PDA

Visa fullständig version: Löste Varningar i Gäst Cache



meto
12-08-10, 22:29
Jag har fått varningar på min gäst cache "

Varning: filemtime () [function.filemtime]: stat misslyckades för [sökväg] / vbet_guestcache/pl/_showthread_php_t_295527.html i [sökväg] / includes / vbenterprisetranslator_functions_guestcache.php on line 53
För att lösa det jag har ändrat linje 53:

if ((time () - filemtime ($ vbet_readGuestCacheFileName) <= $ timeAllowed) & & vbet_verify_ip_ban ()!) {
till:

@ $ FILETIME = filemtime ($ vbet_readGuestCacheFileName);
if ((time () -! $ FILETIME <= $ timeAllowed) & & vbet_verify_ip_ban ()) {
Hoppas det hjälper.

PS.
Riv sak som Gäst Cache är. Nu finns det inget behov av att köpa vB Optimera Pro: PI tror att jag ska få en annan vBET till min andra forum. Cheers.

kamilkurczak
13-08-10, 10:54
hmm. Detta alternativ har testats och allt var ok. Jag ska kolla upp det igen och jag kommer att försöka din kod.

Jag vill återskapa den här frågan så - kan du beskriva här vad jag ska göra för att få denna fråga på mitt prov forum? Kan du förklara det?

Tack

meto
13-08-10, 11:46
Prova PHP 5.3.3 med "error_reporting = E_ERROR | E_WARNING", som skulle bli min gissning. Jag använder också LiteSpeed men jag tycker det är irrelevant.

kamilkurczak
23-08-10, 14:51
Jag kollade din kod och jag jämfört med vBET kod. Din kod fungerar: cache är skrivna och readed. vBET koden fungerar bra förstås.
Jag fortfarande cant återskapa denna fråga på vårt test forum. Om du kan - du kan beskriva det bättre.
Kan detta är specifikt för ditt forum.

meto
25-08-10, 12:32
Varning: filemtime () [function.filemtime]: stat misslyckades för [sökväg] / vbet_guestcache/pl/_showthread_php_t_295527.html i [sökväg] / includes / vbenterprisetranslator_functions_guestcache.php on line 53
Det är en varning så det måste vara relaterat till error_repporting inställningar och bör inte PHP-version specifika (eller låt säga 5.x).

Om du vill ha mer feedback kontakta mig via GG: 1.701.610.

kamilkurczak
25-08-10, 12:34
Tack för det. :)

StarBuG
15-09-10, 10:57
Har samma problem

vBET
15-09-10, 15:43
Vänligen använd bara lösning som föreslås i första inlägg:) Detta kommer att korrigeras i nästa utgåva.

vBET
17-10-10, 10:07
Korrigeras och kommer officiellt att inkluderas i nästa release:)

meto
17-10-10, 13:41
När skulle det vara? :>

vBET
17-10-10, 20:27
För tillfället har vi inte officiellt releasedatum. Vi är under rekryteringsprocessen, så efter att vi kommer att kunna berätta vår produktivitet, planera funktioner för nästa utgåva och så vidare:)

Automatic Translations (Powered by Google, Microsoft®, Yandex, SDL Language Cloud, IBM Watson and Apertium):
AfrikaansAlbanianArabicBelarusianBulgarianCatalanChineseCroatianCzechDanishDutchEnglishEstonianFilipinoFinnishFrenchGalicianGermanGreekHaitian CreoleHebrewHindiHungarianIcelandicIndonesianIrishItalianJapaneseKoreanLatvianLithuanianMacedonianMalayMalteseNorwegianPersianPolishPortugueseRomanianRussianSerbianSlovakSlovenianSpanishSwahiliSwedishTaiwaneseThaiTurkishUkrainianVietnameseWelshYiddish
Languages translations supported by vBET 4.10.1