PDA

Visa fullständig version: Löste Google tycker nya URL: er är för en annan webbplats



norku
23-03-11, 08:27
Hej,

Jag fick detta från Google idag:

Kan inte följa webbadresser
När vi testade ett urval av webbadresser från din webbplatskarta upptäckte vi att vissa webbadresser omdirigeras till andra platser. Vi rekommenderar att din webbplatskarta innehåller webbadresser som pekar till slutdestinationen (målsidan för hänvisningen) istället för omdirigering till en annan webbadress

Google gav följande som exempel:
HTTP Error: 301. http://www.xxx.com/forum/ru/f64/xxxx-804/

Vad behöver jag göra?

kamilkurczak
23-03-11, 09:15
Detta är inget fel, varför?
Länkar i sitemap inte skall översättas.
Detta är bra - Det är så det ska fungera. Varför? Prestanda.
I detta ögonblick generation av 52 gånger fler länkar till trådar kan konsumera mycket tid för stora forum. Översättning av alla dem som samtidigt kunde gjort det riktigt, riktigt tidskrävande och genererar massor av frågor till databasen.

Och detta är bra för Google - som du ser, du har en 301 omdirigering till sidan med översatta url (HTTP Fel: 301).

Google skulle föredra att länkarna var översatt, men det behöver inte besvära dem alls.

Mer här: vBET Integration med andra plugins - vBulletin Enterprise Översättare (vBET) (http://www.vbenterprisetranslator.com/forum/vbet-integration-other-plugins/)

Detta meddelande från Google är för din information. De tror att du förmodligen har en dålig länkar i webbplatskartan, De tror att det är inte bra för dig och du inte vet någonting om det,
men du vet - det länkar omdirigeras (med 301) till bra form och det är bra för Google och mycket bra för din webbplats (prestanda).

vBET stöder inte översättning av webbadress i webbplatskartan.

Dessutom kan du integrera inte vBET med sitemap - Du kommer att ha i webbplatskartor bara länkar ursprungliga trådar. Google att genomsöka länkar översatt själv (men det tar längre tid) och du kommer att ha översatt webbadresser

norku
23-03-11, 09:47
Hej,

Jag klagar inte:) Mitt inlägg har mer att göra med min brist på kunskap än något annat. Mitt forum fungerar perfekt (tack till dig) och om, som du säger, meddelandet från Google är till min information i motsats till att en varning då det är coolt.

kamilkurczak
23-03-11, 10:32
Om du har fler frågor. Jag hjälper dig:)

norku
23-03-11, 13:00
Tack Kamil:)

Automatic Translations (Powered by Google, Microsoft®, Yandex, SDL Language Cloud, IBM Watson and Apertium):
AfrikaansAlbanianArabicBelarusianBulgarianCatalanChineseCroatianCzechDanishDutchEnglishEstonianFilipinoFinnishFrenchGalicianGermanGreekHaitian CreoleHebrewHindiHungarianIcelandicIndonesianIrishItalianJapaneseKoreanLatvianLithuanianMacedonianMalayMalteseNorwegianPersianPolishPortugueseRomanianRussianSerbianSlovakSlovenianSpanishSwahiliSwedishTaiwaneseThaiTurkishUkrainianVietnameseWelshYiddish
Languages translations supported by vBET 4.10.1