PDA

Visa fullständig version: Löste Många problem med att installera om vbulletin 5



rafail
30-09-15, 00:03
Hej, jag har lite problem med att installera om vbulletin 5
Jag har laddat upp filer, som min google api-nyckel och alla nödvändiga inställningar på admincp

När jag försökte importera product-vbenterprisetranslator.xml jag fick felmeddelandet:

[QUOTE]
Importera Produkt, Var God Vänta...

[:]
Varning: require_once(...//vbenterprisetranslator_functions_admin.php): failed to open stream: Ingen sådan fil eller katalog i .../includes/adminfunctions_product.php(881) : eval()'d code on line 2
Fatal fel: require_once(): kunde inte öppna som krävs '/home/forumsrv/public_html/core//vbenterprisetranslator_functions_admin.php' (include_path='.:/usr/lib/php:/usr/local/lib/php) i /home/forumsrv/public_html/core/includes/adminfunctions_product.php(881) : eval()'d code on line 2
[\QUOTE]

[\QUOTE]

så jag har lagt till den här raden till min "+core+har+config.php" att decalre "['Misc']['admincpdir']"
[QUOTE]$config['Misc']['admincpdir'] = 'admincp';[\QUOTE]
vbulletin 5.1.9 inte har denna linje från standard.

Hur kan detta xml-be om en variabel som inte finns??

Hur som helst, efter att det har installerats. Jag gick till vbet inställningar och lagt till mitt google api-nyckel och ställa in alla inställningar som behövs.

Efter att jag redigerat mina .htaccess och lagt till en början linjer (finns på att göra-inte-ladda upp+verktyg+omdirigera-regler):
[QUOTE]RewriteEngine On
Alternativ FollowSymLinks

RewriteRule ^\?(af|sq|ar|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|de|el|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|vi|cy|yi)\archive\index.php\(.*)?sek archive\index.php?\$2&language=$1 [L,QSA]
RewriteRule ^\?(af|sq|ar|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|de|el|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|vi|cy|yi)\$ index.php?språk=$1 [L,QSA]
RewriteRule ^\?(af|sq|ar|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|de|el|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|vi|cy|yi)\(.*)?$ $2?språk=$1 [L,QSA]
[\QUOTE]


Inte arbetade alls, alla språk flagga valde jag att språket var fortfarande engelska

då jag lagt resten linjer på .htaccess:
[QUOTE]RewriteCond %{QUERY_STRING} !omdirigerad=
RewriteCond %{QUERY_STRING} !do=
RewriteCond %{REQUEST_URI} !(admincp|modcp|clientscript|cpstyles|images|css|js|login|auth|ajax)
RewriteRule ^(.*)$ vbenterprisetranslator_front_controller.php?omdirigerad=$1 [L,QSA][\QUOTE]

Jobbat, när jag klickade på språk flagga det förändrade forum språket, MEN.. den bifogade filen var inte visar och jag kunde inte logga in på admincp,
när jag försökte logga in på admincp fick jag detta felmeddelande:
[QUOTE] No input file specified. [\QUOTE]


REDIGERA 2-10-15:

Vänligen läs mitt senaste inlägg på denna tråd för att få hjälp för installation på vbulletin 5.1.9

Marcin Kalak
30-09-15, 08:10
Hej.
Tack för information om config.xml. Tidigare versioner innehåller en rad $config['Misc']['admincpdir'] = 'admincp';. Jag vet inte varför den togs bort i den senaste versionen av vB.
Din .htaccess bör se ut så här:


RewriteEngine On
Options FollowSymLinks

RewriteRule ^/?(af|sq|ar|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|de|el|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|vi|cy|yi)/archive/index.php/(.*)?$ archive/index.php?/$2&language=$1 [L,QSA]
RewriteRule ^/?(af|sq|ar|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|de|el|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|vi|cy|yi)/$ index.php?language=$1 [L,QSA]
RewriteRule ^/?(af|sq|ar|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|de|el|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|vi|cy|yi)/(.*)?$ $2?language=$1 [L,QSA]

<IfModule mod_rewrite.c>
RewriteEngine On

#In some cases where you have other mod_rewrite rules, you may need to comment out the following line
#and change it to match your folder name. This resets the other mod_rewrite rules for just this directory
#If your site was www.example.com/forum, the setting would be /forum/
#RewriteBase /

# Send css calls directly to the correct file VBV-7807
RewriteRule ^css.php$ core/css.php [NC,L]

# Redirect old install path to core.
RewriteRule ^install/ core/install/ [NC,L]

# Main Redirect
RewriteCond %{REQUEST_URI} !\.(gif|jpg|jpeg|png|css)$
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d
RewriteRule ^(.*)$ index.php?routestring=$1 [L,QSA]

# Because admincp is an actual directory.
RewriteRule ^(admincp/)$ index.php?routestring=$1 [L,QSA]
</IfModule>

<IfModule mod_deflate.c>
AddOutputFilterByType DEFLATE application/atom+xml \
text/javascript \
application/x-javascript \
application/javascript \
application/json \
application/rss+xml \
application/vnd.ms-fontobject \
application/x-font-ttf \
application/xhtml+xml \
application/xml \
font/opentype \
image/svg+xml \
image/x-icon \
text/css \
text/html \
text/plain \
text/x-component \
text/xml
</IfModule>

<IfModule mod_expires.c>
ExpiresActive On
ExpiresByType application/x-javascript A1209600
ExpiresByType text/javascript A1209600
ExpiresByType application/javascript A1209600
ExpiresByType text/css A31536000
ExpiresByType image/x-icon A2592000
ExpiresByType image/icon A2592000
ExpiresByType application/x-ico A2592000
ExpiresByType application/ico A2592000
ExpiresByType image/gif A2592000
ExpiresByType image/jpeg A1209600
ExpiresByType image/jpg A1209600
ExpiresByType image/png A1209600
ExpiresByType application/x-shockwave-flash A1209600
ExpiresByType font/ttf A2592000
ExpiresByType font/otf A2592000
ExpiresByType font/x-woff A2592000
ExpiresByType image/svg+xml A2592000
ExpiresByType font/truetype A2592000
ExpiresByType font/opentype A2592000
ExpiresByType application/x-font-woff A2592000
ExpiresByType application/vnd.ms-fontobject A2592000
</IfModule>

<IfModule mod_headers.c>
Header set Connection keep-alive
<filesmatch "\.(ico|flv|gif|swf|eot|woff|otf|ttf|svg)$">
Header set Cache-Control "max-age=2592000, public"
</filesmatch>
<filesmatch "\.(jpg|jpeg|png)$">
Header set Cache-Control "max-age=1209600, public"
</filesmatch>
<filesmatch "\.(eot|woff|otf|ttf|svg)$">
Header set Cache-Control "max-age=2592000, public"
</filesmatch>
# css and js should use private for proxy caching https://developers.google.com/speed/docs/best-practices/caching#LeverageProxyCaching
<filesmatch "\.(css)$">
Header set Cache-Control "max-age=31536000, private"
</filesmatch>
<filesmatch "\.(js)$">
Header set Cache-Control "max-age=1209600, private"
</filesmatch>
</IfModule>

RewriteCond %{QUERY_STRING} !redirected=
RewriteCond %{QUERY_STRING} !do=
RewriteCond %{REQUEST_URI} !(admincp|modcp|clientscript|cpstyles|images|css|js|login|auth|ajax)
RewriteRule ^(.*)$ vbenterprisetranslator_front_controller.php?redirected=$1 [L,QSA]

Vänligen skicka mig ett PM tillgång detaljer till Admin CP och FTP. Jag skulle vilja kontrollera dina inställningar.

rafail
30-09-15, 11:59
när jag sätter som htaccess-jag kan inte logga in på admincp, det står "no input file"
skickat pm med admin password (administratörslösenord)
ftp är inaktiverat och jag åt den genom cpanel
om det behövs, låt mig veta

rafail
30-09-15, 12:04
du skickas även ftp-inloggning pm

Marcin Kalak
30-09-15, 15:30
För att inaktivera lägg till språk kod för att en bifogad fil på ditt forum:
lägg till i AdminCP->vBET->Översättning Alternativ->Ignorera Webbadresser:

/filedata/
/fetch
/image.php.
För att åtgärda ett problem med AdminCP, prova att stänga av i inställningar för servern för FastCGI.

rafail
30-09-15, 16:05
det finns inget sådant alternativ i admincp och fastcgi är redan avstängd

Marcin Kalak
30-09-15, 17:11
Detta alternativ bör vara i en AdminCP->vBET->Översättning Alternativ->Ignorera Webbadresser. Är du säker på att du inaktiverar FastCGI?

rafail
30-09-15, 18:11
jag har lagt webbadresser, tillade htaccess du gett och jag fick vita tecken och kunde inte logga in för att admincp. fastcgi är inte ens installerat på min server

Marcin Kalak
30-09-15, 19:51
Har du mod_rewrite aktiverad? I phpinfo är skriven som FastCGI är aktiverad.

rafail
30-09-15, 21:39
CGI är aktiverad, inte FastCGI. FastCGi är inte ens installeras. phpinfor säger cgi/fastcgi, eftersom det innebär att den ena eller den andra.
Jag försökte med hjälp av DSO, det öppnar cpanel men jag får ett felmeddelande på huvudsidan: Warning: Cannot modify header information - headers redan lämnat .../includes/vbenterprisetranslator_functions.php på nätet 223
också när jag vände mig till dso och lagt till htaccess innehåll jag fick vita tecken på forum (standard på engelska)
jag har lagt in 3 rader på ignorera webbadresser.

Så jag vände tillbaka till CGI (inte FASTCGI) och tagit bort htaccess linjer så att forumet kan fungera.
Jag kan inte understund denna situation, finns det något sätt man kan arbeta eller inte? har du ens smakat på vbulletin 5.1.9? Jag behöver hjälp här, jag har försett dig med ftp och admincp referenser vad ska jag annars göra för att få det att fungera?

Marcin Kalak
01-10-15, 18:44
Ja vi testade vBET på vB-5.1.9. Jag misstänker att detta är ett problem med serverns konfiguration. Vänligen försök igen med DSO. Om efter att ha slutfört .htaccess du kommer att se de vita sidorna kan du prova att inaktivera översättningar leverantörer i AdminCP->vBET->Översättning Leverantörer Tillgänglighet. Har du mod_rewrite aktiverad?

rafail
02-10-15, 07:08
Om Översättaren leverantörer bara google var aktiv från början.
mod_rewrite är installerat som standard av apache
dso undantag från vita tecken, ger mig fel Warning: Cannot modify header information - headers redan lämnat .../includes/vbenterprisetranslator_functions.php på nätet 223

Marcin Kalak
02-10-15, 07:13
Har du testat din DSO efter mitt förra inlägg? Jag rättade lite en vBET fil och jag skulle vilja se om DSO kommer att fungera. Denna varning och vita sidan finns kända problem vars lösning hjulet borde vara lättare.

rafail
02-10-15, 11:06
ARBETADE.

en fråga, kunde jag lämna linjer som du skickade till mig på ignorera webbadresser?
även när jag väljer ett språk kodningen måste ställas in i webbläsaren för att unicode för att visa rätt tecken. Är det ett sätt att visa översatta språket utan att behöva välja kodning för webbläsare?

Marcin Kalak
02-10-15, 11:31
Ta inte bort ignorera URL. Detta gör att dina bifogade filer kommer inte att analyseras. Om du ser en vit sida som du inte ändra serverns konfiguration, vita sidor innebär oftast problem med anslutning till en samarbetspartner.
Redan jag ser och tester av teckenkodning frågor.

rafail
02-10-15, 11:34
Även i översatta sidor bilden attachemnts visas inte. vänligen kontrollera att även

rafail
02-10-15, 13:15
Jag har ändrat Språk och fraser>Språk manager>redigera inställningar och redigerade "HTML teckenuppsättning" för att "UTF-8" och kodning frågan löst.
Det enda problemet nu är att bifogade filer visas inte på översatta sidor

Marcin Kalak
02-10-15, 13:30
Har du kunde visa en sådan länk där bifogade filer som visas på den översatta sidan, och där visas de inte på den översatta sidan?

rafail
02-10-15, 17:22
Fast jag bifogade filer genom att göra en reparation på bifogade tabeller (admincp>reparation/optimera-bord)

Min slutsats (att alla vb5 användare som vill installera denna plugin på deras forum):

Denna addon hade lite problem med installationen som var fast "Marcin Kalak" Hjälp (Tack)

För att installera det på Vbulletin 5.1.9 du behöver för att redigera "/core/includes/config.php" genom att lägga till denna rad i slutet av det:

$ Config ['Övrigt'] ['admincpdir'] = 'admincp';

PHP-processor måste vara "DSO" , inte "CGI". Så om du har "cgi - " du måste ersätta det att "DSO" på din server. På WHM cpanel det kan ändras genom att gå till "Service configuration>Konfigurera PHP annons-SUExec" Och väljer det "PHP 5 Handler" för att "DSO"

.Htaccess bör ha på i början dessa rader:

RewriteEngine På
Alternativ FollowSymLinks

RewriteRule Arkiv / index.php? / $ 2 & language = $ 1 [L, QSA]
RewriteRule index.php? language = $ 1 [L, QSA]
RewriteRule $ 2? Language = $ 1 [L, QSA]


Och i slutet av denna rader:

RewriteCond% {QUERY_STRING}! Omdirigeras =
RewriteCond %{QUERY_STRING} !do=
RewriteCond %{REQUEST_URI} !(core|admincp|modcp|clientscript|cpstyles|images|css|js|login|auth|ajax)
RewriteRule ^(.*)$ vbenterprisetranslator_front_controller.php?omdirigerad=$1 [L,QSA]

Du måste lägga lägg till "AdminCP->vBET->Översättning Alternativ->Ignorera Webbadresser":

/filedata/
/hämta
/image.php

Och gå till "Admincp>Språk och fraser>Språk manager>redigera inställningar" och redigera "HTML teckenuppsättning" för att "UTF-8"


Och Vbet Översätta plugin fungerar på Vbulletin 5.1.9
REDIGERA 27-12-15: efter några bättre kontroller som jag hittade många problem, sidor som inte ens är översatt och många db fel inträffade....

Marcin Kalak
02-10-15, 19:16
Jag är glad över att jag hjälpte dig. I nästa utgåva vBET inte kommer att vara nödvändigt att ändra i config-filen.

rafail
02-10-15, 19:47
En sak till Marcin, om htaccess "|core" måste läggas på RewriteCond %{REQUEST_URI}
så ska det se ut så här:

RewriteCond %{REQUEST_URI} !(admincp|modcpclientscript|cpstyles|images|css|js|login|auth|ajax|core) (redigerade min guide ovan)
andra avatarer kommer inte att visas (åtkomst nekad)

Tack

Marcin Kalak
02-10-15, 20:00
Tack så mycket för informationen.

rafail
27-12-15, 14:45
Bara för att meddela att efter sådana ändringar forum var fungerar mycket dåligt, vissa sidor har fungerat väl, som jag sa men jag märkte att många db fel och problem på översättningar. Många sidor har inte ens översatt. Så jag tog bort vbet (mycket svårt att göra eftersom det hade många entried på databasen).

Väntar på en uppdatering som kommer att fullt arbete på vb 5.1.9 och inte orsakar sådana problem.

Marcin Kalak
28-12-15, 11:22
Den nuvarande versionen vBET bör arbeta för vB-5.1.9. Ingen översättning av sidan kan orsaka utmattning översättningar gränser. I en ovan konfiguration testade jag vBET för vB-5.1.9. Om du har några andra frågor är du välkommen att skapa en ny tråd.

Automatic Translations (Powered by Google, Microsoft®, Yandex, SDL Language Cloud, IBM Watson and Apertium):
AfrikaansAlbanianArabicBelarusianBulgarianCatalanChineseCroatianCzechDanishDutchEnglishEstonianFilipinoFinnishFrenchGalicianGermanGreekHaitian CreoleHebrewHindiHungarianIcelandicIndonesianIrishItalianJapaneseKoreanLatvianLithuanianMacedonianMalayMalteseNorwegianPersianPolishPortugueseRomanianRussianSerbianSlovakSlovenianSpanishSwahiliSwedishTaiwaneseThaiTurkishUkrainianVietnameseWelshYiddish
Languages translations delivered by vBET 4.10.1