PDA

Visa fullständig version: Löste -Start-vbet-inte-översatt-area-Sabine-f-end-vbet-inte-översatt-området - u.html



StarBuG
10-03-10, 09:30
Hej

I min Google Webmaster Central har jag runt 5000 Crawling fel för medlem webbadresser så här:



Jag tror att det finns en bugg;)

StarBuG

vBET
10-03-10, 17:42
Ja - det ser definitivt ut. Kan du avgöra på vilken sida genereras sådan länk? På platser där vi kontrollerade länkar är bra. Så det finns en viss uppfattning som vi missar. Det skulle vara väldigt, väldigt bra om ni kunde ge oss adressen till sidan där dessa brutna medlemmen länk finns.

Vi kommer att arbeta på detta, men ändå vi uppmuntrar våra användare att blockera översatta medlem sidor av robots.txt Sådana sidor har något användbart innehåll alls och blockera det kommer ge dig bättre prestanda. Med andra ord vad för du behöver ha indexerade medlem sidor? Och vad för lösa server resurser att översätta det för robotar att genomsöka dessa sidor? Så titta här för exempel på robot.txt fil blockerar mycket innehåll som du verkligen inte behöver ha indexerade (som: medlem sidor, kalender, sök):
http://www.vbenterprisetranslator.com/forum/general-discussions/243-vbet-performance.html # post1178

StarBuG
11-03-10, 01:35
Hur ska jag lokate sådana länkar?
Jag försöker hålla ögonen öppna men jag kan inte lova någonting

vBET
12-03-10, 02:58
Söka är frågan här:) Kanske några av användare kommer att notera det till dig, eller du kommer att finna det. Vi söker också naturligtvis, men VB är stor.

BTW - du kan bli av med problemet genom att inaktivera alternativet "Använd inte översätta användarnamn" - detta är orsaken.

StarBuG
01-04-10, 12:47
Men att översätta användarnamn är meningslöst;)

vBET
01-04-10, 12:50
Nej speciellt;) Det är därför vi lagt detta alternativ. Som vi ser det orsakar några problem och vi kan inte exakt hur. Hoppas vi hittar där sådan sak är skapades:)

vBET
08-05-10, 10:34
vBET 3.3.2 har förändrats inte översatt område - gör det här problemet fortfarande händer i ny version? Fick fråga eftersom vi fortfarande inte kan reproducera det (vi vet inte på vilka sidor de trasiga länkar genererades).

vBET
09-05-10, 00:27
För dem som inte känner till nya översätts inte området är kortare ans ser ut att: and

Så om du hittar något liknande i Verktyg för webbansvariga fel, vänligen notera det till oss. Vi är inte säker på inte problemet fortfarande existerar, eftersom vi aldrig att kunna reproducera den.

vBET
20-05-10, 21:54
Ingen info om själva problemet - stängning. Kommer att öppna vid behov.

Automatic Translations (Powered by Google, Microsoft®, Yandex, SDL Language Cloud, IBM Watson and Apertium):
AfrikaansAlbanianArabicBelarusianBulgarianCatalanChineseCroatianCzechDanishDutchEnglishEstonianFilipinoFinnishFrenchGalicianGermanGreekHaitian CreoleHebrewHindiHungarianIcelandicIndonesianIrishItalianJapaneseKoreanLatvianLithuanianMacedonianMalayMalteseNorwegianPersianPolishPortugueseRomanianRussianSerbianSlovakSlovenianSpanishSwahiliSwedishTaiwaneseThaiTurkishUkrainianVietnameseWelshYiddish
Translations by vBET Translator 4.10.1