PDA

Visa fullständig version: Löste Databas backup-fil för stor!



mario06
22-06-10, 08:23
Jag backup mitt forum en gång en svag via ssh, var min backup inte större sedan 350 och nu slog 1.2 GB, jag tror detta kan vara problemet vilket innebär att jag inte har problem med utöka den, men om jag någonsin behöver göra en återställning vann inte den server timeout med en så stor backup?

steve
22-06-10, 11:00
Jag backup mitt forum en gång en svag via ssh, var min backup inte större sedan 350 och nu slog 1.2 GB, jag tror detta kan vara problemet vilket innebär att jag inte har problem med utöka den, men om jag någonsin behöver göra en återställning vann inte den server timeout med en så stor backup?

Jag föreslår att du kolla de här killarna ut Remote Backup med rsync eller FTP (http://www.bqbackup.com/) Vi har använt dem i några år och nu backup om 1TB dagligen, är det mycket lätt att installera. Du kan naturligtvis gå igenom några bandbredd, men det kan eller inte kan vara ett problem beroende på din server plan.

Jag är ingen expert, har någon annan här utan tvekan bättre råd. Det är viktigt att inte rsync leva databaser, istället rsync din hotcopied säkerhetskopior (Googla) (http://www.google.com.au/search?hl=en&q=mysqlhotcopy) eller en SQL-dump eller din kontroll säkerhetskopior panel.

Återställa är lika enkelt som med rsync eller SCP att flytta backup tillbaka till din server (bqbackup ger dig shell tillgång) och återställa databasen på lämpligt sätt för din säkerhetskopia metod. 1.2 GB bör återställas inom några minuter.

Som sagt, en anständig mängd bör ge dig alla verktyg du behöver för att hantera varje backup uppgift.

mario06
22-06-10, 16:14
Tack för att svara, men jag kan se att du har en stor dräkt så du kan hantera den assisterade servrar + extramaterial å andra sidan har jag ca 140k medlemmar 400k inlägg & etc så jag anser att det är en små / medelstora forum.

Jag är mycket händig i SSHing så problemet är inte där heller med min server (specifikationer är bra) desto mindre ser jag en "potentiell" problem i att återställa den på grund av dess humongous storlek (och växande) med server timeout och så tillbaka.

Jag tror att någon typ av komprimeringsmetod bör genomföras och / eller tabeller i MyAdmin minskat i storlek (antal kloka), även att optimera min databas har blivit en förhatlig sak att göra eftersom det är hela tiden att ta och det finns mycket lite av det.

Hälsningar: p

vBET
22-06-10, 16:26
På vår server vi använder automatisk Full server-backup (VPS funktionalitet). Utan några problem.

Tänk inte innehålla vBET cache tabeller i backup. Du kan enkelt avgöra vilka bord du vill cache genom MyAdmin så jag antar att det också kan göras från kommandoraden (med ssh). Naturligtvis sådant kommando kommer att bli mycket lång, basera på antalet vBulletin tabeller, men om du sparar det till en fil bör det vara ganska bekvämt sätt att göra säkerhetskopior.

Observera att användningen av vBET ditt innehåll multipliceras 52 gånger. Så om du har cache slagit på DB måste växa upp. Och inte bara lite;) Du kan undvika det genom att stänga av cachen, men vi starkt rekommenderar det inte. För stora forum att fråga varje gång Google för översättning skulle döda din server prestanda eller till och med avsluta med Google restriktioner.

mario06
22-06-10, 16:48
När jag köpte min dedikerad server (längs tid sedan) fanns det inget sådant som VPS:)

Jag vet hur man använder SSH mycket bra och det är nära / om inte omöjligt att utesluta vBET från att backuped är det enda som man kan göra esclude det när optimering eller reparation.

Men du måste tänka på att en god 50% av de webbansvariga (inget brott menade) är på delade eller virtuell dedicerad server och ca 70% inte vet vad SSH är därför beroende av MySQLDumper, den inbyggda vBulletin backup och / eller liknande.

vBET
22-06-10, 17:00
De som använder delad hosting behöver inte fråga vett stora databaser. Jag ser ingen möjlighet att köra stora vBulletin forum - även utan plugins - på delad hosting. Resurserna är helt enkelt för låg.

Även som jag skrev dem som inte använder SSH kan enkelt säkerhetskopiera sina databaser, dvs genom phpMyAdmin där de kan bestämma exakt vilka tabeller som måste säkerhetskopieras. Även du kan prova den. I ditt fall verkligen förväntar jag mig vissa frågor på grund av stora filer att ladda upp genom sådana phpMyAdmin, men kanske det finns någon möjlighet så spara det på servern inte ladda upp. Vänligen kontrollera det. Också - Jag tror på din säkerhetskopia erfarenhet, fortfarande om några grafiska verktyg gör det möjligt att avgöra vilka tabeller exakt måste backas upp, förväntar jag mig som även bör tillåtas av kommandoraden. Jag vet inte det - som jag skrev vi har inga problem alls med backup hela server - men jag anar det, eftersom de flesta av GUI-verktyg som det är bara fasades och på botten används bara kommando från kommandoraden. Så kanske är det bara värt att kolla - kanske det lades i vissa MySQL-version. Jag vet att phpMyAdmin stöder den.

tsak76
19-07-10, 14:36
Hur kan vi ha vbet bord på en annan db bara för vbet

kamilkurczak
20-07-10, 12:11
Snälla, fråga om det i ny tråd:)

mario06
20-07-10, 18:03
tsak76. Jag sekund att ******

Automatic Translations (Powered by Google, Microsoft®, Yandex, SDL Language Cloud, IBM Watson and Apertium):
AfrikaansAlbanianArabicBelarusianBulgarianCatalanChineseCroatianCzechDanishDutchEnglishEstonianFilipinoFinnishFrenchGalicianGermanGreekHaitian CreoleHebrewHindiHungarianIcelandicIndonesianIrishItalianJapaneseKoreanLatvianLithuanianMacedonianMalayMalteseNorwegianPersianPolishPortugueseRomanianRussianSerbianSlovakSlovenianSpanishSwahiliSwedishTaiwaneseThaiTurkishUkrainianVietnameseWelshYiddish
Translated to other languages supported by vBET Translator 4.10.1