PDA

Visa fullständig version: Översättningar rullmenyn cms / blogg



anand
23-04-10, 15:18
Hej Alla,

Vi vill lägga till översättningar rullgardinsmenyn till CMS / bloggar / etc hur kan vi göra det och jag har inte hittat något alternativ.


Tack
Anand

vBET
23-04-10, 18:34
Du måste redigera lämplig mall manuellt och lägga till det:

{vb:raw vbenterprisetranslatorflagsdropdown}

Du måste också registrera den:
1. Öppna / includes / vbentrprisetranslator_functions_hook.php
2. Sök:

vB_Template::preRegister('navbar', array('vbenterprisetranslatorflagsdropdown' => $vbenterprisetranslatorflagsdropdown));

3. Dubbla denna linje och i ett exemplar ändra navbar till din mall namn.

Jag lägger just nu, på vår TODO listan för att genomföra det i nästa vBET version.

anand
25-04-10, 05:02
försökte blogtemplates / blog_navbar_link

ingen framgång

Låt mig veta som kommer att vara lämplig mall

anand
25-04-10, 05:11
Också funnit bugg när vi använder Översättningar rullgardinsmenyn ställning - dess> navbar slut visas två gånger i navigeringsfältet se skärmen för mer information


http://www.architectpavilion.com/twiceshown.jpg

vBET
25-04-10, 20:42
Också funnit bugg när vi använder Översättningar rullgardinsmenyn ställning - dess> navbar slut visas två gånger i navigeringsfältet se skärmen för mer information


http://www.architectpavilion.com/twiceshown.jpg

Är du säker på att du inte lägger den också manuellt i mallen?

vBET
25-04-10, 21:02
försökte blogtemplates / blog_navbar_link

ingen framgång

Låt mig veta som kommer att vara lämplig mall

För CMS: vbcms_navbar_link
För blogg: blog_navbar_link

Dessutom ser jag att dessa mallar har plugins krok, så i nästa utgåva kommer vi att göra det fullt konfigurerbara:)

anand
26-04-10, 14:34
Är du säker på att du inte lägger den också manuellt i mallen?


Ja, vi har inte redigera mallar att det bara standard Vb 4.0.3

Tack
Anand

anand
26-04-10, 16:04
För CMS: vbcms_navbar_link
För blogg: blog_navbar_link

Dessutom ser jag att dessa mallar har plugins krok, så i nästa utgåva kommer vi att göra det fullt konfigurerbara:)


Lade koden men inte arbetar inte säker på vad vi gör fel

blog_navbar_link -> {Vb: rå vbenterprisetranslatorflagsdropdown}

/ Includes / vbentrprisetranslator_functions_hook.php ->



vB_Template::preRegister('navbar', array('vbenterprisetranslatorflagsdropdown' => $vbenterprisetranslatorflagsdropdown));
vB_Template::preRegister('vbcms_navbar_link', array('vbenterprisetranslatorflagsdropdown' => $vbenterprisetranslatorflagsdropdown));
vB_Template::preRegister('blog_navbar_link', array('vbenterprisetranslatorflagsdropdown' => $vbenterprisetranslatorflagsdropdown));



blog_navbar_link -> koden nedan



*******************************************
<vb:if condition="$vboptions['selectednavtab'] == 'vbblog'">
<li class="selected">
<a class="navtab" href="blog.php{vb:raw session.sessionurl_q}">{vb:rawphrase blogs}</a>
<ul class="floatcontainer">
{vb:raw template_hook.blog_navbar_start}
<vb:if condition="$show['canpostitems']">
<li><a href="{vb:link blog, {vb:raw bbuserinfo}, null, 'userid', 'blog_title'}">{vb:rawphrase your_blog}</a></li>
</vb:if>
{vb:raw template_hook.blog_navbar_after_your_blog}
<li><a href="blog.php?{vb:raw session.sessionurl}do=list">{vb:rawphrase recent_entries}</a></li>
{vb:raw template_hook.blog_navbar_after_recent_entries}
<li><a href="blog.php?{vb:raw session.sessionurl}do=list&amp;blogtype=best">{vb:rawphrase best_blog_entries}</a></li>
{vb:raw template_hook.blog_navbar_after_best_entries}
<li><a href="blog.php?{vb:raw session.sessionurl}do=bloglist">{vb:rawphrase blog_list}</a></li>
{vb:raw template_hook.blog_navbar_after_blog_list}
<vb:if condition="$show['canpostitems']">
<li><a href="blog_usercp.php?{vb:raw session.sessionurl}do=editprofile">{vb:rawphrase blog_options}</a></li>
{vb:raw vbenterprisetranslatorflagsdropdown}
</vb:if>
{vb:raw template_hook.blog_navbar_end}
</ul>
</li>
<vb:else />
<li><a class="navtab" href="blog.php{vb:raw session.sessionurl_q}">{vb:rawphrase blogs}</a></li>
</vb:if>
***********************************************

vBET
26-04-10, 23:43
I beskrivningen lösning du behöver ange anpassade rum för flaggor!

Att ha det fungerar i alla konfigurationer bara ersätter detta:


if ('cu' != $vbulletin->options['vbenterprisetranslator_translationsDropdownMenu_position']) {
$template_hook[$vbulletin->options['vbenterprisetranslator_translationsDropdownMenu_position']] .= $vbenterprisetranslatorflagsdropdown;
} else {
vB_Template::preRegister('navbar', array('vbenterprisetranslatorflagsdropdown' => $vbenterprisetranslatorflagsdropdown));
}


Till detta:


if ('cu' != $vbulletin->options['vbenterprisetranslator_translationsDropdownMenu_position']) {
$template_hook[$vbulletin->options['vbenterprisetranslator_translationsDropdownMenu_position']] .= $vbenterprisetranslatorflagsdropdown;
} else {
vB_Template::preRegister('navbar', array('vbenterprisetranslatorflagsdropdown' => $vbenterprisetranslatorflagsdropdown));
}
vB_Template::preRegister('vbcms_navbar_link', array('vbenterprisetranslatorflagsdropdown' => $vbenterprisetranslatorflagsdropdown));
vB_Template::preRegister('blog_navbar_link', array('vbenterprisetranslatorflagsdropdown' => $vbenterprisetranslatorflagsdropdown));

Så med andra ord - sätter din 2 ytterligare rader bara 1 rad lägre (efter "}").

Också jag ser att i mallen du sätter {vb: rå vbenterprisetranslatorflagsdropdown} insidan av om klausulen - uttryckte det en rad lägre. Det kommer att ge dig:


*******************************************
<vb:if condition="$vboptions['selectednavtab'] == 'vbblog'">
<li class="selected">
<a class="navtab" href="blog.php{vb:raw session.sessionurl_q}">{vb:rawphrase blogs}</a>
<ul class="floatcontainer">
{vb:raw template_hook.blog_navbar_start}
<vb:if condition="$show['canpostitems']">
<li><a href="{vb:link blog, {vb:raw bbuserinfo}, null, 'userid', 'blog_title'}">{vb:rawphrase your_blog}</a></li>
</vb:if>
{vb:raw template_hook.blog_navbar_after_your_blog}
<li><a href="blog.php?{vb:raw session.sessionurl}do=list">{vb:rawphrase recent_entries}</a></li>
{vb:raw template_hook.blog_navbar_after_recent_entries}
<li><a href="blog.php?{vb:raw session.sessionurl}do=list&amp;blogtype=best">{vb:rawphrase best_blog_entries}</a></li>
{vb:raw template_hook.blog_navbar_after_best_entries}
<li><a href="blog.php?{vb:raw session.sessionurl}do=bloglist">{vb:rawphrase blog_list}</a></li>
{vb:raw template_hook.blog_navbar_after_blog_list}
<vb:if condition="$show['canpostitems']">
<li><a href="blog_usercp.php?{vb:raw session.sessionurl}do=editprofile">{vb:rawphrase blog_options}</a></li>
</vb:if>
{vb:raw vbenterprisetranslatorflagsdropdown}
{vb:raw template_hook.blog_navbar_end}
</ul>
</li>
<vb:else />
<li><a class="navtab" href="blog.php{vb:raw session.sessionurl_q}">{vb:rawphrase blogs}</a></li>
</vb:if>
***********************************************

anand
27-04-10, 06:42
att lägga till denna kod som gör systemet att gå tomma vita sidorna och även admincp blir vit sida

Tack
Anand

anand
27-04-10, 07:06
I beskrivningen lösning du behöver ange anpassade rum för flaggor!

Att ha det fungerar i alla konfigurationer bara ersätter detta:


if ('cu' != $vbulletin->options['vbenterprisetranslator_translationsDropdownMenu_position']) {
$template_hook[$vbulletin->options['vbenterprisetranslator_translationsDropdownMenu_position']] .= $vbenterprisetranslatorflagsdropdown;
} else {
vB_Template::preRegister('navbar', array('vbenterprisetranslatorflagsdropdown' => $vbenterprisetranslatorflagsdropdown));
}


Till detta:


if ('cu' != $vbulletin->options['vbenterprisetranslator_translationsDropdownMenu_position']) {
$template_hook[$vbulletin->options['vbenterprisetranslator_translationsDropdownMenu_position']] .= $vbenterprisetranslatorflagsdropdown;
} else {
vB_Template::preRegister('navbar', array('vbenterprisetranslatorflagsdropdown' => $vbenterprisetranslatorflagsdropdown));
}
vB_Template::preRegister('vbcms_navbar_link', array('vbenterprisetranslatorflagsdropdown' => $vbenterprisetranslatorflagsdropdown));
vB_Template::preRegister('blog_navbar_link', array('vbenterprisetranslatorflagsdropdown' => $vbenterprisetranslatorflagsdropdown));

Så med andra ord - sätter din 2 ytterligare rader bara 1 rad lägre (efter "}").

Också jag ser att i mallen du sätter {vb: rå vbenterprisetranslatorflagsdropdown} insidan av om klausulen - uttryckte det en rad lägre. Det kommer att ge dig:


*******************************************
<vb:if condition="$vboptions['selectednavtab'] == 'vbblog'">
<li class="selected">
<a class="navtab" href="blog.php{vb:raw session.sessionurl_q}">{vb:rawphrase blogs}</a>
<ul class="floatcontainer">
{vb:raw template_hook.blog_navbar_start}
<vb:if condition="$show['canpostitems']">
<li><a href="{vb:link blog, {vb:raw bbuserinfo}, null, 'userid', 'blog_title'}">{vb:rawphrase your_blog}</a></li>
</vb:if>
{vb:raw template_hook.blog_navbar_after_your_blog}
<li><a href="blog.php?{vb:raw session.sessionurl}do=list">{vb:rawphrase recent_entries}</a></li>
{vb:raw template_hook.blog_navbar_after_recent_entries}
<li><a href="blog.php?{vb:raw session.sessionurl}do=list&amp;blogtype=best">{vb:rawphrase best_blog_entries}</a></li>
{vb:raw template_hook.blog_navbar_after_best_entries}
<li><a href="blog.php?{vb:raw session.sessionurl}do=bloglist">{vb:rawphrase blog_list}</a></li>
{vb:raw template_hook.blog_navbar_after_blog_list}
<vb:if condition="$show['canpostitems']">
<li><a href="blog_usercp.php?{vb:raw session.sessionurl}do=editprofile">{vb:rawphrase blog_options}</a></li>
</vb:if>
{vb:raw vbenterprisetranslatorflagsdropdown}
{vb:raw template_hook.blog_navbar_end}
</ul>
</li>
<vb:else />
<li><a class="navtab" href="blog.php{vb:raw session.sessionurl_q}">{vb:rawphrase blogs}</a></li>
</vb:if>
***********************************************

dess säker nedan om koden kan vid kopiering Här har jag missat det

vBET
27-04-10, 21:54
dess säker nedan om koden kan vid kopiering Här har jag missat det

Så det finns ett problem med tom sida eller ges fungerar? :)

anand
28-04-10, 15:29
viss kod inte fungerar: (hoppas du har testat på vb 4.0.3 om jag inte ger dig tillgång till vår webbserver / VB


Så det finns ett problem med tom sida eller ges fungerar? :)

anand
30-04-10, 11:49
väntar fortfarande på ditt svar?

vBET
01-05-10, 12:19
väntar fortfarande på ditt svar?

Tyvärr - hade av misstag missa hans budskap. Vänligen PM åt och jag kommer att kontrollera och korrigera den på plats.

vBET
02-05-10, 23:05
Klar. Observera att ge instruktioner är korrekta - du inte gjort ändringar för krok fil;)

anand
03-05-10, 12:30
Klar. Observera att ge instruktioner är korrekta - du inte gjort ändringar för krok fil;)

Tack för fix: D

Ja jag lagt in koden i krokarna, men bort senare eftersom det gav mig vita blanka sidor och även not översättning ikon kommer slutet av Navbar i blogg / CMS vi vill ha i början på Navbar??


Även du kan testa dig själv Navbar slutet problemet själv nu eftersom du har inloggning och lösenord med dig

Tack
Anand

vBET
03-05-10, 13:31
Tack för fix: D

Ja jag lagt in koden i krokarna, men bort senare eftersom det gav mig vita blanka sidor och även not översättning ikon kommer slutet av Navbar i blogg / CMS vi vill ha i början på Navbar??


Även du kan testa dig själv Navbar slutet problemet själv nu eftersom du har inloggning och lösenord med dig

Tack
Anand

Att ha det i början bara redigera lämplig mall och ändra plats vBET variabel för rullgardinsmenyn.

Jag skrev du i PM att Navbar slutet problemet orsakas av någon annan mod som dubletter hela innehållet av $ template_hook ['navbar_end']. Observera att vi ansvarar endast för vår kod och här är det inte vBET bugg. Fråga gärna om lösningen författare mod som orsakar problemet. Du kan hitta skyldige genom att temporärt avaktivera andra mods en efter en. Även du kan bara ställa in anpassade plats och lägga flaggor manuellt i slutet av Navbar.

vBET
03-05-10, 22:20
Lade konfigurationsalternativ för rullgardinsmenyn i CMS och blogg Navbar - kommer att ingå i 4.2.2

trevis
12-05-10, 16:41
Du kan också inkludera i "av MediaWiki" navigeringsfält för? :)

vBET
12-05-10, 18:08
Du kan också inkludera i "av MediaWiki" navigeringsfält för? :)

Kan inte berätta just nu - vet inte detta mod. Se svar efter andra inlägg du gjort om MediaWiki. Jag kommer att kunna ge dig mer specifika svar när jag får se hur det fungerar på riktiga forumet. Också - att lägga till flaggor för MediaViki gärna prova först tips som ges här:

Men anta att det MediaViki - så lägg bara en föranmälan linje, ändra mallen namn till det som används av MediaViki och lägga till i denna mall vår variabel.

Automatic Translations (Powered by Google, Microsoft®, Yandex, SDL Language Cloud, IBM Watson and Apertium):
AfrikaansAlbanianArabicBelarusianBulgarianCatalanChineseCroatianCzechDanishDutchEnglishEstonianFilipinoFinnishFrenchGalicianGermanGreekHaitian CreoleHebrewHindiHungarianIcelandicIndonesianIrishItalianJapaneseKoreanLatvianLithuanianMacedonianMalayMalteseNorwegianPersianPolishPortugueseRomanianRussianSerbianSlovakSlovenianSpanishSwahiliSwedishTaiwaneseThaiTurkishUkrainianVietnameseWelshYiddish
Translations made by vBET 4.10.1