PDA

Visa fullständig version: Avvisade ¿Konfigurera en redaktör knapp för produktutveckling BBcodes?



forosmb
16-07-11, 14:53
Jag bor i en tvåspråkig region som delar spanska och katalanska som språk.

Spanska är som standard forum språket, men många användare kan kontextuellt byta från spanska till katalanska beroende på vilken tråd / forum besöker.

Många användare skulle vinsten i ett inlägg redaktör knapp som bara skulle sätta in katalanska produkt Forumkoder i önskad meddelanden.

....

Jag har försökt att sammanställa denna knapp för hand, men texten är endast infogas i meddelandet (Forumkoder) och genomförs inte som produkt-kommandot.

Finns det en enkel lösning för detta?

<a href="http://img220.imageshack.us/img220/1208/editorm.jpg" target="_blank"> http://img220.imageshack.us/img220/1208/editorm.jpg </ a>

vBET
18-07-11, 12:15
Det finns möjliga enkla lösningar på problemet du har:
1. Aktivera automatisk språkidentifiering (vBET alternativ i Admin CP) - användarna kommer bara skriva meddelanden och vBET kommer ogenomskinlig det i Lang BBCode automatiskt
2. Tvinga användarna att ställa in sin standardspråk (även alternativ i vBET) - när användaren har sitt standardspråk om att forumet språket sedan automatiskt vBET lägga till redaktören BBCode alternativ (inte som knapp, men som radioknappen - linda in i språket eller inte) - kan du se hur det fungerar även på vårt forum - bara ställa in standardspråk för andra än engelska (använd Användare CP).

Tala behöver du mer hjälp? :)

vBET
24-07-11, 21:17
Inget svar - anses löst. Om inte skriv här:)

forosmb
08-08-11, 22:17
Tack för svar.

Ingen av dessa lösningar anpassa sig 100% till mina behov ändå.

Jag skulle inte vilja att tvinga mina användare att välja språk i profil, eftersom de flesta av dem förändras skrivspråk bland ämnen eller ämnen.

Dessutom passar Googles automatiska språk upptäcka inte heller. Det gäller bara poster taggade som [Lang] och med de flesta användare utan profil tilldelad språk, är detta sätt inte fungerar.

Jag har en annan relevant fråga, som är att när språket är valt i profil kan man återgått till "inte är markerat". Jag insisterar mina användare inte har en fast språkbruk eller profil (det är en riktig tvåspråkigt sammanhang) och efter test konfiguration de ser en fast asignation att de kan återgå. Vi skulle behöva en fix för det.

Mitt förslag av språk tagg knapp på editorn är mer flexibel och erbjuder functionlity mer "on demand" till användare från min synpunkt.

Du bör också vara medvetna om att lägga till sekundära användargrupper hur din produkt gör påverkar mycket vanligt användargrupp album konfiguration. "0" standard för album bildstorlek innebär obegränsad storlek och overides annan posible användargrupp albumet förinställning. Det är en del av vBulletin användargrupp mekanik, men det skulle vara bäst att skapa nytt språk användargrupper med några fast ingen oändlig storlek albumet tillstånd.

Tack för ert stöd.

vBET
09-08-11, 18:04
Google Autoavkänning fungerar endast för meddelanden som inte är märkta som [Lang] (det finns ingen anledning att kontrollera om det redan är inställd). Den genomförs för att ställa [Lang] för användaren meddelandet automatiskt och det fungerar för alla användare oavsett har de satt sin standardspråk eller inte. Du missförstått hur det fungerar. Om du tror att det fungerar felaktigt utan ditt forum - vänligen öppna nya tråd för nyemissionen.

Vänligen öppna nya trådar för nya frågor - detta gör det möjligt för oss att mange dina frågor separat och hålla ren fråga historia. Vi kan inte hantera många frågor i en tråd. Så snälla öppna nya trådar för användargrupp fråga och automatiskt upptäcka om du tror fungerar fel på ditt forum.

Vänligen notera att lägga till knappen för språk BBCode har några frågor. Vill du verkligen tvinga ditt användarnamn varje gång för att klicka på knappen och välja ett av 53 språk, att finna det först naturligtvis på sådana lång lista. Observera att själva lösningen inte kvällsmat en sådan fråga. Och det görs i syfte att undvika sådana problem. Även sådana "on demand"-funktionalitet har inget syfte alls. Vem kommer att skriva sina meddelanden på olika språk? Varje meddelande på olika språk och varje gång välja i vilket meddelande det är? ... Ända om någon vill att det är bättre att använda automatisk detektion för detta än tvinga användaren att välja det själv.

Du vill inte tvinga dig användaren att ställa in standardspråk, men vill tvinga honom att göra detta varje gång han skriver budskap? ... Även du behöver inte tvinga din användaren att ställa in standardspråk - använd automatisk språkidentifiering. Den är utformad för sådana fall och det fungerar OK. Du missförstått hur det fungerar.

Användare standardspråk inte är standard vBulletin språkbruk. Den har ingen inverkan på något annat än redaktörer. Varför du vill för att ändra den?

forosmb
11-08-11, 22:08
Jag behöver inte knappar för 53 språk, bara för en icke implicita en.
Och jag skulle inte tvinga användaren till någonting. I värsta fall kunde jag själv redigera och lägga till taggar med ett enkelt klick, nu dyr.

Jag öppnar tråden på automatisk översättning frågan precis som den inte fungerar OK i mitt forum.

vBET
13-08-11, 02:02
Så om du vill det bara för ett språk, vänligen notera att vBET automatiskt lägger till något liknande. Om användaren har valt sitt standardspråk och det är andra som forum standardspråk, då vBET kommer att lägga till varje redaktör alternativ som gör det möjligt att automatiskt ogenomskinliga användaren meddelande i Lang BBCode. Det är inte knapp, men alternativknappen - gör det möjligt att slå på (det är inställt som standard) eller stänga av den. Du kan se hur det fungerar på vårt forum genom att ställa in standardspråk för andra än engelska.

När den används sedan redaktör skickar ytterligare data till servern. Det är parameter som heter vbet_postInLanguage och dess värde är språkkod som bör ingå i Lang BBCode. Så om du vill ställa din egen knapp kan du skicka via redaktören form denna data när knappen är satt, eller så kan du definiera knapp med klientsidan logik (Java Script) som kommer att svepa / packa upp i editorn när knappen är satt / urkopplat. Det verkar vara Simper att bara ställa in / urkopplat värde för dolda vbet_postInLanguage fält (som du kan lägga till med din knapp).
Det kommer inte kräver någon Java-skript alls om din knapp kommer att kryssrutan fältet (istället för gömda en som är satt av knappen). Detta verkar vara det enklaste sättet - vBET då blir denna parameter som kommer att ta hand om emballage budskap i Lang BBCode på serversidan

Jag kommer att gå till din nya ämnen för att stödja din andra frågor. Behöver du mer stöd med det här?

forosmb
15-08-11, 11:54
Tack för ert stöd. Jag kan inte se radion val knappen språket i min 3.7.3 version forum.I ska försöka aktivera it.We hantera ändå en komplex situation. De flesta tvåspråkiga användare inte skulle vilja se någon post översatt bland både kända languages.But måste vi markera på något sätt katalanska inlägg att erbjuda översättningar till vissa bara spansktalande users.In jämförda med automatisk detektering, skulle vi fördel för en alternativet "noll"-flagga som skulle undvika translltion att user.That sätt både katalanska och spanska inlägg tycks I de ursprungliga versionerna, och endast utlänning och icke tvåspråkiga läsare skulle kräva översättning aktivering av forum.I apreciate din produkt och jag tycker är ett bra jobb. Jag erkänner våra behov är ganska märklig, men vi vill att användarna ska bli riktigt bekväm med språket konfigurationen av webbplatsen.

forosmb
15-08-11, 11:56
Jag ser radmatningar går förlorade vid redigering av inlägg i detta forum.

vBET
18-08-11, 11:53
Om du vill ha 0 flaggan vänligen BBCode använda notranslate:) det kommer inte att översättas alls - det betyder att inte alla språk. Tänk det är vad du verkligen vill - om du också stödja andra språk (inte bara de 2) så mycket meddelanden kommer inte att översättas alls.

Detta är exempel på notranslate BBCode-användning: This will not be translated at all

Även översättning av tvåspråkiga användare bör inte vara ett problem - du har inkluderat ursprungliga meddelandet.

Om du WAN till exempel meddelanden i katalanska inte översatt på språk X (men för andra översatt) så måste du:
1. har dessa meddelanden som markerats som katalanska
2. ändra vBET kod för BBCode hantering genom att lägga till ett tillstånd som kommer att återvända originaltexten för denna översättning par.

forosmb
18-08-11, 12:42
Jag kommer närmare en definition av kodning modifiering jag behöver och jag skulle vilja budget dig för det.

Det är inte bara att undvika översättning mellan två språk: Den består av en ny visning tillgängliga konfiguration (inte översätta spanska och katalanska) som implicit läge för forumet.

Det bör kompletteras med ett sätt att markera nuvarande katalanska inlägg i vissa automatiserade sätt (google grupperade fråga ¿?) Innan automatisk identifiering aktiveras på nytt.

forosmb
18-08-11, 13:44
Jag erkänner Java-original-version visningsläge passar bra för våra tvåspråkiga sammanhang.

Jag hade inte testat det förrän nu som jag om det var endast avsett för SEO prestanda.

vBET
19-08-11, 07:57
Jag ser två inlägg innan du ber om hjälp, men i sista du skrev att själva lösningen är lämplig. Så om man antar - Behöver du mer hjälp här eller det redan OK? Id du gör - vad behöver du?

forosmb
19-08-11, 13:41
Relaterade till ämnet för denna tråd, tror jag fortfarande på en knapp i editorn för att automatisera Forumkoder insättning av personal skulle vara bra.

Vad gäller min betong forum, jag detalj mina behov som ett projekt i en annan tråd.

vBET
21-08-11, 15:41
Så kan vi överväga detta en stängd, eller fortfarande lite hjälp här behövs? :)

forosmb
21-08-11, 22:39
Det finns möjliga enkla lösningar på problemet du har:
1. Aktivera automatisk språkidentifiering (vBET alternativ i Admin CP) - användarna kommer bara skriva meddelanden och vBET kommer ogenomskinlig det i Lang BBCode automatiskt
2. Tvinga användarna att ställa in sin standardspråk (även alternativ i vBET) - när användaren har sitt standardspråk om att forumet språket sedan automatiskt vBET lägga till redaktören BBCode alternativ (inte som knapp, men som radioknappen - linda in i språket eller inte) - kan du se hur det fungerar även på vårt forum - bara ställa in standardspråk för andra än engelska (använd Användare CP).

Båda alternativen är inte idealiska för mitt behov.
Jag behöver som anställd ha ett sätt att ändra omslag meddelande språk på bara ett klick.

Kanske inte detta felsökning, det medger jag. Du kan flytta till funktioner förslag om du håller med.

vBET
22-08-11, 12:53
OK, men vad för behöver du det här? Jag behöver ta reda på vad som verkligen behövs. Du öppnade redan andra funktioner begäran om att skapa enkla verktyg som kommer att avsluta alla som redan skapats meddelanden lämpligt sätt i Lang BBCode. Så om du kommer att ha den här då alla gamla meddelanden inslagna. Även om automatisk språkidentifiering är aktiverad, kommer alla nya inkommande meddelanden slås in korrekt (med undantag där Google inte kommer att känna igen språket). Så i så fall vad för den här knappen? Vänligen ge oss full scenario hur du tror att det kommer att arbeta. Jag förstår att du vill ha knappen, men jag verkligen inte förstår behovet och jag är inte säker är det redan omfattas av den andra funktionen begäran. Speciellt att du skrev nu att denna knapp för anställd så jag förstår nu att det är för att korrigera meddelanden som inte är förpackade i lang BBCode lämpligt sätt. Rätta mig om jag förstått det fel.

forosmb
22-08-11, 13:06
Även med automatisk identifiering aktiverat, skulle jag vilja ge användarna ett enkelt sätt att visa att de är writting på katalanska som de skriver på både spanska och katalanska i forumet.

Om automatisk identifiering fungerar 100% är inte ett måste, men jag tycker är en mycket enkel begäran och är mer mångsidig för tvåspråkiga än alternativknappen väljaren: BBCode / nej BBCode

vBET
22-08-11, 13:42
OK så. Jag var förlorad, för i föregående inlägg såg jag att det är för de anställda inte för alla medlemmar. Så jag var inte säker på vad för det egentligen borde finnas.

Nu förstår jag (förlåt om du skrev det förut och var tvungen att upprepa det).

Din begäran är alltför unikt för just ditt forum ska ingå i officiell version. Så vi planerar inte att inkludera den i vBET. Speciellt det med automatisk detektering aktiverat det egentligen inte behövs och som sagt Albert Einstein "saker ska vara så enkel som möjligt, men inte enklare". Vi tror att ge en sådan knapp bara kommer att förvirra användare som kommer att tycka att de måste klicka på det i händelse av att skriva på katalanska. Och detta sänker användbarheten av forum. Enklare lösningar - precis skriva vad du vill och låt systemet hand om resten - är bättre för användare i vårt yttrande.

Men vi kan hjälpa dig att lägga till en sådan knapp.
Som jag skrev redan det kommer att bli lätt om du använder redan befintlig funktionalitet och bara ändra utseendet på den. Så vBET vet redan hur man ska linda in i Lang BBCode Enligt kompletterande uppgifter från redaktör. Allt du egentligen behöver är att ändra utseendet på det (vi har radio-knappen, du vill bara knappen) och inkluderar det alltid (vi inkluderar i speciella tillstånd).
Så - vet du redan hur du lägger till knappen som visar bilden med i första inlägget. Vad du också behöver är att:
1. omfatta dolda fält:

<input id="vbet_addbbcodes" type="hidden" name="vbet_postInLanguage" value="0">
2. Inkludera enkelt Java Script som kommer att ställa det katalanska kod (ej testad):

<script language="javascript">
function vbet_setCatalan(){
document.getElementById("vbet_addbbcodes").setAttribute("value", "ca");
return false;
}
</script>
Observera att du kan gjort det mer komplicerat att ställa in / urkopplat på knappen
3. Kör Java Script funktionen när du klickar på knappen. Så i din knapp lägga till:

onClick="vbet_setCatalan()"
Om du inte vill göra mer komplexa funktion (som kommer att kunna också för att ändra värde) då kan du bara ställa in funktionen kroppen i onClick-attribut och inkluderar inte java script som funktion alls.
Notera även att om du vill att det ska vara användarvänlig ni att lägga till denna knapp som växlingsknappen så användaren vet är det redan aktiverat eller inte. Detta skulle bli mycket enklare om du vill lägga till det kryssruta istället för knapp, men med knapp det är också möjligt att göra det, bara mer komplicerat om du vill göra det (så att inställning och unsetting)

Observera att förändringen kommer att synas efter att användaren begår budskap - så det kommer att användas på serversidan.

Om du vill att det ska fungera på webbläsare sida, behöver du inte Steg 1 - bara Java Script funktion (bifogas knapp), som kommer att ta med id (eller struktur om du inte kan förutsäga redaktör ID) området redaktör text och lägga till innehåll öppning och stängning Lang BBCode. I sådana fall du också behöver inte oroa dig för växlingsknappen (användaren bara se att det redan har lagts i editorn). Bara du bör kontrollera det redan är insvept (inte text börjar med att Lang BBCode) och ignorera-knapp Klicka i så fall (för att undvika inslagning flera gånger).

Tala behöver ni mer hjälp här. Om ja - tala där särskilt.

forosmb
23-08-11, 23:55
Tack!

Mycket detaljerad och väl förklarat, tack.

kamilkurczak
24-08-11, 21:54
Tack för ditt svar:) Jag kommer att markera denna tråd som löst

Automatic Translations (Powered by Google, Microsoft®, Yandex, SDL Language Cloud, IBM Watson and Apertium):
AfrikaansAlbanianArabicBelarusianBulgarianCatalanChineseCroatianCzechDanishDutchEnglishEstonianFilipinoFinnishFrenchGalicianGermanGreekHaitian CreoleHebrewHindiHungarianIcelandicIndonesianIrishItalianJapaneseKoreanLatvianLithuanianMacedonianMalayMalteseNorwegianPersianPolishPortugueseRomanianRussianSerbianSlovakSlovenianSpanishSwahiliSwedishTaiwaneseThaiTurkishUkrainianVietnameseWelshYiddish
Translated to other languages supported by vB Enterprise Translator 4.10.1