PDA

Visa fullständig version: Löste \\ U200b \\ u200b



norku
13-03-11, 18:15
Jag får \\ u200b \\ u200b i min slumpmässiga frågor för gästerna att slutföra registreringen. Jag googlade det och det verkar jag inte är ensam. Alla platser jag klickade på i resultatet använder Vbet. Några idéer vad som orsakar detta \\ u200b \\ u200b sak?

kamilkurczak
14-03-11, 09:22
Jag tror att detta är en vBET bugg, så jag måste prova det på mitt prov forum.
Kan du förklara vad jag ska göra för att återge den på mitt test forum? (Vänligen - steg för steg).

Du kan också ge mig och URL till din webbplats med exempel.
Tack. Om det blir en bugg, kommer jag att flytta in i bugg avsnitt och försöka lösa på mitt prov forum.

norku
14-03-11, 09:30
Hej.

Jag har bara sett det hända på registreringssidan så upprepa det du bara behöver trycka på 'Registrera' i min gäst meddelande du kommer att se det bredvid "slumpmässiga frågan".

www.xxxxx.com/

kamilkurczak
14-03-11, 09:42
Jag gjorde ett test konto (test_user - du kan ta bort det) och jag märkte inte denna fråga. Jag kanske kan göra detta slumpmässiga meddelande på mitt test forum? Hur göra det?

norku
14-03-11, 09:59
Det verkar vara händer i tyska. Jag ber om ursäkt skulle jag naturligtvis ha påpekat det. Här är ett exempel:

Zufällige Frage: I welchem \\ u200b \\ u200bJahr haben mark Zweiten Weltkrieg 2 beginnen? (Deutschland Angriffe Polen)?

kamilkurczak
14-03-11, 10:06
ok men jag skulle vilja förbereda samma budskap efter registrering på min testo forum - hur kan jag göra det? var i admincp jag kan göra det? alla information kommer att behövas. Tack

norku
14-03-11, 10:34
Hellre än att slösa bort din tid jag kommer att lära sig att ställa frågor på ett sådant sätt att all information finns i början. Förlåt:) Jag använder VSA - Avancerad Registrering (http://www.vbulletin.org/forum/showthread.php?t=236117) för att ställa den slumpmässiga frågor.

kamilkurczak
14-03-11, 10:40
ok, så jag kommer att installera denna mod på min Testforum och testa den. Förmodligen måste vi göra en integration med denna mod.

norku
14-03-11, 10:56
Okej. Låter bra.

kamilkurczak
15-03-11, 11:30
arbetar fortfarande på det:)

kamilkurczak
16-03-11, 09:58
ok jag kan återge den på mitt test forum även detta mod är inaktiverad (i en annan del av forumet) så det här är en vBET bugg. Jag kommer att flytta denna tråd till felrapportering avsnitt och lösa det!

norku
16-03-11, 10:19
Okej. Tack.

freddie3218
16-03-11, 14:15
Bara så du vet,

Det är också händer i det franska språket.

Du kan kolla upp det här (kolla priset i slutet):

150 $ PRODUKTION AUSTIN OBO (http://kokoku.ca/forums/showthread.php?t=456&language=fr)

Det översätter "Begärt pris" till "Prix \\ u200b \\ u200bde vente". Det bör vara "Prix de vente".

kamilkurczak
30-03-11, 23:29
Hej,
Jag kan lösa det! Redan gjort på din server

1. öppna, redigera och gör en kopia av denna fil:
forum root / includes / vbenterprisetranslator_functions.php
2. i den här filen finns:

$result =& str_replace('\u003d', '=', str_replace ('\u0026', '&', $result));

3. och ersätt med:

$result =& str_replace(array('\u003d','\u0026', '\u200b'), array('=', '&', ' '), $result);
4. spara och testa den.

Kommer att ingå i nästa UTSÄTTNING!

Automatic Translations (Powered by Google, Microsoft®, Yandex, SDL Language Cloud, IBM Watson and Apertium):
AfrikaansAlbanianArabicBelarusianBulgarianCatalanChineseCroatianCzechDanishDutchEnglishEstonianFilipinoFinnishFrenchGalicianGermanGreekHaitian CreoleHebrewHindiHungarianIcelandicIndonesianIrishItalianJapaneseKoreanLatvianLithuanianMacedonianMalayMalteseNorwegianPersianPolishPortugueseRomanianRussianSerbianSlovakSlovenianSpanishSwahiliSwedishTaiwaneseThaiTurkishUkrainianVietnameseWelshYiddish
Languages translations supported by vBET 4.10.1