PDA

Visa fullständig version: Hur kan jag validera integrationen är klar?



mickknutson
14-07-11, 08:06
Jag följde README riktningar:

Integration med andra mods
Du kan integrera vBETTM med andra mods. Nedan har du beskrivning om integrationer möjligheter. Verklig integration möjligheter hittar du också här.
vBSEOTM Integration

Men hur gör jag bekräfta dessa ändringar är korrekta?

vBET
14-07-11, 12:58
1. Kontrollera gör din integrerad mod sidor arbetar
2. Kontrollera gör din integrerad mod sidor arbetar med översättning

Vid vbseo integrationen gå till vilket ämne som helst och kolla inte webbadresser är översatta (vid vbseo bara tråd del, inte forumet en del - detta är stöd för vBulletin vänliga URL).

Vid webbplatskarta integration - öppet skapade webbplatskartan och kolla gör kopplingar till språkkoder ingår.

mickknutson
14-07-11, 13:08
Tja sitemap arbete:
1.260.348 nya indexerade sidor. WOW ******!!

vBET
14-07-11, 18:39
I nästa version vill vi stödja annons att inkludera redan översatt webbadresser i webbplatskartan - nu länkar till översatta sidor i webbplatskartan kommer galna 301 omdirigera till riktiga.

mickknutson
14-07-11, 18:54
Nice! Jag kan inte vänta!

mickknutson
15-07-11, 07:48
I nästa version vill vi stödja annons att inkludera redan översatt webbadresser i webbplatskartan - nu länkar till översatta sidor i webbplatskartan kommer galna 301 omdirigera till riktiga.

Menar du att nästa version kommer att åtgärda detta:


Kan inte följa webbadresser
När vi testade ett urval av webbadresser från din webbplatskarta upptäckte vi att vissa webbadresser omdirigeras till andra platser. Vi rekommenderar att din webbplatskarta innehåller webbadresser som pekar till slutdestinationen (målsidan för hänvisningen) istället för omdirigering till en annan webbadress.
HTTP Fel: 301
URL:
vem det är / var ************! (Http://www.blincmagazine.com/forum/33045-post10.html)
Problem upptäcks på: Apr 8, 2011

Jag ser många av dessa i min Google webbplatskartor idag.

vBET
15-07-11, 10:23
Exakt - kommer detta att lösas.

I detta ögonblick om du inte vill ha dem - bara inte integrera med sitemap generator - Google kommer att hitta din översatta sidor i alla fall genom att krypa dina sidor. Med det i sitemap är inte nödvändigt - bara kan göra det indexeras snabbare.

Automatic Translations (Powered by Google, Microsoft®, Yandex, SDL Language Cloud, IBM Watson and Apertium):
AfrikaansAlbanianArabicBelarusianBulgarianCatalanChineseCroatianCzechDanishDutchEnglishEstonianFilipinoFinnishFrenchGalicianGermanGreekHaitian CreoleHebrewHindiHungarianIcelandicIndonesianIrishItalianJapaneseKoreanLatvianLithuanianMacedonianMalayMalteseNorwegianPersianPolishPortugueseRomanianRussianSerbianSlovakSlovenianSpanishSwahiliSwedishTaiwaneseThaiTurkishUkrainianVietnameseWelshYiddish
Thanks to vBET 4.10.1 enjoy automatic translations