PDA

Visa fullständig version: Kan jag inaktivera vissa plugins?



Snake
10-03-10, 20:55
Hej Michael,

Jag försöker att minska belastningen är det fortfarande ett problem, är min sajt 100% cachade.

Om jag bara vill översättaren att översätta sidor för gäster och ingen av de andra funktioner som flera språk forum stöd etc kan jag inaktivera vissa av plugins?

Kommer detta att minska belastning?

Jag vill bara en grundläggande översättare, så det är bara nya sidor på ny URL, ingen av de andra fina grejer.

Tack.

vBET
10-03-10, 21:34
I sådana fall kan du inaktivera massa plugins. Men först - vill du verkligen behöver det? Hur lång tid på sidan översättning på ditt forum? Lasten på servern är virtuellt parameter och du behöver inte oroa dig för det om dina önskemål hanteras snabbt. Det kan vara att du har fortfarande mycket outnyttjade resurser och server belastningen är hög, på grund av fel Apache eller MySQL-konfiguration som tvingar andra kunder att vänta (jag tror det - inte arbete på detta område). Det kan vara att du har fler kunder på samma gång och de väntar i kö, men de väntar på riktigt kort tid och du behöver inte oroa dig för det.

Så titta på din minnesanvändning och CPU-användning och om du fortfarande har resurser då reda på varför din trådar väntar CPU stället för att minska vBET funktionalitet. Men naturligtvis, om du inte behöver använda flera språk kan du inaktivera mycket vBET plugins.

Förresten - du hittar här hela vårt robots.txt-fil som blockerar robotar för att inte krypa på inte översatt betydande sidor. Jag uppdaterade det idag så titta här: http://www.vbenterprisetranslator.com/forum/general-discussions/243-vbet-performance.html # post1178

Automatic Translations (Powered by Google, Microsoft®, Yandex, SDL Language Cloud, IBM Watson and Apertium):
AfrikaansAlbanianArabicBelarusianBulgarianCatalanChineseCroatianCzechDanishDutchEnglishEstonianFilipinoFinnishFrenchGalicianGermanGreekHaitian CreoleHebrewHindiHungarianIcelandicIndonesianIrishItalianJapaneseKoreanLatvianLithuanianMacedonianMalayMalteseNorwegianPersianPolishPortugueseRomanianRussianSerbianSlovakSlovenianSpanishSwahiliSwedishTaiwaneseThaiTurkishUkrainianVietnameseWelshYiddish
Translated to other languages thanks to vB Enterprise Translator 4.10.1