PDA

Visa fullständig version: Inställningarna så betalda översättningar tas inte bort



tavenger5
12-09-12, 15:45
Jag är inte 100% säker på att mina dyra betalda Google översatt inte tas bort från databasen cache. Jag naturligtvis vill inte fraser som har översatts någonsin tas bort på denna punkt, eftersom de är ganska dyra.

Men det verkar det som om översättningarna inte är "färdig" trots att endast ha 6 språk aktiverat. Varje dag Google översätter 500.000 tecken (kvoten som jag satt) att inte spendera mer än $ 10 (USD) per dag.

Finns det en inställning som jag saknar någonstans som orsakar översättningar ska översättas flera gånger? Kan förbättringar göras i systemet för att minska antalet översättningar som krävs för att korrekt översätta? Till exempel, om en fras översätts i en post, och samma fras finns i en annan post, är samma fras som skickas till Google två gånger?

vBET
15-09-12, 09:52
Det är upp till din konfiguration gör cachen rensas eller inte. Du kan bara inaktivera Rensa cache funktionalitet genom att Admin CP - > vBET Cache - > databas Cache Time To Live (TTL) till 0. Eller i samma rum Cache rensar strategi för funktionshindrade. Också se till att databasen är på (Använd databas cache). Observera att databas cache är standard på och rensa ut.

Om din cache skulle rengöras du skulle kanske också se loggar om det i Admin CP - > schemalagda aktiviteter - > schemalagd aktivitet logg.

Vänligen observera att allt innehåll som inte har översatts ännu har att fylla upp cachen. Du kan spendera mindre för en dag, det är inte problemet, bara cachen kommer att fylla långsammare.

Jag föreslår också om du vill konfigurera Apertium översättningar - som är gratis. Inte alla språkpar stöds men för dem som är Apertium kommer att väljas före Google att göra översättningen. Apertium-servern är inte alltid kan nås, men vBET kan hantera detta - vi helt enkelt alltid prova första billigaste alternativet och om det inte är tillgängligt sedan byter till nästa.

Och det är därför jag föreslår också om du vill konfigurera Microsoft översättning - det finns också gratis översättningar med 2 miljoner tecken per månad gräns. Det är inte mycket men det kommer också göra långsammare - andra klokt du kostnaderna kommer att betala Google för dessa 2 miljoner tecken :) Och här också Microsoft kommer att väljas först om tillgängliga. Så Apertium, sedan Microsoft och sedan Google - detta är standard för att översättningar om alla leverantörer har konfigurerats. Du kan ändra denna ordning om du vill ha i konfigurationsfiler, men det rekommenderas inte.

Om du har mer frågor du bara be.

tavenger5
03-10-12, 21:23
Tack - jag bara hämtat den senaste versionen och fick de nya Microsoft-saker som fungerar. Tyvärr kan jag använda 2 miljoner tecken om (Redigera) 30 min. Yikes!

tavenger5
03-10-12, 21:39
Även har jag översätta cirka 500 k tecken per dag via Google för nästan ett år nu. Det har kostat mycket pengar tyvärr.

basketmen
04-10-12, 05:01
Även har jag översätta cirka 500 k tecken per dag via Google för nästan ett år nu. Det har kostat mycket pengar tyvärr.

OJ, är du på allvar?
365 dagar x $10 (500 k tecken perday) = $3,650

Du bör ha mycket stora forum som tjänade mer än $3,650 per år, och väldigt många inlägg till översatt
eller medellång forum och vbet cachen inte anger rätt, kontrollera min tråd som alltför http://www.vbenterprisetranslator.com/forum/troubleshooting/3139-how-make-database-cache-never-deleted-cleaned-so-no-need-translated-again.html, alltid göra säkerhetskopiering och egna risken, cheers

Marcin Kalak
04-10-12, 19:19
Även har jag översätta cirka 500 k tecken per dag via Google för nästan ett år nu. Det har kostat mycket pengar tyvärr.
Kostnaderna är beroende av Google och Microsoft, men du kan minska mängden text som skickas för översättning.
För att minska deras kostnader finns betalda översättningar här (http://www.vbenterprisetranslator.com/forum/vbet4-troubleshooting/413-faq-2.html#post10411).
Den senaste versionen vBET har ett nytt alternativ som minskar kostnaderna för översättning: inte översätta numret. Du hittar detta alternativ i AdminCP - > vBET - > alternativ för översättning.
Kontrollera också att du har bra ange cachen som ren.

Automatic Translations (Powered by Google, Microsoft®, Yandex, SDL Language Cloud, IBM Watson and Apertium):
AfrikaansAlbanianArabicBelarusianBulgarianCatalanChineseCroatianCzechDanishDutchEnglishEstonianFilipinoFinnishFrenchGalicianGermanGreekHaitian CreoleHebrewHindiHungarianIcelandicIndonesianIrishItalianJapaneseKoreanLatvianLithuanianMacedonianMalayMalteseNorwegianPersianPolishPortugueseRomanianRussianSerbianSlovakSlovenianSpanishSwahiliSwedishTaiwaneseThaiTurkishUkrainianVietnameseWelshYiddish
Languages translations delivered by vBET 4.10.1