PDA

Visa fullständig version: Redan gjort Språk



jorgejgm
21-11-09, 22:07
Hej, jag har bara 3 språk aktiverat för användarna, men jag vill att sökmotorerna är tillgängliga på alla språk. ¿Jag kan ha 3 språk tillgängliga för användare och 52 för sökmotorer?. Jag har funnit att språk inte är aktiverade på flaggorna fungerar inte. Exempel: Jag har aktiverat engelska, katalanska och galiciska forum.com / sv forum.com / CA forum.com / GL och fungerar bra. Men jag skulle vilja forum.com / cn forum.com / IT forum.com / *.* fortsätta köra i bakgrunden. Tack.

vBET
21-11-09, 23:48
Just nu handikappande flagga betyder att inaktivera översättningar på detta språk. Det är för att säkra din forumet emot förfrågningar till översättningar som inte får hända eftersom du inte har en sådan flagga, men någon kunde sätta webbadress manuellt.

Förklara fördelen med att ha alla översättningar tillgängliga, men att begränsa detta för användarna? Just nu i vår mening kan förvirra vissa användare. Speciellt de som kom till din översatt forumet, läsa att du stödjer flera språk gemenskap, gör registrering och därefter verkar som att de inte kan skriva på sitt språk ...

Vänligen övertyga oss om att det är bra i vissa situationer, som vi inte ser just nu. Om det är vi gärna lägga till en sådan möjlighet, men om inte, sedan lägga till fler alternativ som inte används är inte bra för produkten.

jorgejgm
22-11-09, 09:08
Hej, jag ska ge min 3 anledningar: mitt forum som många andra syftar till att ett land, 4 språk används i mitt land och de som vill ha aktiverat.Mitt forum är inte användbart för utlänningar i läge av deltagande, men ja som ett samråd.Till exempel med hjälp av alternativen för: omdirigera till användaren språk utländska besökare kunde ha alla Forum i ditt språk.Fördelarna med detta skulle vara: förbättra sidans laddningstid (52 språk relantizan sida) visuellt bättre för flesta av mina användare (52 språk, flyttar på till 4, men verkligen alla skulle fortfarande vara tillgängliga) möjligheterna av vbet skulle fortfarande vara tillgängliga (52 språk och deras indexering i sökmotorer).Jag tror att fördelarna är många ;)

vBET
22-11-09, 16:55
Ja. Att veta din synpunkt kan vi berätta - det här är riktigt bra idé:) Och vi vill tacka dig för att väcka vår uppmärksamhet på denna fråga. Vi helt enkelt inte insett det tidigare.

Tillkommit göra-listan och bör tas med i nästa release:)

jorgejgm
22-11-09, 18:23
Jag hoppas att den nya versionen av otålighet: D

vBET
16-12-09, 02:54
Genomförs - kommer att ingå i 3.3.0:)

jorgejgm
16-12-09, 16:23
Tack :):):)

Automatic Translations (Powered by Google, Microsoft®, Yandex, SDL Language Cloud, IBM Watson and Apertium):
AfrikaansAlbanianArabicBelarusianBulgarianCatalanChineseCroatianCzechDanishDutchEnglishEstonianFilipinoFinnishFrenchGalicianGermanGreekHaitian CreoleHebrewHindiHungarianIcelandicIndonesianIrishItalianJapaneseKoreanLatvianLithuanianMacedonianMalayMalteseNorwegianPersianPolishPortugueseRomanianRussianSerbianSlovakSlovenianSpanishSwahiliSwedishTaiwaneseThaiTurkishUkrainianVietnameseWelshYiddish
Translations supported by vBET 4.10.1