PDA

Visa fullständig version: Löste Langtitle inte att läsas



moman
17-05-10, 20:55
Jag har en anpassad modifiering som visar de senaste användarens inlägg i användarens cp baserat på dessa två frågor:

$ Getposts = $ db-> query_read ("SELECT distinkt b.threadid från". TABLE_PREFIX. "Post ett". TABLE_PREFIX. "Gänga b där a.userid =". $ VBulletin-> userinfo ['userid']. " OCH b.visible = 1 OCH a.threadid = b.threadid ORDER BY a.postid DESC LIMIT 5 ");

Sen bygger bort av att frågans tråd id,
$ Getthreadid = $ db-> query_read (.. "SELECT * FROM" TABLE_PREFIX "gänga VAR threadid = $ tid");

När vi skriver ut denna tråd titel från databasen är langtitle taggen inte att läsas. Finns det en funktion jag kan kräva + åberopa i plugin på titeln för att tolka den?

vBET
18-05-10, 16:57
Vilken vBET version använder du? Senaste utgåvan har globala funktionalitet langtitle parsning.

moman
19-05-10, 17:14
Senaste versionen, 3.3.3, vilket är varför jag var förbryllad.

Jag tänkte ut det, dock. Lade till detta till min plugin:


if (strpos($rpthread['title'], '[/langtitle]')) {
require_once(DIR. '/includes/vbenterprisetranslator_functions_bbcode.php');
$rpthread['title'] = vbet_parseTitle($rpthread['title']);
}

Automatic Translations (Powered by Google, Microsoft®, Yandex, SDL Language Cloud, IBM Watson and Apertium):
AfrikaansAlbanianArabicBelarusianBulgarianCatalanChineseCroatianCzechDanishDutchEnglishEstonianFilipinoFinnishFrenchGalicianGermanGreekHaitian CreoleHebrewHindiHungarianIcelandicIndonesianIrishItalianJapaneseKoreanLatvianLithuanianMacedonianMalayMalteseNorwegianPersianPolishPortugueseRomanianRussianSerbianSlovakSlovenianSpanishSwahiliSwedishTaiwaneseThaiTurkishUkrainianVietnameseWelshYiddish
Translations made by vBET 4.10.1