PDA

Visa fullständig version: Löste Kallelse fel



Gumble
16-05-10, 05:19
Att få detta felmeddelande efter installation


Notice: Use of undefined constant DIR - assumed 'DIR' in /var/www/.../espinge.com/httpdocs/includes/vbenterprisetranslator_functions_vbseo.php on line 18

Också märka den omskrivning är helt meesed med länkar som innehåller specialtecken, alla bilder har också gått från CMS (probly relaterade till felet)

Någon aning om hur man fixar detta, inte fick något problem med den fria versionen ...

Gumble
16-05-10, 06:34
Kort uppdatering, det här felet hoppa snart denna linje är aktiverad:


RewriteRule ^((archive/)?(.*\.php(/.*)?))$ vbenterprisetranslator_seo.php [L,QSA]

Men f dess inte aktiva på forumet visas som en tom sida.

Gumble
16-05-10, 18:17
Kan inte hitta problemet, har granskat alla steg var tvungen att stänga av den igen, snart jag ladda upp htaccess kallelsen komma och bryta en massa saker

Gumble
16-05-10, 18:40
Kort uppdatering, hade handikappade nu alla andra plugins, visa det fortfarande upp ...

Några idéer skulle vara välkomna, tack

vBET
16-05-10, 19:27
Prova detta och berätta om resultat:
1. Redigera filen vbenterprisetranslator_functions_vbseo.php
2. Sök:

if (!defined(DIR)) {
3. Byt till:

if (!defined('DIR')) {

Gumble
17-05-10, 19:30
Arbeta bra nu, såg in i fel fil hela tiden ...

VGF
17-05-10, 22:31
Jag har samma fel i min felloggar ..

gjorde som nämnts ovan, men mina bilder är fortfarande trasiga.

Jag tror att min fråga är djupare.

vBET
18-05-10, 17:22
För fellogg - följ instruktionen ovan. För bilder - var god skapa separata tråd med detaljer.

Automatic Translations (Powered by Google, Microsoft®, Yandex, SDL Language Cloud, IBM Watson and Apertium):
AfrikaansAlbanianArabicBelarusianBulgarianCatalanChineseCroatianCzechDanishDutchEnglishEstonianFilipinoFinnishFrenchGalicianGermanGreekHaitian CreoleHebrewHindiHungarianIcelandicIndonesianIrishItalianJapaneseKoreanLatvianLithuanianMacedonianMalayMalteseNorwegianPersianPolishPortugueseRomanianRussianSerbianSlovakSlovenianSpanishSwahiliSwedishTaiwaneseThaiTurkishUkrainianVietnameseWelshYiddish
Translations by vB Enterprise Translator 4.10.1