PDA

Visa fullständig version: Godkända Förslag



moman
28-09-11, 20:33
Dessa är mer som förslag än nya funktioner, men jag tror de skulle vara ett välkommet tillskott.

1. Jag ser att om samma ord förekommer flera gånger på en sida, skickas det ska översättas två gånger.
Till exempel för två att välja menyerna, kan du se detta i URL: & q = Välj & q = Välj

Det sätt översättningarna hämtas bör omarbetas så att ansökan inte görs två gånger (numera att både Google och Bing API är föremål för strikta gränser och betalningar)

2. Om en översättning misslyckas eftersom en användning är nådd, visar den ursprungliga texten i stället för tomt strängar.

3. Ta inte bort tabbar och indrag från källkoden. Detta förbättrar inte prestandan och bara gör källan svårare att ändra eller bygga vidare på de av oss som gillar att plaska i PHP.

vBET
29-09-11, 16:24
Hej

1. Ja du har rätt om det. Det var inte frågan innan och eftersom det inte var vanligt fall var det ännu bättre för prestanda för att inte kontrollera inte världen är redan i översättning kö. Just nu kan det säkert några cent. Vi kommer att titta närmare vår algoritm.

2. Detta kommer att ge små påverkan på prestanda, men det bör inte vara riktigt synliga. Vi kommer att uppgradera detta.

3. Vi vill inte uppmuntra kod förändringar - det leder bara till problem.

moman
30-09-11, 06:29
Låter bra! Jag fortfarande är med 3.3.3 och för anpassade integration med reviewpost och photoplog jag var tvungen att göra några ändringar i koden ... Jag har redan nämnt detta som ännu ett förslag, dock.

Ett annat förslag:

4. Ställ en CURL timeout på förfrågningar om översättning. Allt som tar längre tid än 1 sekund bör nog bli dödade (denna förändring skulle gå bra ihop med # 2, även om du inte cachen den ursprungliga texten).

Automatic Translations (Powered by Google, Microsoft®, Yandex, SDL Language Cloud, IBM Watson and Apertium):
AfrikaansAlbanianArabicBelarusianBulgarianCatalanChineseCroatianCzechDanishDutchEnglishEstonianFilipinoFinnishFrenchGalicianGermanGreekHaitian CreoleHebrewHindiHungarianIcelandicIndonesianIrishItalianJapaneseKoreanLatvianLithuanianMacedonianMalayMalteseNorwegianPersianPolishPortugueseRomanianRussianSerbianSlovakSlovenianSpanishSwahiliSwedishTaiwaneseThaiTurkishUkrainianVietnameseWelshYiddish
Translated to other languages thanks to vB Enterprise Translator 4.10.1