PDA

Visa fullständig version: Löste vBET fungerar inte när PHP körs som en Apache-modul



moman
26-10-10, 01:26
Se denna tråd:

Frågan är fortfarande kvar.

Jag skulle väldigt gärna vilja gå tillbaka till att köra PHP som en Apache-modul, så att jag kan dra nytta av APC att sänka servern laster. Men gör det efter min uppgradering till PHP 5.2.14 som nämns i tråden ovan bryter vBET för icke-cachade översättningar. Sidorna är helt enkelt tomt, utan felmeddelanden eller varningar för eventuella översättningar som inte redan finns i cachen.

När jag byter till att köra PHP som CGI-program, fungerar allt bra. Kan du ta en titt och se om du inte kan kasta något ljus över detta? Några idéer om vad som skulle kunna vara det som händer?

moman
26-10-10, 01:31
Wow-tala om tur!

Jag löste problemet genom att inaktivera "Fördröjning mellan översättningar" inställning.

Har du någon aning om varför detta skulle fungera på PHP 5.0.77 som en Apache-modul, men inte på PHP 5.2.14? Vilka funktioner har den här funktionen använda?

kamilkurczak
26-10-10, 07:29
hej,
Jag kommer att be om det Michał och skriva här

kamilkurczak
27-10-10, 11:33
Denna funktion använder denna funktion:
time_nanosleep () men jag kollade det och detta stöds av PHP 5 versionen.
Detta är inte tillgänglig endast för Windows-versioner under 5,3.

Du har en bra version av PHP men förmodligen har du en fråga i din version av PHP.
Här har du en fullständig lista över funktioner i din version: PHP listan Tillägg:: Lista alla laddade anknytningar (http://www.satya-weblog.com/tools/php-extensions-list.php?expand =*)
Du kan hitta det någon time_nanosleep ().

Vi kan göra ett test med den här funktionen.
1. redigera dina php-fil:

forum root/includes/vbenterprisetranslator_functions.php
2. hitta och kommentar:

if ($subTranslated && $vbulletin->options['vbenterprisetranslator_google_delay']) {
3.paste efter denna linje (efter kommentar)

if ($subTranslated && $vbulletin->options['vbenterprisetranslator_google_delay'] && function_exists('time_nanosleep')) {
4. gå till din admincp och aktivera detta alternativ.
Om det kommer att fungera - du har problem med din PHP-version (vissa frågor - eftersom funktionen time_nanosleep doesnt finns).

moman
27-10-10, 15:27
Jag gjorde ett test fil och function_exists (time_nanosleep ") är falskt. Jag är inte säker på varför det skulle vara fallet.

Jag är på en Unix-server - några idéer? Tack för svaret!

kamilkurczak
27-10-10, 16:07
är falskt men bör vara sant eftersom det i PHP 5 denna funktion exsist:
PHP: time_nanosleep - Manuell (http://php.net/manual/en/function.time-nanosleep.php)
I tidigare inlägg jag klistrat in en URL till sidan med alla funktioner från din PHP UTSÄTTNING.

så att du har en fråga i din PHP-version.

Vad du bör göra?
-Installera PHP eller installera en annan version
-Skriva om det till PHP-stöd

Detta är inte en vBET fråga så jag kommer att markera denna tråd löst.

Automatic Translations (Powered by Google, Microsoft®, Yandex, SDL Language Cloud, IBM Watson and Apertium):
AfrikaansAlbanianArabicBelarusianBulgarianCatalanChineseCroatianCzechDanishDutchEnglishEstonianFilipinoFinnishFrenchGalicianGermanGreekHaitian CreoleHebrewHindiHungarianIcelandicIndonesianIrishItalianJapaneseKoreanLatvianLithuanianMacedonianMalayMalteseNorwegianPersianPolishPortugueseRomanianRussianSerbianSlovakSlovenianSpanishSwahiliSwedishTaiwaneseThaiTurkishUkrainianVietnameseWelshYiddish
Integration with translations by vBET Translator 4.10.1