum (som im inloggad alltid) och rutan verkade, inställningarna är "efter logga in" så varför efter logga ut då?, jag undrar varför mitt medlemskap hade avtagit och min annons inkomster hade rasat, jag har letat efter skäl ingen av som jag kan hitta men en gång pop upp finns på webbplatsen inte ladda om inte rutan avbryts eller ok'd ingen av som en sökmotor kan göra!

r.dziadusz
03-01-12, 18:55
OK
Med access du har skickat mig jag wil kontrollera det just nu

EDIT:
Kunde du Beskriv mig steg för steg vad man ska göra för att se att popup-fönster,
Om det är nödvändigt kan du skap också icke admin testa konto.

Simon Lloyd
03-01-12, 21:17
PM skickas med nya registrerad användardetaljer.

r.dziadusz
04-01-12, 17:27
Jag inloggning/logouat, bläddra några inlägg och jag såg alla popup-fönster. Kunde du Beskriv mig steg för steg vad man ska göra finns i popup-fönstret?

Simon Lloyd
04-01-12, 17:42
Jag antar att du måste rensa kakor nu, men när det rapporterades till mig (och jag har sett det några gånger själv) jag loggade ut klickade på länken för att gå tillbaka till sidan jag senast visade och rutan popped upp och webbplatsen skulle ladda ordentligt förrän en av knapparna var klickat, jag upplevt det i IE9 den användare som rapporterade det använde Firefox

r.dziadusz
04-01-12, 17:48
OK kommer att jag testa den i dessa webbläsare

r.dziadusz
04-01-12, 18:17
Fortfarande inga POP-up. Var snäll och ge mig exakta "vad gör" listan, när det visar dig. Exakta url, exakt översättning (vid behov), när (i vilken tråd) ska logga ut, i vilka försök till inloggning - allt kan fråga

Simon Lloyd
04-01-12, 18:39
De steg som jag gav er är hur det händer kan jag inte kan återskapa det igen, jag lyckats återskapa den så snart efter bokföring problemet här men inte igen, användaren Didn't ge en annan url än den som han var Omdirigerad till Справка по Microsoft Office - программирование Microsoft Office обсуждения - Excel VBA-программирование - доступа (http://www.thecodecage.com/forumz/ru/) och när det hände för honom jag betvivlar starkt att jag lyckats plocka den exakta tråden som han gjorde för att få omdirigering meddelandet.

Redigera: han har bara berättade att han inte var inloggad, gick han helt enkelt platsens URL-adress i sin webbläsare för att få honom det och pop upp dök upp!

r.dziadusz
04-01-12, 19:14
Jag vet att det är denna fråga du men rätt nu är svårt att gissa vad kan couse det. Kunde be honom vad hans användaren språk s?

Simon Lloyd
04-01-12, 19:23
Jag gav er all denna information vid ändpunkterna blir för tråden, han hade inte ett forum som bokförs språk som han inte undertecknat i, hans webbläsaren är inställd på engelska och han är indiska bor i nya Dehli ******

r.dziadusz
04-01-12, 19:32
Ok tack. Jag kommer att kontrollera det igen, men som sagt det är svårt att gissa vad coused det, vBET-Michal är ute den här veckan, men när han är tillbaka kommer vi att tala om denna fråga. Om du får ytterligare information om ett fel Låt mig veta.

Simon Lloyd
04-01-12, 19:44
OK, men jag hade det ständigt en bra för några veckor sedan, då det försvann när jag gjorde uppgraderingen, men nu verkar det att det fortfarande kan upplevas, jag bara kan inaktivera det ryska språket som jag inte kan lita på frågan inte är närvarande, och när min alexa ranking har gått från 79,000 till över 300 000 då det är allvarligt, min rangordning börjar komma tillbaka men som sagt jag kan inte ta chansen så jag ska inaktivera den.

r.dziadusz
07-01-12, 19:45
Medan vi inte kan kontrollera denna POP-server från inuti finns det en explenation varför det visas i ryska (inaktiverar du det helt, som sagt i tidigare inlägg,: admincp - > vbet - > misc - > omdirigera till user language: funktionshindrade):
-Efter logout - användare har nr hans inställningar - han behandlas som gäst, popup-meny läsa cookies från webbläsarens inställningar

Simon Lloyd
07-01-12, 23:48
Brinner inte förklaringen, min webbläsare har aldrig ställts in till ryska men jag såg det när jag loggat ut precis som han gjorde, jag kan inte garantera att hans webbläsare har aldrig varit ryska men han är indiska, bor i nya Dehli och typer och talar på engelska så varför i hela friden skulle våra cookies läsas som ryska?

r.dziadusz
08-01-12, 20:11
min ursäkt läsa rubriker, du kanske ännu aldrig ange/använda ryska språket, men din webbläsare kan tunna du var. Detta är alla kan jag säga utan att kontrollera det - tyvärr jag kan inte se denna popup-meny

Simon Lloyd
08-01-12, 22:05
Jag har inaktiverat det ryska språket, att se popup-fönstret inte kommer hjälper dig som när du har avvisat det, det inte komma tillbaka (åtminstone inte för en stund!), det är inte möjligt för min webbläsare att "tänka" Jag har satt eller använda ryska språket, det enda språk som någonsin har ställts in i min webbläsare är standard engelsk UK, som jag sade att jag inte kan garantera den person som rapporterade det, jag har upplevt det tidigare och im ganska säkra andra är alltför.

För att ett språk misstag att äga rum antingen skulle jag behöva ändra den, använda programvara för att ändra det (vBET) eller oss fysiskt ryska proxyserver (eller proxy att fake att ryska) varav endast en går för mig och thats vBET.

vBET
09-01-12, 13:24
Hej. Jag förstår inte vart går du till. Du fick enkelt svar - beteendet är tvingad av du - anges det i inställningar.
Och du kan enkelt stänga av i Admin CP - > vBET - > Misc - > omdirigera till användarens språk.
Gå dit och ange inaktiverad. vBET kommer inte att be eller omdirigering längre.

Det är fantastiskt att vBET fungerar hur du har konfigurerat. Det vore illa om det ignorera dina inställningar. För programvara spelar ingen roll vilket språk användaren talar eller vad gör som han påstår om sin webbläsarinställningar. För programvara enda som frågor är faktiska huvuden som medföljer begäran. Och de som är markerade med inställningar som vi talar om. Inget mer. Det är hur vBET fungerar här och du kan enkelt ändra om du vill. av din konfiguration.

Jag föreslår för att kontrollera webbläsarens inställningar när det kommer att hända igen (det du fortfarande kommer har bett omdirigeringar aktiverat). Och om du inte kommer hitta det i Språkinställningar för det språk som du ombeds omdirigeras, kontrollera också vad gäller att servern (lägga till vissa loggar) - kom ihåg att Internet är en stor plats och dina paket kommer genom många platser - det är möjligt att vissa proxyserver lägger till egna rubriker på din begäran. Hur som helst - det finns ingen magi. Om du då ombedd att omdirigera genom vBET och det var omdirigering till ryska språket sedan router begäran hade i språket huvuden ryska språket på alla språk som känt genom vBET. Du kan kontrollera det själv om du vill - bara att gå till filen /includes/vbenterprisetranslator_functions_lang.php och kontrollera funktionen vbet_getRedirectionLanguage. Detta är också bra att lägga till dina loggar om du sak vi har programfel och vill bevisa det för oss.

Om du vill inaktivera fullständig ansökan i stället för en parameter (som du skapade själv) - göra vad du tycker, tror vad du gör... Det är ditt forum. Vi är glada att förklara du varför detta hände och hur du kan ändra den. Om du behöver mer hjälp bara Skriv:)

Simon Lloyd
09-01-12, 17:04
Michael, tack för svaret, ja jag har konfigurerat vBET att be och vBET bör arbeta detta sätt utan problem, men frågan var att avregistreras eller peopel som logga ut var ombedda omdirigering frågan, vBET, såvitt jag vet inte bör fungerar detta sätt, språket är också alltid ryska, så här två scenario:
1. Oregistrerade användare från Indien besöker webbplatsen, se 's pop (på ryska) frågar om han vill ställa sitt språk till ryska han avböjer och kan visa webbplatsen som vanligt i engelska, om han accepterar (men vänligen ha i åtanke när han inte talar ryska som han inte kan läsa pop upp) han transporteras till hjälp om Microsoft Office - Microsoft Office diskussion - Excel VBA-programmering - Access programmering (http://www.thecodecage.com/forumz/ru)

2. Jag får höra om detta (och har upplevt det själv tidigare) och loggar ut från forumet, Välj länken för att ta mig till den plats som jag visning innan och jag får pop i ryska, i samma scenario som ovan äger rum

Om vi loggas varför skulle vi presenteras med pop upp? pop är endast för inloggade personer är det inte?

IT won't be min server som dess i Förenade kungariket och är dedikerad, jag har total kontroll över den, som jag sadi men jag har inaktiverat det ryska språket nu så förhoppningsvis kommer att stoppa frågan.

vBET
09-01-12, 23:39
Om vi loggas varför skulle vi presenteras med pop upp? pop är endast för inloggade personer är det inte?
Ingen detta händer för personer som startar ny session:

Omdirigering sker endast i början av ny session (klient måste ha cookies aktiverat eller omdirigeras varje gång).
Och det känns igen av cookies.

Levereras också som jag skrev innan endast det som är viktigt för din server är vilka språk huvud med begäran. Och det verkar att sidhuvudet scenarier med ryska språket kom med begäran i monter. Vänligen kontrollera din serverkonfiguration - kanske du har ställt några standardspråk som läggs till när inget språk-huvudet har angetts. Ändå tvivlar jag på att vi har fel här. Denna funktion ändrades inte under mycket lång tid och det fungerar bra. Vi kan kontrollera det om det kommer att hända igen i loggar - förmodligen kommer det att visa vad jag skrev - var det ryska språkkod skickas i lämpliga huvudet. Om jag har fel vi kommer att rätta till felet, men först behöver vi bekräfta att det är fel.

Automatic Translations (Powered by Google, Microsoft®, Yandex, SDL Language Cloud, IBM Watson and Apertium):
AfrikaansAlbanianArabicBelarusianBulgarianCatalanChineseCroatianCzechDanishDutchEnglishEstonianFilipinoFinnishFrenchGalicianGermanGreekHaitian CreoleHebrewHindiHungarianIcelandicIndonesianIrishItalianJapaneseKoreanLatvianLithuanianMacedonianMalayMalteseNorwegianPersianPolishPortugueseRomanianRussianSerbianSlovakSlovenianSpanishSwahiliSwedishTaiwaneseThaiTurkishUkrainianVietnameseWelshYiddish
Translations delivered by vBET 4.9.99