PDA

Visa fullständig version: Löste Auto återgå till engelska om engelska är profilen språk



moman
15-12-09, 21:22
Jag gömmer redan flaggor från engelska användare via mallen villkorssatser, men nu skulle jag vilja ta detta till nästa nivå, som engelsktalande användare i andra länder som har sin webbläsare språk inställt på ett främmande språk, men landar på översatta sidor av vår webbplats när du söker med Google automatiskt vill se den engelska versionen istället för den översatta versioner.

För att göra detta har jag skrivit följande kod.

Men eftersom jag inte är som bekant med det interna arbetet i vBET, jag vet inte var du ska placera den, eller hur man ska slutföra det. Kan du hjälpa mig med detta?


if ($_GET['language'] != "en" and $vbulletin->userinfo['vbet_def_lang'] == 'en')
{
revert language to english
}

-Vilken plugin / fil skulle detta gå till?
-Vad skulle jag sätta i stället för "återgå språk till engelska"?

Tack

vBET
15-12-09, 23:46
I detta ögonblick användaren bör automatiskt omdirigeras till det standardspråk som vBET. Kolla den och om inte fungerar, låt oss - vi kommer att flytta denna tråden till felrapport. Observera att cookies måste vara aktiverat för att detta ska fungera (innan inloggning det finns ingen info om användaren, så vi satt livstid cookie och när användaren kommer från samma webbläsare han är omdirigerad redan innan inloggning) och det kommer att ske först i början av session (annars användare inte skulle kunna ändra språk manuellt).

moman
16-12-09, 01:48
I början av mötet, ja, språket förändras.

Men låt oss säga att jag är inloggad och mitt standardspråk är engelska.

Antag att min webbläsare språket är polska, och när jag googlade en term, kom min hemsida upp som följd. En gång klickade, fördes jag till mysite.com / forum / PL / thread.html. För mina syften vill jag att användaren automatiskt att omdirigeras till mysite.com / forum / thread.html om deras profil är engelska.

Annars kan folk utanför USA som är flytande i engelska vidtas för att översatta versioner av sajten, och naturligtvis är den automatiska översättningen värre än den engelska versionen för dem.

Därför, om möjligt, kan ni ge några tips med min ovanstående kod? Jag skulle verkligen uppskatta hjälp. Tack så mycket på förhand!

vBET
16-12-09, 03:15
Jag förstår ditt scenario, men det är mycket ovanligt. Om någon redan är på din sida varför skulle han Google det? När någon inte är och Google det, då ny session skapas så han kommer att omdirigeras.

Anledningen till att vi fortfarande göra diskussion (varför vi inte accepterar detta än) beror på om vi gjort ändringar som du vill, då användaren inte att kunna alls att ändra översättning - eftersom han kommer alltid att omdirigeras till hans standardspråk, även om han klickar på en flagga. Det är därför vi gjorde denna omdirigering bara i början - för efter att användaren är fri att gå vart han vill och för eventuell översättning han vill.

Är det verkligen hur du vill att bete ditt forum. Och inte scenariot som du gav är möjligt i verkligheten. För i 99,99999% av fallen det kommer att fungera som du vill ha - om någon användare kommer att gå till dig via extern länk och redan har konto hos standardspråk set, då han kommer att omdirigeras som du vill. Och om han redan har öppnat ditt forum då:
- 1st - varför skulle han gå dit från annan plats, om han redan är där?
- 2: a - även i sådana ovanliga fall kan han bara klicka på flaggan, för han vet ditt forum och vet vad som pågår.

Vänligen beakta detta. Vi vill inte gjort vår begäran som officiell förändring på grund av argumenten ovan. Men om du verkligen fortfarande tycker att det är bra om du ger vi dig några sätt att komma runt vBET 3.2.x (i 3.3.0 har vi bytt plats för omdirigering och också gjort det bättre för prestanda).

moman
16-12-09, 03:47
Snälla, ge mig med lösningen.

Medan dina poäng är ganska giltiga, var detta scenario faktiskt stött på av en användare och rapporteras till mig, se här: PentaxForums.com Jag håller med om att det mesta kommer detta inte vara ett problem, men jag gillar att ha min sida 100% perfekt!

Edit: vänligen logga in som testuser, lösenord test för att se länken ovan. Jag inaktiverat Nyheter Forum från offentligheten för SEO skäl:)

Grejen med den lösningen är att det bara skulle göra det så att engelsktalande användare kan inte manuellt ändra översättningar. Via mallar, jag har gömt redan flaggorna för användare som sätter engelska i sin profil. Så, är kontentan här-om du vill ha översättningar, antingen välja något annat än engelska, eller surfa på forumet som gäst. Därför skulle jag vilja att lösningen.

Tack så mycket för den ersättning, och jag är glad att höra att du är villig att hjälpa mig i denna fråga. vBET har arbetat mycket bra med min sida hittills och jag är glad att vara kund här!

vBET
07-05-10, 15:27
Hej, jag hittade som av någon anledning den här gamla tråden fortfarande inte är stängd. Tala inte att det var löst eller om vi av misstag hoppar över det och du behöver fortfarande vår hjälp.

moman
09-05-10, 00:34
Jag har upptäckt att det inte är nödvändigt att ha något sånt här. Istället lägger jag denna varning i Navbar som uppmanar användaren att byta språk.

Du kan nu stänga denna tråd.

Automatic Translations (Powered by Google, Microsoft®, Yandex, SDL Language Cloud, IBM Watson and Apertium):
AfrikaansAlbanianArabicBelarusianBulgarianCatalanChineseCroatianCzechDanishDutchEnglishEstonianFilipinoFinnishFrenchGalicianGermanGreekHaitian CreoleHebrewHindiHungarianIcelandicIndonesianIrishItalianJapaneseKoreanLatvianLithuanianMacedonianMalayMalteseNorwegianPersianPolishPortugueseRomanianRussianSerbianSlovakSlovenianSpanishSwahiliSwedishTaiwaneseThaiTurkishUkrainianVietnameseWelshYiddish
Translations delivered by vBET Translator 4.10.1