Visa fullständig version: Löste Hur man tar bort vbet språkkod

norku
05-10-11, 10:41
Jag avinstallerade vbet men språkkoden inte bort [lang = x], etc I don't want to have to go through hundreds of pages to remove them manually so did I miss a step? Can the code be removed without having to go through every single thread/post?

r.dziadusz
05-10-11, 12:33
Just nu avinstallera vBET inte kommer att rena BBcode, observera att sidor i främmande språk kommer att bo i detta språk, så du förlorade användare efter att ta bort vBET, dessutom kommer det att vara mycket svårt att läsa oöversatta inlägg därför - kanske bättre lösning är att ta bort dessa inlägg alls.
Men om du bara vill ta bort "[lang = x" etc. Jag kan koden för en robot-renare i slutet av veckan

norku
05-10-11, 12:42
Vad jag behöver rengöring webbadresser ... URL för trådar som publicerades av någon som hade ett främmande språk som i sin profil är fortfarande visar [langtitle = x] [/ langtitle] Hur fixar jag det?

Jag fick bli av med [ lang=x], [ /lang], [notranslate] etc by using vb censoring. I desperately need help with the urls though...

Here's one: .xxxxx.com/forum/f23/[ langtitle=fr]insigne-vrai-ou-faux-[-langtitle]-5565/

How do I get the rubbish out and turn it into:

http://www.xxxxx.com/forum/f23/Dinsigne-vrai-ou-faux-5565/

norku
05-10-11, 13:46
Ledsen men jag måste stöta detta ...

Även omdirigera nu överflödig länkar i Googles index för utländska språk sidor på mitt forum?

vBET
05-10-11, 13:59
Som Radek skrev - vi kommer att förbereda dig robot (PHP-skript) som kommer att ta bort alla Lang, langtitle och BBCodes notranslate. Detta kommer att göras och lämnas till dig i denna vecka.

Om du har langtitle i URL innebär det att langtitle ingår i Ämnesrubrik. Helt enkelt ändra titeln på tråden och ta bort den. På platser som är viktiga och kan inte vänta du bara ändra den manuellt. På andra ställen var god vänta för skriptet.

norku
05-10-11, 14:05
Hej,

Varför inte du Varna på människor när vi att koden vbet bb inte bort när du avinstallerar? Varför inte du redan har verktyget om du känner att detta sker? Jag uppskattar stödet men jag vill kinda helt avinstallera och inte vänta på veckan medan Google index fel URL-adresser...

Hur är det omdirigera för / da, / de, / es trådar etc som Google redan har indexerat?

vBET
06-10-11, 02:24
Hej,

Svaret för monter din fråga är - eftersom det var verkligen ovanligt att avinstallera vBET när det verkligen behövs och används. Vi hade begär sådant verktyg en gång innan, men användaren beslutade att bo med vBET och bara trimmad det på lämpligt sätt.

Dessutom kan vi inte göra detta i avinstallera kod - avinstallera inte kan potentiellt skadliga. Vad du behöver kommer att kräva databas backup vid eventuella problem.

Även Observera att om du har inaktiverat vBET sedan Google inte kommer att indexera fel URL-adresser, eftersom sådana inte visas.

För redan har indexerats - bara skapa omdirigering regler som kommer att omdirigera alla dessa ansökningar tillbaka till den ursprungliga. Använd detta (vänligen testa dessa):

#RewriteRule ^/?(af|sq|ar|hy|az|eu|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|ka|de|el|ht|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|ur|vi|cy|yi)/$ / [L,QSA]
#RewriteRule ^/?(af|sq|ar|hy|az|eu|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|ka|de|el|ht|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|ur|vi|cy|yi)/(.*)?$ /$2 [L,QSA]

Lägg till ditt forum katalog där. Om du har problem med bara ge oss dina regler för vBET och vi skickar du tillbaka ändrat. Eller med andra ord - är de 2 första vBET regler där du bör ta bort vbenterprisetranslator_seo.php?vbet_lang=$1 & Omdirigerad =

norku
06-10-11, 09:51
Omskrivning regler fungerar inte. När en gammal vbet sida kallas genererar den en 404.

Jag har vb installeras i /forum

. Htaccess i public_html

RewriteRule ^forum/?(af|sq|ar|hy|az|eu|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|ka|de|el|ht|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|ur|vi|cy|yi)/$ / [L,QSA]
RewriteRule ^forum/?(af|sq|ar|hy|az|eu|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|ka|de|el|ht|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|ur|vi|cy|yi)/(.*)?$ /$2 [L,QSA]

Alla nyheter om BB-kod Removal Tool?

vBET
06-10-11, 11:37
Forum katalog läggs på fel ställe, använd den här:

RewriteRule ^/?(af|sq|ar|hy|az|eu|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|ka|de|el|ht|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|ur|vi|cy|yi)/$ /forum/ [L,QSA]
RewriteRule ^/?(af|sq|ar|hy|az|eu|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|ka|de|el|ht|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|ur|vi|cy|yi)/(.*)?$ /forum/$2 [L,QSA]
#just comment to see whole 2nd rule

Men detta antar att inte vara i public_html bara i forumet katalogen. Bästa sättet är - bara använda regler du hade innan och ändra dessa. Om du inte har någon, vi måste hitta rätt. Använd detta i din forumet katalogen först. Om du vill använda den i huvudkatalogen, så kolla först utan ytterligare / forum

norku
06-10-11, 13:18
Allt fungerade bra med htaccess i / när jag hade vbet installerat. Ja, först försökte jag mina gamla regler, men de ignoreras. Jag kan inte få dina regler att arbeta i antingen /forum eller /. Jag kunde bara lämna saker och ting som de är och titta på Google tornar 404 efter 404 till verktyg för webbansvariga men jag skulle föredra en ren omdirigering.

Vill du ta en titt? Jag kan PM du admin / FTP-åtkomst.

norku
06-10-11, 14:34
Fortfarande här

norku
06-10-11, 16:20
och fortfarande här. Du är inte här längre men trots den PM över två timmar sedan när du definitivt var här. Jag kommer att göra vissa te. Jag kan vänta

norku
06-10-11, 19:39
och tillbaka. Några nyheter?

vBET
06-10-11, 21:25
Allt fungerade bra med htaccess i / när jag hade vbet installerat. Ja, först försökte jag mina gamla regler, men de ignoreras. Jag kan inte få dina regler att arbeta i antingen /forum eller /. Jag kunde bara lämna saker och ting som de är och titta på Google tornar 404 efter 404 till verktyg för webbansvariga men jag skulle föredra en ren omdirigering.

Vill du ta en titt? Jag kan PM du admin / FTP-åtkomst.

Vänligen Visa mig din .htaccess innan vBET togs bort. Också SPAM inte vänligen - det har ingen mening. Även Observera att PM meddelanden är privata meddelanden - de väntar längre utvärdering om inte begärt och kan vänta längre om en av vår personal är frånvarande upptagen. Tills ombedd att skicka access-data skriva på forumet så all vår personal kan hjälpa dig. Tillgång Detaljer inte behövs här - bara skicka din fullständiga .htaccess innan vBET togs bort.

PS.
Jag arbetar nu om korrigeringar i ny betaversion - Radek var här och inte kunde hjälpa dig eftersom du skickar info till mig genom PM. Sorry var du tvungen att vänta.

norku
07-10-11, 09:05
Spam? Du var på forumet före, under och efter den punkt där jag skickade att PM. Jag skickade det efter väntar en avsevärd tidsperiod för ett svar på tråden. Om du inte orkar dra själv bort ett par sekunder att besvara en fråga och sedan du kan åtminstone har bekräftat mottagandet av PM. DU orsakat problemet jag har. Vbet DOESN'T WORK som annonseras (Ja, utanför din kontroll som jag vet) och allt jag vill är att snabbt få det utanför mitt forum. Men det kan inte bara avinstalleras precis som alla andra Vb-tillägg. Åh nej, eftersom Vbet lämnar sin BB-kod befläckade över platsen.

Ingenstans finns på din webbplats det en fullständig beskrivning av hur du tar bort Vbet. Inte där du meddela oss att koden BB tas inte bort när vi avinstallerar och att vi kommer att behöva vänta i dagar för ett verktyg för att ta bort den. Verktyget bör vara del av installera paketet men du tydligt gillar talar om som. Istället får jag ett otroligt arroganta svar där du effektivt sade att du aldrig betraktas som en möjlighet att någon vill avinstallera Vbet?

Så, nu har jag tusentals indexerade länkar som är nu alla producerar 404s och ett par hundra inlägg som innehåller ditt BB-kod och jag är problemet??

Vad beträffar omdirigeringar är vad vill du vill veta? Jag har programsviten vb installeras på /forum som jag har sagt upprepade gånger. För att få Vbet som arbetar med Vb installerade vid /forum bara en uppsättning omdirigeringar fungerar och jag vet att du vet att. Jag erbjöd du FTP- och admin åtkomst så att du kan ta en titt för dig själv utan du uppenbarligen inte har samma mängd tid som du hade när jag fortfarande var en kund....

Här är htaccess innan du tar bort vbet. Det var beläget i public_html och fungerade perfekt (jag har vb installerade vid /forum)

# Comment the following line (add '#' at the beginning)
# to disable mod_rewrite functions.
# Please note: you still need to disable the hack in
# the vBSEO control panel to stop url rewrites.
RewriteEngine On

# Some servers require the Rewritebase directive to be
# enabled (remove '#' at the beginning to activate)
# Please note: when enabled, you must include the path
# to your root vB folder (i.e. RewriteBase /forums/)
#RewriteBase /

#RewriteCond %{HTTP_HOST} !^www\.xxxx\.com
RewriteCond %{HTTP_HOST} !(^www\.xxxx\.com$|^cdn\.xxxx\.com$)
RewriteRule (.*) http://www.xxxx.com/$1 [R=301,L]

#RewriteCond %{HTTP_HOST} !^www\.yourdomain\.com
#RewriteRule (.*) http://www.yourdomain.com/forum/$1 [L,R=301]

RewriteRule ^forum/((urllist|sitemap_).*\.(xml|txt)(\.gz)?)$ forum/vbseo_sitemap/vbseo_getsitemap.php?sitemap=$1 [L]

#vbet translator rules start
RewriteRule ^forum/?(af|sq|ar|hy|az|eu|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|ka|de|el|ht|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|ur|vi|cy|yi)/$ forum/vbenterprisetranslator_seo.php?vbet_lang=$1&redirected=/forum/ [L,QSA]
RewriteRule ^forum/?(af|sq|ar|hy|az|eu|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|ka|de|el|ht|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|ur|vi|cy|yi)/(.*)?$ forum/vbenterprisetranslator_seo.php?vbet_lang=$1&redirected=/forum/$2 [L,QSA]

RewriteCond %{REQUEST_URI} !(admincp/|modcp/|vbseo_sitemap/|cron)
RewriteRule ^forum/((archive/)?(.*.php(/.*)?))$ forum/vbenterprisetranslator_seo.php [L,QSA]

RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !^(admincp|modcp|clientscript|cpstyles|images)/
RewriteRule ^(.+)$ forum/vbenterprisetranslator_seo.php [L,QSA]
#vbet translator rules end

RewriteCond %{REQUEST_URI} !(media/|admincp/|modcp/|cron|vbseo_sitemap)
RewriteRule ^forum/((archive/)?(.*\.php(/.*)?))$ forum/vbseo.php [L,QSA]

RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !/(media|admincp|modcp|clientscript|cpstyles|images)/
RewriteRule ^(.+)$ forum/vbseo.php [L,QSA]

## Expires
<ifModule mod_expires.c>
ExpiresActive On
ExpiresDefault "access plus 1 seconds"
ExpiresByType text/html "access plus 1 seconds"
ExpiresByType image/gif "access plus 3456000 seconds"
ExpiresByType image/jpeg "access plus 3456000 seconds"
ExpiresByType image/png "access plus 3456000 seconds"
ExpiresByType text/css "access plus 3456000 seconds"
ExpiresByType text/javascript "access plus 3456000 seconds"
ExpiresByType application/javascript "access plus 3456000 seconds"
ExpiresByType application/x-javascript "access plus 3456000 seconds"
</ifModule>

## Compression
<ifmodule mod_headers.c>
<ifmodule mod_deflate.c>
AddOutputFilterByType DEFLATE text/html text/css text/xml application/x-javascript
BrowserMatch ^Mozilla/4 gzip-only-text/html
BrowserMatch ^Mozilla/4\.0[678] no-gzip
BrowserMatch \bMSIE !no-gzip !gzip-only-text/html
</ifmodule>
</ifmodule>

#Remove index.php from xxxx.com/index.php
#rewrite engine on
RewriteCond %{THE_REQUEST} index\.php
RewriteCond %{QUERY_STRING} ^$
RewriteRule ^index\.php$ / [L,R=301]

vBET
07-10-11, 12:35
Observera att upprepade meddelanden anses SPAM - varje forumet vet jag. Jag vill inte att diskutera om definitionen av SPAM - bara du inte upprepar. Jag förstår om ditt meddelande väntade några dagar, eftersom vi missar det vissa hur - det skulle uppskattas även påminna om, men 3 gånger samma dag...

Din .htaccess bör se ut så här:

# Comment the following line (add '#' at the beginning)
# to disable mod_rewrite functions.
# Please note: you still need to disable the hack in
# the vBSEO control panel to stop url rewrites.
RewriteEngine On

# Some servers require the Rewritebase directive to be
# enabled (remove '#' at the beginning to activate)
# Please note: when enabled, you must include the path
# to your root vB folder (i.e. RewriteBase /forums/)
#RewriteBase /

#RewriteCond %{HTTP_HOST} !^www\.xxxx\.com
RewriteCond %{HTTP_HOST} !(^www.xxxx.com$|^cdn.xxxx.com$)
RewriteRule (.*) http://www.xxxx.com/$1 [R=301,L]

#RewriteCond %{HTTP_HOST} !^www\.yourdomain\.com
#RewriteRule (.*) http://www.yourdomain.com/forum/$1 [L,R=301]

RewriteRule ^forum/((urllist|sitemap_).*.(xml|txt)(.gz)?)$ forum/vbseo_sitemap/vbseo_getsitemap.php?sitemap=$1 [L]

#vbet translator rules start
RewriteRule ^forum/?(af|sq|ar|hy|az|eu|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|ka|de|el|ht|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|ur|vi|cy|yi)/$ forum/ [L,R=301]
RewriteRule ^forum/?(af|sq|ar|hy|az|eu|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|ka|de|el|ht|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|ur|vi|cy|yi)/(.*)?$ forum/$2 [L,R=301]

RewriteCond %{REQUEST_URI} !(media/|admincp/|modcp/|cron|vbseo_sitemap)
RewriteRule ^forum/((archive/)?(.*.php(/.*)?))$ forum/vbseo.php [L,QSA]

RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !/(media|admincp|modcp|clientscript|cpstyles|images)/
RewriteRule ^(.+)$ forum/vbseo.php [L,QSA]

## Expires
<ifModule mod_expires.c>
ExpiresActive On
ExpiresDefault "access plus 1 seconds"
ExpiresByType text/html "access plus 1 seconds"
ExpiresByType image/gif "access plus 3456000 seconds"
ExpiresByType image/jpeg "access plus 3456000 seconds"
ExpiresByType image/png "access plus 3456000 seconds"
ExpiresByType text/css "access plus 3456000 seconds"
ExpiresByType text/javascript "access plus 3456000 seconds"
ExpiresByType application/javascript "access plus 3456000 seconds"
ExpiresByType application/x-javascript "access plus 3456000 seconds"
</ifModule>

## Compression
<ifmodule mod_headers.c>
<ifmodule mod_deflate.c>
AddOutputFilterByType DEFLATE text/html text/css text/xml application/x-javascript
BrowserMatch ^Mozilla/4 gzip-only-text/html
BrowserMatch ^Mozilla/4.0[678] no-gzip
BrowserMatch bMSIE !no-gzip !gzip-only-text/html
</ifmodule>
</ifmodule>

#Remove index.php from xxxx.com/index.php
#rewrite engine on
RewriteCond %{THE_REQUEST} index.php
RewriteCond %{QUERY_STRING} ^$
RewriteRule ^index.php$ / [L,R=301]

Även mina ursäkter - jag glömde att berätta om 301 omdirigering innan. Ställs det nu. Kontrollera och berätta är det OK (jag inte är säker kräver regler / före forumet eller kanske hela URL-adressen, men det är något att kontrollera på forumet). Om inte jag kommer använda din åtkomst data du skickar i går och Ställ in den rätt på plats.

PS.
Radek just nu testar skript som tar bort vBET BBCodes - den bör vara tillgänglig snart.

r.dziadusz
07-10-11, 14:46
Hej,
Obs!
Detta är beta-versionen av detta skript!

1. Vänligen skapa fil och spara den som "clearBB.php"
2. Lägger in koden nedan i det och spara den
3. Ladda upp till servern, forumet rot
4. Göra backup av databasen
5. Stänga av ditt forum
6. Logga in som admin
7. I din webbläsare, sätta url med destination till din "clearBB.php"
8. Tryck på knappen "rensa"

<?php echo "<input type=\"hidden\" name=\"securitytoken\" value=\"" . $vbulletin->userinfo['securitytoken'] . "\" />\n";?>

<p style="text-align: center">
Use this program to remove all bbcode tags (from posts, and urls) added by vBET </br>
To use this script, please log into your forum in other tab
</br>This script has big influence on your
database and changes are permanent - <b>can not be undone</b> therefore:
</br>
make sure you did the <b>backup of your database!</b> and remember to <b>turn
off your forum</b> during using this script!</p>

<form action="clearBB.php?do=execute" method="post"><input type="submit"
value="clear" style="width: 70%; margin-left: 15%" /></form>

<?php

function &basic_clear($pagetext, $what_to_clear) {
if ((strpos($pagetext, $what_to_clear)) === 0 ){
$i = 0;
} else {
$i = 1;
}
$message_tab = explode($what_to_clear, $pagetext);
for ($i;$i<count($message_tab); $i++){
if ($message_tab[$i][2] == ']')
$message_tab[$i]=substr($message_tab[$i],3);
}
$new_message = implode('',$message_tab);
return $new_message;
}

function update_pagetext(&$new_message, $message_id) {
global $vbulletin;

$vbulletin->db->query_write("
UPDATE " . TABLE_PREFIX . "post
SET pagetext = '".addslashes($new_message)."'
WHERE postid = " .$message_id
);
}

function update_tittle(&$new_tittle, $tittle_id) {
global $vbulletin;

UPDATE " . TABLE_PREFIX . "post
SET title = '".addslashes($new_tittle)."'
WHERE postid = " .$tittle_id
);
UPDATE " . TABLE_PREFIX . "thread
SET title = '".addslashes($new_tittle)."'
WHERE firstpostid = " .$tittle_id
);
}

require_once('./global.php');
$charset = vB_Template_Runtime::fetchStyleVar('charset');

if ($_REQUEST['do'] == 'execute') {

$result = $vbulletin->db->query_read("SELECT * FROM ".TABLE_PREFIX."post WHERE pagetext LIKE '%, 'lang')) !== FALSE) || ((strpos($message['pagetext'], '')) !== FALSE)){
$new_message = $message['pagetext'];
$to_remove = array("", "[lang=zh-TW]", "[lang=zh-CN]", "[notranslate]", "");
$new_message = str_replace ($ to_remove,'',$ new_message);
om ((strstr ($ meddelande ['pagetext'], "[lang ="))! == FALSE) {
$new_message = basic_clear ($ new_message, "[lang =");
}
update_pagetext ($new_message,$ meddelande ["postid"]);
}
/ / Avsluta block av klart för inlägg

//block för att rensa URL-adresser och tråd titlar
om ((strstr ($meddelande ["title"], "langtitle"))! == FALSE) {
$new_message_title = $meddelande ["title"];
$to_remove_title = array ('[langtitle = zh-CN]', '','');
$new_message_title = str_replace ($ to_remove_title,'',$ new_message_title);
om ((strstr ($ new_message_title, ");
}

// end of block for clearing urls and threads titles
}
}
?>

Om du endast har "rensa" URL: er vänligen klippa del i kod som gränsar till med:

//block for clearing urls and thread titles <--> // slut på block för att rensa webbadresser och trådar titlar
Än i din webbläsare Skriv destination det och tryck på "rensa" knappen

norku
07-10-11, 18:13
Tack så mycket. Jag ska låta dig veta om jag har några problem men informationen verkar tillräckligt tydlig.

norku
07-10-11, 18:30
.htaccess fungerar inte. Det inte omdirigera och lägger till användaren-hem/public_html/etc till url. Bort.

Varför finns det två rutor i post 17 ovan? Jag gissa att ruta 1 är skript en och att fält 2 är skript två. Spelar det någon roll som körs första?

r.dziadusz
07-10-11, 22:05
Fins är enda skript - första
Andra rutan är att ta bort om du onlu vill avmarkera bbcode från dina webbadresser

norku
08-10-11, 11:20
Tack. Jag får detta när jag försöker köra det:

"ditt kunde inte bearbetas eftersom en säkerhetstoken saknades.

Om det inträffat oväntat, vänligen informera administratören och beskriva den åtgärden som du utförde innan du fått detta fel".

Jag försökte skriptet använder standard skinn och också med plugins som inaktiveras i config.php. Fortfarande fungerar inte.

vBET
08-10-11, 12:09
Försök först att logga in på ditt forum, och sedan öppna skriptet i samma webbläsare. Säg det hjälpte.

norku
08-10-11, 12:33
:) Jag var inloggad. Jag öppnade också manus i samma fönster.

Redigera: smilie betyder inte att problemet gick bort. Jag kan inte köra skriptet.

Ytterligare redigera: se bokför 19. På htaccess som du bokförde fungerar inte.

Jag skickade du FTP- och admincp tillgång för några timmar sedan som du begärt.

Redigera mer bara för att undvika den oundvikliga frågan och att spara tid här är ett exempel-länken för närvarande i indexet Google:
http://www.xxxx.com/forum/no/f72/just-an exempel-726/

Detta är resultatet av att omdirigeras när jag använder din htaccess i post 16:
http://www.xxxx.com/home/xx/public_html/forum/f72/just-an-example-726/

Vad behöver jag att redigera i dina regler för att ta bort hem/xx/public_html /?

vBET
08-10-11, 23:44
Jag var på din server och .htaccess problemet är löst. Som jag skrev att jag inte var säker på att du behöver / början av omdirigering adress eller inte - det var nödvändigt. Det är nu OK - kontrollera och bekräfta.

Radek hjälper dig med ditt skript problem - han kommer att vara arbetet måndag. Tyvärr det kommer att ta lite mer tid, men Radek skapa och testa skriptet - han kommer att vara bästa person att hjälpa dig. Om det är verkligen något vad kan inte vänta tills måndag Låt mig och jag kommer att spendera söndag tid att checka. Hoppas det inte är egentligen så brådskande.

norku
09-10-11, 13:19
Stor. Tack. Omdirigera fungerar perfekt.

Skriptet inte är så brådskande men om det kan vara tittat på måndag som skulle vara utmärkt.

r.dziadusz
10-10-11, 08:39
Tyvärr måste du vänta så länge
Jag har redigerat koden i mitt tidigare inlägg(KLICKA på (http://www.vbenterprisetranslator.com/forum/vbet4-troubleshooting/2466-how-remove-vbet-language-code-2.html#post10556))
Försök att använda nya

Tack. Jag får detta när jag försöker köra det:

"ditt kunde inte bearbetas eftersom en säkerhetstoken saknades.

Om det inträffat oväntat, vänligen informera administratören och beskriva den åtgärden som du utförde innan du fått detta fel".

Jag försökte skriptet använder standard skinn och också med plugins som inaktiveras i config.php. Fortfarande fungerar inte.

Ja men det är väl känt frågan om vbulletin, jag beskriver det dem, rätt nu, men nu Använd nya koden en gång och försök att ändra filnamn

REDIGERA
Säg mig om vilken version av vbulletin använder du?

norku
10-10-11, 11:11
Hej,

Jag har lagt till din nya kod, bytt namn på filen och försökte springa men jag är fortfarande få meddelande om säkerhetstoken. Jag använder vb suite-version 4.1.6

r.dziadusz
10-10-11, 21:46
Jag har inkluderat några vbulletin ledtråd, och göra denna kod snabbare kan du prova det nu: KLICKA på (http://www.vbenterprisetranslator.com/forum/vbet4-troubleshooting/2466-how-remove-vbet-language-code-2.html#post10556) och låt mig veta, om det hjälper

raymond
11-10-11, 04:26
Jag tittade på koden och såg detta.

< bildar action="/forum/sv/clearBB.php?do=execute" metod = "Skicka" >< input type = "Skicka"
värde = "rensa" style = "width: 70%. marginal-vänster: 15% "/ >< / bilda >

Kanske skriptet måste namnges som clearBB.php?

raymond
11-10-11, 04:49
Arbetade för mig.
Jag kopierade koden, klistras in med en textredigerare och spara den som clearBB.php
Överföra clearBB.php roten till vbulletin-forumet.
Inloggad som admin, Stäng styrelsen och kör clearBB.php från min webbläsare.
Klicka på knappen Rensa.

Voilá, har alla språk tag rensats.

Tack för att vBSEO, alla dessa döda länkar är permanent omdirigeras till den ursprungliga tråden :)

r.dziadusz
11-10-11, 06:08
Jag tittade på koden och såg detta.

< bildar action="/forum/sv/clearBB.php?do=execute" metod = "Skicka" >< input type = "Skicka"

Kanske skriptet måste namnges som clearBB.php?

Ja, du hade rätt, men problemet med saknas token, är om andra raden är denna kod - som ger dig rätt att köra fil.
Problemet löst, eller har du några frågor

norku
11-10-11, 10:20
Tack Raymond. Som fast token felet för mig.

Detta är inte "löst" men r.dziadusz...

Problemet när du har kört skriptet: alla tidigare apostrofer (och citattecken) är nu i ASCII-Html ": & # 039, & quot; Några idéer om hur du åtgärdar detta? (Jag har vbseo och försökt tecken ersätter funktionen - fungerar inte. Jag också återuppbyggdes efter cachen när du har kört skriptet BB - inte ändra någonting). Endast apostrofer och citattecken som fanns innan skriptet kördes har påverkats (nya tjänster som innehåller dem kommer att visa normalt) jag kan "fuska" en partiell korrigering med hjälp av vb censurera men jag skulle hellre inte.

Även & visar överallt som & amp;

Problem 2: av någon anledning har jag denna BB-kod på vissa platser: [Lang = x], [lang = x] m.m. hur jag för att ändra ditt skript (clearBB.php) att döda dem också?

r.dziadusz
11-10-11, 12:18
Tyvärr jag har markerat det som löst, jag skulle det fungera för både av er
Jag kommer att undersöka varför du får & # 039, säg mig vad charset använder du (beskriva hur man gör, kan du hitta den i readme.html fil)
Om andra problem, det appeard becouse användare lägga till "lang" kod manualy
Om du vill ta bort ii med min skriptet för första fallet [Lang = x]
hittar du dessa linjer:

om ((strstr ($ meddelande ['pagetext'], "[lang ="))! == FALSE) {
$new_message = basic_clear ($ new_message, "[lang =");
}

och exakt efter det:

om ((strstr ($ meddelande ['pagetext'], "[Lang ="))! == FALSE) {
$new_message = basic_clear ($ new_message, "[Lang =");
}

-Detta var inte testats är bara en quick fix
men i andra fall [lang = x] denna bbcode fungerar inte och det är mer komplicerat, kan också påverka med några fler problem, becouse du visa mig taggen med två brister, men jag vet inte om det fanns sådana med tre luckor osv, och becouse som du kan ha viss text träskgräs, jag behöver för att räkna ut om det är möjligt att ta bort märken jag detta säkert.

Redigera
Om & # 039 konfigurationfilen arbetar vi på det pleae vänta en andra

norku
11-10-11, 12:45
Hej och tack. Jag började en ny tråd på detta så kan du ta bort det du?

Min charset är ISO-8859-1

Tack också för info om skriptet.

Ser fram emot att höra från dig på ASCII-html sak som jag skulle verkligen vilja få fast.

r.dziadusz
11-10-11, 19:17
Hej vi fortfarande arbetar på det, vi måste övervinna vissa tillfälliga vbulletin fråga i vårt test forum, ber om ursäkt för förseningen, får du en lösning så snart som möjligt!

r.dziadusz
12-10-11, 11:09
Hej jag vet vad tycks vara frågan, jag antar att du använder föregående version av clearBB så som sagt det var en betaversion.
Att ta bort & amp etc. vänligen återställa databasen från säkerhetskopian precis innan du använder roboten och skapa denna fil igen exakt som är descrption:CLICK (http://www.vbenterprisetranslator.com/forum/vbet4-troubleshooting/2466-how-remove-vbet-language-code-2.html#post10556), med hjälp av aktuella-(inte tidigare, kan det skapa problem - ledsen för att) version av skript

norku
12-10-11, 15:04
Och förlora 2 dagar med inlägg/trådar om det berörda forumet? Jag kan inte göra det...

r.dziadusz
12-10-11, 16:20
OK skapar jag du ett annat skript som tar bort alla det # 039, & quot, & amp
Jag beklagar att denna ASCI HTML-koder visas, men Observera att du använder beta-versionen av denna produkt, vi kommer att göra något för att hjälpa dig

norku
12-10-11, 17:19
Det skulle vara utmärkt. Tack. Kommer skriptet bort dem även om de är kopplade till andra ord så här: & quot;Munchen-Nordwest & quot;?

r.dziadusz
12-10-11, 17:31
Det är också beta-version

1. Vänligen skapa fil och spara den som "decode.php"
2. Lägger in koden nedan i det och spara den
3. Ladda upp till servern, forumet rot
4. Göra backup av databasen
5. Stänga av ditt forum
6. Logga in som admin
7. I din webbläsare, sätta url med destination till din "clearBB.php"
8. Tryck på knappen "rensa"
<? php echo "< input type = /" dolda / "namn = /" securitytoken / "värde = /" ". $vbulletin - > userinfo ["securitytoken"]. "/" / > / n ";?>

< p stil = "text-align: center" >
Använda det här programmet för att ändra asci HTML-kod till "vanliga" tecken
</br> det här skriptet har stort inflytande på din
databas och förändringar är permanenta - <b> kan inte ångras </b> därför:
</br>
Kontrollera att du gjorde <b> säkerhetskopiering av databasen! </b> och kom ihåg att <b> tur
utanför ditt forum </b> under med hjälp av skriptet! </p>

< bildar action="/forum/sv/decode.php?do=execute" metod = "Skicka" >< input type = "Skicka"

<? Php

funktionen update_pagetext (&$ new_message, $message_id) {
global $ vBulletin;

$vbulletin - > db - > query_write ("
UPPDATERINGEN ". TABLE_PREFIX. "post
SET pagetext = "".addslashes($new_message).""
DÄR inläggs-ID = ".$ message_id
);
}

funktionen update_tittle (&$ new_tittle, $tittle_id) {
global $ vBulletin;

UPPDATERINGEN ". TABLE_PREFIX. "post
Ange titel = "".addslashes($new_tittle).""
DÄR inläggs-ID = ".$ tittle_id
);
UPPDATERINGEN ". TABLE_PREFIX. "tråd
SETtitle = "".addslashes($new_tittle).""
VAR firstpostid = ".$ tittle_id
);
}

require_once ('/ global.php.');

om ($_REQUEST ["göra"] == "köra") {
$to_remove = array ("& gt;", "& lt;", "& amp;", ""

$resultat = $vbulletin - > db - > query_read ("SELECT * FROM".TABLE_PREFIX. "bokför där pagetext likadana '% & gt; %' OR pagetext vilja '% & lt; %' OR pagetext vilja '% & amp; %' OR pagetext som '% & # 039 %' eller pagetext vilja '% & quot; %' OR avdelning likadana"% & amp; %"eller avdelning LIKE '% & # 039 %' OR avdelning som '% & lt; %' OR avdelning likadana"% & gt; %"OR avdelning likadana"% & quot; %"");
medan ($ message = $db - > fetch_array($result)) {
$new_message = $meddelande ['pagetext'];
om ((strstr ($ meddelande ['pagetext'], "& gt;"))! == FALSE) {
$new_message = str_replace ("& gt; ',' >', $new_message);
}
om ((strstr ($ meddelande ['pagetext'], "& lt;"))! == FALSE) {
$new_message = str_replace ("& lt;
}
om ((strstr ($ meddelande ['pagetext'], "& amp;"))! == FALSE) {
$new_message = str_replace ("& amp;", "&",$ new_message);
}
om ((strstr ($ meddelande ['pagetext'], "& # 039"))! == FALSE) {
$new_message = str_replace ("& # 039", "" ",$ new_message);
}
om ((strstr ($ meddelande ['pagetext'], "& quot;"))! == FALSE) {
$new_message = str_replace ("& quot;
}

update_pagetext($new_message,$Message['postid']);

$new_title = $meddelande ["title"];
om ((strstr ($ meddelande ["title"], "& gt;"))! == FALSE) {
$new_title = str_replace ("& gt; ',' >', $new_title);
}
om ((strstr ($ meddelande ["title"], "& lt;"))! == FALSE) {
$new_title = str_replace ("& lt;
}
om ((strstr ($ meddelande ["title"], "& amp;"))! == FALSE) {
$new_title = str_replace ("& amp;", "&",$ new_title);
}
om ((strstr ($ meddelande ["title"], "& # 039"))! == FALSE) {
$new_title = str_replace ("& # 039", "" ",$ new_title);
}
om ((strstr ($ meddelande ["title"], "& quot;"))! == FALSE) {
$new_title = str_replace ("& quot;
}
update_tittle ($new_title, $message['postid']);
}
}
?>

r.dziadusz
12-10-11, 17:36
Ledsen för stil men om jag sätter det i [php] tag, &amp; changes into & etc.

norku
12-10-11, 17:53
Bara försökt bort skriptet och det inte html ASCII-om det är ansluten till ett ord. Här är ett exempel: dessa är fantastisk. Jag kan & amp; # 039; t hjälpa med en bedömning...

Bör jag se en resultat-skärm när jag kör skriptet?

norku
12-10-11, 18:49
Åh stora, i något skede av avinstallera http:// & quot /; xxxxxxxxxxxxxxxx & quot; har lagts till en belastning på interna länkar i inlägg.... Ingen av dem fungerar nu naturligtvis. Inte glad

r.dziadusz
13-10-11, 10:18
vissa skede av avinstallationen
När du använder andra skript ja? Även om något går fel bara återställa databasen från en säkerhetskopia, under med hjälp av koden du forumet bör stängas så har du ingen losts.
Jag kan också esly chang andra skript ta bort HTML-kod, även om det är inuti vissa ord, ber om ursäkt för detta unonvinient

norku
13-10-11, 23:33
Hej,

Jag har kört alla versioner av skriptet på samma databas (Ja, med forumet stängt enligt era instruktioner).

Jag tillbringade 8 timmar idag går igenom hundratals trådar korrigera interna länkar och & quot osv. Nu är jag på allvar uttråkad så om du kunde göra mig ett skript som tar bort # 039; , & quot; , & amp; även om de är delar av ord som skulle vara absolut stora:)

Redigera: Kommer skriptet också fastställa interna länkar som den i inlägg # 43 ovan?

r.dziadusz
14-10-11, 08:45
Skriptet som nu skriver jag att du kommer att ändra varje # 039; , & quot; , & amp; i "etc. kan du också PM mig tråd url med brutna länkar visas

r.dziadusz
14-10-11, 09:21
Kod uppdatering: Klicka på (http://www.vbenterprisetranslator.com/forum/vbet4-troubleshooting/2466-how-remove-vbet-language-code-4.html#post10734)

norku
17-10-11, 14:00
Hej och tack för uppdateringen. Jag sprang skriptet och fick folllowing fel. Ser ut som en av parametrarna som kanske är fel?

Database error in vBulletin 4.1.6:

Invalid SQL:
SELECT * FROM post WHERE pagetext LIKE '%&gt;%' OR pagetext like '%&lt;%' OR pagetext like '%&amp;%' OR pagetext like '%'%' OR pagetext like '%&quot;%' OR title LIKE '%&amp;%' OR title LIKE '%'%' OR title LIKE '%&lt;%' OR title LIKE '%&gt;%';

MySQL Error : You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near '%' OR pagetext like '%&quot;%' OR title LIKE '%&amp;%' OR title LIKE '%'%' OR ti' at line 1
Error Number : 1064
Request Date : Monday, October 17th 2011 @ 01:57:46 PM
Error Date : Monday, October 17th 2011 @ 01:57:46 PM
Script : http://www.xxxx.com/forum/decode.php?do=execute
Referrer : http://www.xxxx.com/forum/clearBB.php
IP Address : 79.194.232.35
Username : xxxx
Classname : vB_Database
MySQL Version : 5.0.92-community

r.dziadusz
17-10-11, 20:35
Kan ni vänligen en gång ge mig ditt fel postmeddelande utan puting i det någon BBcode tagg - när du gör detta vissa HTML-kod ändras till tecken dvs.: % & # 039; %'% osv

norku
18-10-11, 12:11
Databasfel i vBulletin 4.1.6:
Här har du:

Ogiltig SQL:
Välj * från bokför där pagetext som "% > %" OR pagetext vilja "% < %" OR pagetext som '% & %' OR pagetext like '%' % "OR pagetext vilja" % "%" eller avdelning LIKE '% & %' OR avdelning LIKE '%' % "OR avdelning som" % < % "OR titel som" % > % ";

MySQL fel: Du har ett fel i din SQL-syntaxen, Kontrollera i handboken som motsvarar din MySQL serverversion för rätt syntaxen som används nära '%' OR pagetext som "%" % "eller avdelning LIKE '% & %' OR avdelning LIKE '%' %' OR ti" på rad 1
Fel nummer: 1064
Begäran datum: Måndag, oktober 1600 2011 @ 01: 57: 46 PM
Fel datum: Måndag, oktober 1600 2011 @ 01: 57: 46 PM
Skript: http://www.xxxxx.com/forum/decode.php?do=execute (http://www.hj-research.com/forum/decode.php?do=execute)
Referent: http://www.xxxx.com/forum/clearBB.php (http://www.hj-research.com/forum/clearBB.php)
IP-adress: 79.194.232.35
Användarnamn: xxxx
Klassnamn: vB_Database
MySQL version: 5.0.92-community

r.dziadusz
18-10-11, 12:29
Hej när du sätter min kod in textredigeringsprogram, förmodligen ändras html Asci kod till normala tecken, och så att problemet har medverkat. Klistra in vänligen en gång och kontrollera att alla asci kod inte ändrar - vistelser så det är i mitt inlägg. Särskilt uppmärksamma på "% # 039; %" det ska inte bli en "

norku
18-10-11, 12:49
Okej. Jag ska försöka att.

norku
18-10-11, 13:09
Hur förhindrar jag att händer? Jag har provat Notepad ++ också men när jag klistrar in koden symbolerna ändra

r.dziadusz
18-10-11, 13:51
Om du vill PM din åtkomst i detalj till din ftp som jag kan placera denna kod exatly som bör det, om du inte vill ge mig åtkomst kan du prova manualy ändra symboler igen när det blir så här "

norku
18-10-11, 14:43
Jag körde det ändå och det verkar ha arbetat denna gång. Sätta ned till "operatör fel":)

Tack så mycket för att hålla fast vid detta och jag hoppas att tråden kommer att vara användbar för någon annan som har avinstallera vbet av någon anledning.

Tips till någon avinstallation: inte gör vad jag gjorde och bara avinstallera som du skulle med en normal vbulletin mod. Definitivt fråga killarna här på vbet innan du avinstallerar. Det ska du spara en hel del huvudvärk.

r.dziadusz
18-10-11, 19:20
Du välkommen, om du har någon annan fråga i tråden be, för alla andra frågor vänligen Öppna ny tråd.
Om allt är ok markerar jag det löst

schan
20-02-14, 20:37
Är detta fortfarande ett problem eller har dessa frågor varit löst vid det här laget? Är det fortfarande en smärta i baken för att avinstallera vBET?

Tack.

Marcin Kalak
21-02-14, 13:11
Problemet har lösts.

Automatic Translations (Powered by Google, Microsoft®, Yandex, SDL Language Cloud, IBM Watson and Apertium):
AfrikaansAlbanianArabicBelarusianBulgarianCatalanChineseCroatianCzechDanishDutchEnglishEstonianFilipinoFinnishFrenchGalicianGermanGreekHaitian CreoleHebrewHindiHungarianIcelandicIndonesianIrishItalianJapaneseKoreanLatvianLithuanianMacedonianMalayMalteseNorwegianPersianPolishPortugueseRomanianRussianSerbianSlovakSlovenianSpanishSwahiliSwedishTaiwaneseThaiTurkishUkrainianVietnameseWelshYiddish
Translated to other languages thanks to vBET Translator 4.9.99