PDA

Visa fullständig version: Är detta möjligt?



Manual
30-09-11, 00:05
Hej!

Jag har några frågor angående ... Jag har vBulletin 4.0.8 forumet ... och jag är intressant att köpa vBET ...

1. Översätt från Google Translate API V1 till Microsoft Översätt API?

Mitt forum är på kroatiska språket (mycket lik serbiska eller bosniska språket).
Google Translate stöd kroatiska, serbiska och bosniska språk, men Microsoft Översätt API stöder inte någon av detta språk ... : (

Kan jag översätta min forum med Google Translate API V1 från kroatiska språk till engelska ... och sedan översätta min forumet från engelska till alla andra Microsoft Översätt API språk som stöds?

2. Om detta inte är möjligt ... Kan jag göra det manuellt från MySQL-databaser ... att översätta DB-tabell från engelska till andra språk med MS Översätt API ... Är detta möjligt med vBET?

Eller ... med några andra skript ... eller ... på något annat sätt att göra det?

3. Google Translate API v2 är en mycket dyr tjänst för mig (och förmodligen för alla som har en medelstora och stora forumet) .. GT_API_v2 ... 1 M tecken = $ 20 ... ?!?!? ... : Eek:

Jag har i VB4 databasen ... bara i tabellen "inlägg" ... i "pagetext" ... CHAR_LENGHT ... 330 miljoner tecken ...

SELECT SUM (CHAR_LENGTH (pagetext))
FRÅN inlägg

I andra DB tabeller ... som tabellen "tråd" ... titel ... nyckelord ... tabellen "tag" ... tabellen "frasen" ... andra vb plugins ...

Låt oss säga att mitt forum har totalt 500 miljoner tecken ... Google Translate API v2 ... att översätta mitt forum med endast en annan språk ... Det kommer att kosta mig ... (1 M = $ 20) ... 500 M = $ 10,000 dollar

Om jag översätta min forum för TOP 20 språk ... Det kommer att kosta mig ... 20 x 500 m = $ 200,000 dollar

Vem ska betala så mycket pengar för detta? ... Jag vet ... Jag vill inte!


Conclussion: Google måste ändra detta till ... 1 M tecken = max $ 1 dollar

Är jag fel?


4. Är det möjligt att översätta bara vissa forum ... inte alla forum och alla forum?


Tack till svar,

Manuell

vBET
01-10-11, 00:06
Hej.

1. I vBET Du kan konfigurera vilka översättning leverantör du vill använda för varje par översättningar språk. Fortfarande vBET stöder inte dubbla översättningar just nu. Så om översättningen leverantören inte stöder visst språk kommer du inte att kunna använda den för att översätta från eller till detta språk.

2. Inte just nu. vBET inte förändringar vBulletin data. Vi använder vår egen cache och det är allt. vBET tillhandahåller verktyg - som att lägga till BBCode till redan befintliga meddelanden. Men vi har inte verktyg som skulle ändra data och sådant verktyg skulle vara potentiellt farligt, eftersom du skulle förlora det ursprungliga innehållet.

3. 1M tecken betyder 1 000 000 tecken. Observera att Google API V1 är fortfarande öppet, men de sätter strikta gränser som avslutas mycket snabbt just nu. Även vBET stöder Microsoft Översättning API som fortfarande är gratis och de har också vissa begränsningar. Om du vet något annat gratis API som användarvillkor kommer inte att underkänna dess användning i vBET gärna rikta den och vi kommer gärna lägga till stöd för det.

Observera att du inte behöver sätta på alla språk som stöds. vBET gör det möjligt att konfigurera vilka språk som ska vara aktiv.

Observera att du bör gå med din slutsats på andra plats - till Google. Vi är helt överens om att det vore bättre om Googles översättning skulle vara billigare eller ännu bättre om det vore fortfarande fri. Fortfarande är det inte upp till oss och vi kan inte göra något med det. Vänligen skicka dina slutsatser till Google - vi hoppas att de kommer att överväga det.

4. vBET gör det möjligt att avgöra sidor som bör ignoreras av översättningsprogram. Du kan avgöra det genom att ge en del av URL - varje UURL som innehåller viss text kommer att ignoreras av vBET.

Om du har några fler frågor - vänligen fråga bara. Vi inser att just nu att köpa vBET är inte så lätt beslut som det var innan Google får betalt.

Manual
01-10-11, 00:36
Ja ... Du har rätt ... Jag kommer att gå till Google för att posta detta conclussion ... men Googles mål är inte forum ... bara en liten till medelstor CMS webbsidor och bloggar ...

Jag vet vad jag skall göra ... först ... översätta alla forum för 50 + språk ... till 1 december, 2011 ...

... second ... manuellt med MySQL och några andra verktyg ... översätta min alla forum till engelska ... och växla till MS Översättare API ... att översätta till andra 35 språk ...

Mina medlemmar från Kroatien, Serbien och Bosnien ... kan fortfarande använda Google Translator (kostnadsfri tjänst) ... JavaScript på toppen av forumet ... att översätta forumet från engelska till EXYU språk ...

Fråga ...

5. Hur Google översätter mitt forum ... vBET skicka ord till Google ... och ta emot översatta ord och cache ... eller hur?

6. Hur lång tid det tar för Google att översätta hela mitt forum till 53 språk ... en månad ... två månader ... ?

Hur mycket ord (eller tecken) Google Translate API v1 översätta per dag?

vBET
01-10-11, 10:41
Vänligen Nota att översättning av Google kostnadsfri tjänst översättare på toppen av forumet av JavaScript kommer inte att ge resultat som kommer att indexeras. Det enda sättet för användare att få dessa kommer att vara att redan vet ditt forum förstå åtminstone lite av innehåll som är i främmande språk för dem och klicka sedan på att översätta. Detta är problemet med denna lösning - människor måste redan förstå lite vad de ser att motivera dem att klicka översättning. De kommer inte hitta det översätts i sökmotorerna. Så i slutet - människor som är intresserade och kommer att söka efter ditt ämne i främmande språk inte kommer att hitta ditt forum. Det är därför vBET skapades - att ändra det och ge översatta innehållet till dem vad letar ditt ämne.

Observera att vBET gör det möjligt att använda flera översättning API: erna i samma tid. Som jag skrev innan du kan konfigurera för varje språkpar som leverantör bör översätta det. Så även om du vill använda Google V1 tills det stängde vi rekommenderar ändå att använda det tillsammans med Microsoft Översättning API - för att undvika att spola räckhåll gränser.

5. Just det. Efter det är cachad vBET använder cache.

6. Har ingen aning. Det beror på ditt forum trafik. Snabbare människor / robotar kommer att gå till din översatt sida, snabbare kommer det att bli cachade. Men använder inte dina egna robotar för det - det är inte tillåtet. Även du måste lägga till här gränser som verkar vara kortare och kortslutas - Google v1 förbereder sig för att stängas.

Dessutom har ingen aning. Som jag just skrev det verkar som att gränserna är mer restriktiva när vi är närmare stängningsdags. Vänligen titta i Google resurser för detta svar. Vi vill inte vilseleda någon genom att ge några gamla uppgifter.

Manual
01-10-11, 23:14
Observera att vBET gör det möjligt att använda flera översättning API: erna i samma tid. Som jag skrev innan du kan konfigurera för varje språkpar som leverantör bör översätta det. Så även om du vill använda Google V1 tills det stängde vi rekommenderar ändå att använda det tillsammans med Microsoft Översättning API - för att undvika att spola räckhåll gränser.


Jag är glad att höra det alternativet ... språkpar ...

Om jag förstått rätt ... Jag ber dig bekräfta följande lösningar:

I vBET Panel Admin Styr alternativ som jag kan göra detta:

1a) översätta med Google Translate API V1 ... från kroatiska språket till engelska ...

1b) översätta med Microsoft Översätt API ... från engelska till alla andra 35 + språk

Oavsett om det är bättre ... eftersom Google bara för två månader .... ovanstående lösning ... eller ner det här lösningen?

2a) översätta med Google Translate API V1 ... från kroatiska språket till (6 språk) engelska, spanska, italienska, tyska, polska och franska

2b) översätta med Microsoft Översätt API från engelska till 5 språk ... Spanska till 5 språk ... Italienska / tyska / polska / franska till 5 språk ...


Jag har vBSEO 3.6.0 & vBSEO webbplatskarta ... Oavsett om de påskynda översättningar eller inte?

Jag har fler Google Bots dagligen än Bing / MSN Bots ... och jag tror att det är en annan lösning bättre än den första .... eller kanske inte ... vad tror du ... kanske den första lösningen är bättre att Google slutar API v1 mycket snart?

Tack för era förslag.

vBET
02-10-11, 22:07
Observera att i Admin CP du har alternativ för Google att ange vilken version du vill använda v1 eller v2. Du har också alternativet som låter dig ange vill du bara använda Google eller andra leverantörer också. När den är inställd på att använda andra leverantörer, så som standard när det är möjligt då Microsoft används. Fortfarande kan du konfigurera om den och ställa översättning leverantör för varje språkpar - denna konfiguration görs i konfigurationsfiler inte i Admin CP. Det är 53x53 kombinationer så för många för Admin CP, men ändå enkelt - helt enkelt för varje språk du har olika bord i separat konfigurationsfil där du ställer kartläggning - till exempel att du har separat fil för kartläggning från polska och det finns bord där nycklar " till "språk koder och värden är leverantör namn. Detta gör att du kan konfigurera din översättning leverantör för varje språkpar. Så inte allt är gjort av Admin CP, men ändå lätt att konfigurera.

1a) och 1b) Jag tror att du inte förstår - du kan inte ställa översättning flödet. vBET inte stöder dubbla översättningar. Endast en översättning per förfrågan. Från meddelande språk för att begära språk. Du kan inte ha någon översättning i mitten. Så ja du kan ställa in Google att översätta från kroatiska till engelska. Och ja du kan ställa in att översätta från engelska till andra som stöds av Microsoft med Microsoft (det räcker att sätta ett alternativ för detta - gör det möjligt att använda andra leverantörer). Fortfarande kommer det inte att göra dubbel översättning. Meddelanden som är skrivna på engelska kommer att översättas av Microsoft. Meddelanden som är skrivna i kroatiska kommer att översättas av Google (till alla språk som du påslagen, eftersom Microsoft inte stöder kroatiska.

2a) och 2b) Jag förstår verkligen inte hur dessa två alternativ är exklusiva. Du har ditt forum på kroatiska? - Då måste du använda Google. Du har ditt forum på engelska - kan du använda vilken du vill att Microsoft eller Google. Om du har forum på 2 språk - då måste du välja vilket språk som är standard, markera meddelanden i andra språk (vi har robot för detta - det är i beta-stadiet nu och kommer att släppas snart) och då måste du använda Google för kroatiska och du kan använda Microsoft för resten. Men alla meddelanden som ware skriven i kroatiska kommer att översättas av Google till en begärd översättning - Microsoft stöder inte detta språk.

Om du har sitemap och du kommer att integrera det med vBET, då kan du räkna med att stövlar kommer att gå snabbare att dina översatta sidor. Ändå om du har mycket stor trafik och mycket innehåll så bör du vara medveten om begränsningar av den fria API: er. Troligen kommer du till det mycket snabbt. Booth Google v1 och Microsoft har dagliga gränser. I Google v2 kan du ställa in den som du vill eftersom du betala för den och gränser är bara att styra dina egna kostnader. Så det kan vara klokt att sätta på först bara två språk - standard + en annan. Och sedan efter cacheminnet fyller lägga en efter en nya språk. Om du verkligen har enorm trafik och mycket innehåll att översätta så är det möjligt att du kommer att nå dina gränser snabbt även med endast två språk påslagen. Det är inte upp till oss - Google var mer användarvänligt tidigare. Nu snitt strax v1 och sätter gränser ... Men det är något som du kan checka in live eller gjort några beräkningar och antaganden om daglig trafik till nya översatta sidor (efter första översättningen du redan har den cachad).

Manual
03-10-11, 00:01
Jag tror ... Denna produkt är inte för mig ... eftersom mitt forum är på kroatiska språket ... och jag kan bara använda Google ...

Jag betalar inte för Google Translate API v2 översättningar ...

Om jag installerar denna produkt nu ... Jag kan bara användas till 1 December 2011 ... och sedan avinstallera ... bara jag har fått är lite mer besökare och medlemmar ...


Hur översätter jag detta forum ... nya inlägg från kroatiska till andra språk ... efter att Google stänger av fri tranlsation GT API-v1?

Svar = inget sätt

Simon Lloyd
03-10-11, 00:56
Om ditt forum är liten så behöver du kunna använda den betalda versionen av Googles API, jag har just installerat det och du kan sätta gränser i Googles API konsol för hur många tecken en dag kan översättas och även hur många tecken persecond / per användare (thats är att säga antalet tecken per sekund per översättning samtal), har allt övervakningen behöver du också så att du kan se hur många charatcers du använder och när. Så du kan ställa in din köpgräns och följa upp hur det går, om du bara är intresserad av bara en översatt några språk då du inte behöver ställa in din köpgräns för högt, får jag för närvarande areound 200.000 besökare per månad, för nu i " har begränsat mina utgifter till 100.000 tecken en dag och jag är suporting 32 språk, så thats 2 dollar per dag, jag ska övervaka vilka språk som kallas på mitt forum (du kan se detta i Google statistik för din API) och därefter omvandla fler språk off som inte kallas för, kan jag framföra mitt dagliga utgifterna på grund av mängden besök jag får, men du kan förmodligen minska din ytterligare.

Och kom ihåg, är Microsoft att lägga till nya språk på vägen så det är allt bra:)

vBET
03-10-11, 13:48
Svar = med andra API

Det finns sätt som redan stöds i vBET - det är Google v2. Så det finns ett sätt - inte att någon vill betala, men det sätt existerar. Jag förstår att du inte vill använda betalt API.

Också observera att vi söker andra översättning API: er - så är du vet några så låt oss notera. Det är OK för deras Terms Of Service vi gärna lägga till stöd för andra API: er vBET:)

Automatic Translations (Powered by Google, Microsoft®, Yandex, SDL Language Cloud, IBM Watson and Apertium):
AfrikaansAlbanianArabicBelarusianBulgarianCatalanChineseCroatianCzechDanishDutchEnglishEstonianFilipinoFinnishFrenchGalicianGermanGreekHaitian CreoleHebrewHindiHungarianIcelandicIndonesianIrishItalianJapaneseKoreanLatvianLithuanianMacedonianMalayMalteseNorwegianPersianPolishPortugueseRomanianRussianSerbianSlovakSlovenianSpanishSwahiliSwedishTaiwaneseThaiTurkishUkrainianVietnameseWelshYiddish
Translated to other languages thanks to vB Enterprise Translator 4.10.1