PDA

View Full Version: vBSEO integrasjon

vBET
14-11-09, 14:34
vBET kan integreres med vBSEO å støtte SEO oversettelse linker og også for å oversette titlene på innsiden linker for tråder.

VIKTIG: Hvis du bruker vBET 4.x med vBSEO du har å gjøre full integrering - betyr det at før du angir .htaccess regler du må gjøre alle trinnene som er beskrevet i installasjonsinstruksjonene i vBSEO integrering seksjon. For vBET 2.x brukere bare gjøre .htaccess del (2-filer, endringer som kreves).

For å integrere vBET med vBSEO redigere htaccess fil.
LIKE før alle regler for å vbseo.php sette bare en av disse to typer regler:

-KORT REGLER
Raskere og mer effektivt, men kan bare brukes hvis du ikke bruker koblinger med 2 tegn del i.e: yourforum.com/XY/

RewriteRule ^/?(..|zh-CN|zh-TW)/$ vbenterprisetranslator_seo.php?vbet_lang=$1&redirected=/ [L,QSA]
RewriteRule ^/?(..|zh-CN|zh-TW)/(.*)?$ vbenterprisetranslator_seo.php?vbet_lang=$1&redirected=/$2 [L,QSA]

RewriteCond %{REQUEST_URI} !(admincp/|modcp/|vbseo_sitemap/|cron)
RewriteRule ^((archive/)?(.*\.php(/.*)?))$ vbenterprisetranslator_seo.php [L,QSA]

RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !^(admincp|modcp|clientscript|cpstyles|images)/
RewriteRule $ vbenterprisetranslator_seo.php [L,QSA]

Hvis din forum bruk undermappe i URL-Adressen, og deretter endre 2 første regler for å legge til forumet katalogen med ledende "/" rett etter Omdirigert =. Så dvs. Hvis din forum er i forumet directory deretter du vil ha redirected=/forum/index.php og Omdirigert = / forum /$ 2

-LANG REGLER
Kan ved brukte alltid

RewriteRule ^/?(af|sq|ar|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|de|el|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|vi|cy|yi)/$ vbenterprisetranslator_seo.php?vbet_lang=$1&redirected=/ [L,QSA]
RewriteRule ^/?(af|sq|ar|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|de|el|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|vi|cy|yi)/(.*)?$ vbenterprisetranslator_seo.php?vbet_lang=$1&redirected=/$2 [L,QSA]

RewriteRule ^((archive/)?(.*\.php(/.*)?))$ vbenterprisetranslator_seo.php [L,QSA]

Hvis din forum bruk undermappe i URL-Adressen, og deretter endre 2 første regler for å legge til forumet katalogen med ledende "/" rett etter Omdirigert =. Så dvs. Hvis din forum er i forumet directory deretter du vil ha redirected=/forum/index.php og Omdirigert = / forum /$ 2

badawidollah
26-03-10, 16:18
jeg dont se regler på vbseo.php min

badawidollah
26-03-10, 16:20
<? Php
error_reporting (0);

include_once (. dirname (__FILE__) '/ vBSEO / includes / functions_vbseo.php');
include_once (vBSEO_Storage:: bane ('vbinc') '/' VBSEO_VB_CONFIG..);

vbseo_requested_url ();

$ Vbseo_fullurl = VBSEO_TOPREL. $ Vbseo_url_;
$ Vbseo_url_suggest ='';

bryteren ($ vbseo_url_)
{
case 'vbseo.php':
exit;
break;

case 'vbseo_sitemap.php':
case 'vbseocp.php':
case 'cron.php':
case 'cron.html':

med $ vbseo_url_;

exit;
break;
}

/ / VBSEO - fullversjonen start \\ ************************************--
if (VBSEO_IN_PINGBACK & & ($ vbseo_url_ == 'vBSEO-xmlrpc /'))
{
if (! definert ('THIS_SCRIPT'))
@ Define ('THIS_SCRIPT', 'newreply');
inkluderer dirname (__FILE__). '/ Global. . VBSEO_VB_EXT;
vbseo_extra_inc ('LinkBack');
vbseo_xmlrpc_proc ();
exit;
}

if (VBSEO_REDIRECT_PRIV_EXTERNAL & & ($ vbseo_url_ == VBSEO_REDIRECT_URI))
{
$ Uredir = $ _GET ['redirect'];
/ / $ Uredir = urldecode ($ uredir);
$ Uredir = preg_replace ('#&(?![ a-Z0-9 \\ #]+;)# si ',' & ', $ uredir);
$ Uredir = str_replace ('"', '"', $ uredir);
/ / $ Uredir = str_replace ('', '% 20', $ uredir);
if (preg_match ('# ^ https: \\ / \\ / #'!, $ uredir) & & preg_match ('#["<>]#', $ uredir))
{
echo '<html> <head> <meta http-equiv="refresh" content="0;url=' $uredir'"> </ head> <body> </ body> </ html>..';
exit;
}
}

og mer
no RewriteCond det

vBET
26-03-10, 22:18
jeg dont se regler på vbseo.php min

Reglene er i. Htaccess fil. Instruksjon IKKE si å redigere vbseo.php - det står å redigere haccess filen og å bidra med ytterligere innhold før REGLER TIL vbseo.php.. Vennligst gå til htaccess filen og du vil finne det regler for vbseo.php:.)

badawidollah
27-03-10, 06:48
mitt. httaccess i min forumet root (i http://www.nusantaraku.org/forum/.httaccess

Jeg må følge under dette også?

Nå - hvis ditt forum bruker underkatalogen i URL, deretter endre to første reglene legge til forum katalog med ledende '/' like etter omdirigert =. Så dvs. hvis forumet er i forumet katalogen vil du ha omdirigert = / forum / index.php og omdirigert = / forum / $ 2

** Uten å legge det, kan min forumet oversette også (men ruter språk ikke support)

badawidollah
27-03-10, 08:01
Reglene er i. Htaccess fil. Instruksjon IKKE si å redigere vbseo.php - det står å redigere haccess filen og å bidra med ytterligere innhold før REGLER TIL vbseo.php.. Vennligst gå til htaccess filen og du vil finne det regler for vbseo.php:.)

der regler for vbseo.php?
Jeg tror mange nye brukere mener om vbseo.php i sine FORUT rot
bedre du sa det regler for vBSEO i. htaccess

badawidollah
27-03-10, 11:21
RewriteEngine På

RewriteRule vbenterprisetranslator_seo.php? vbet_lang = $ 1 & omdirigert = / forum / [L, QSA]
RewriteRule vbenterprisetranslator_seo.php? vbet_lang = $ 1 & omdirigert = / forum / $ 2 [L, QSA]

RewriteCond% {REQUEST_URI}! (Admincp / | modcp / | vbseo_sitemap / | cron)
RewriteRule ^ ((arkiv /)?(.* \\. Php (/.*)?))$ vbenterprisetranslator_seo.php [L, QSA]

RewriteCond% {REQUEST_FILENAME}!-F
RewriteCond% {REQUEST_FILENAME}!-D
RewriteCond% {REQUEST_FILENAME} ^! (Admincp | modcp | clientscript | cpstyles | bilder) /
RewriteRule $ vbenterprisetranslator_seo.php [L, QSA]

RewriteBase / forum /

RewriteCond% {HTTP_HOST}! ^ Www \\. Nusantaraku \\. Org
RewriteRule (.*) http://www.nusantaraku.org/forum/ $ 1 [L, R = 301]

RewriteRule ^ ((urllist | sitemap_) .* \\ (xml |..? TXT) (\\ gz))? $ Vbseo_sitemap / vbseo_getsitemap.php sitemap = $ 1 [L]

RewriteCond% {REQUEST_URI}! (Admincp / | modcp / | cron | vbseo_sitemap)
RewriteRule ^ ((arkiv /)?(.* \\. Php (/.*)?))$ vbseo.php [L, QSA]

RewriteCond% {REQUEST_FILENAME}!-F
RewriteCond% {REQUEST_FILENAME}!-D
RewriteCond% {REQUEST_FILENAME} /! (Admincp | modcp | clientscript | cpstyles | bilder) /
RewriteRule ^(.+)$ vbseo.php [L, QSA]

Jeg bruker vBSEO
og jeg bruker vBSEO sitemap generator 2.6

vBET
27-03-10, 14:34
Jeg bruker vBSEO
og jeg bruker vBSEO sitemap generator 2.6

Vår beskrivelse sier klart å sette vBET regler Like før regler for å vbseo.php du sette det for tidlig. Vennligst flytte den. Trenger du mer hjelp i dette problemet? :)

Jeg skrev mer beskrivelse om dette å sette mer fokus på rett før del;)

precylnet
25-04-10, 20:28
Hvordan er integreringen av undervisningen vBSEO Lighttpd +? Yours.

vBET
25-04-10, 20:37
Hvordan er integreringen av undervisningen vBSEO Lighttpd +? Yours.
Vennligst send din nåværende regelen, Lighttpd, vil den sende deg oppdatert:)

precylnet
25-04-10, 20:48
I begynnelsen var det en grunnleggende omskrivninger av Lighttpd vBSEO ser omtrent slik ut:

$HTTP["host"] == "DOMENA" {
server.document-root = "SCIEZKA DO /HTML/"
url.rewrite-once = (
"^/(sitemap.*\.(xml|txt)(\.gz)?)$" => "/vbseo_sitemap/vbseo_getsitemap.php?sitemap=$1",
"^(/(admincp|modcp|clientscript|cpstyles|images|customavatars)/.*)$" => "$1",
"^(/favicon\.ico|/robots\.txt|.*clear\.gif)$" => "$1",
"^/(.+)\?(.*)$" => "/vbseo.php?$2",
"^/(.+)$" => "/vbseo.php"
)
}

Jeg så dette forumet og for tiden HELE omskriver ser slik ut:

$HTTP["host"] == "SCIEZKA DO STRONY" {
server.document-root = "SCIEZKA DO /HTML/"
url.rewrite-once = (
"^/(sitemap.*\.(xml|txt)(\.gz)?)$" => "/vbseo_sitemap/vbseo_getsitemap.php?sitemap=$1",
"^/(af|sq|ar|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|de|el|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|vi|cy|yi)/$" => "/vbenterprisetranslator_seo.php?vbet_lang=$1&redirected=",
"^/(af|sq|ar|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|de|el|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|vi|cy|yi)/(.*)?$" => "/vbenterprisetranslator_seo.php?vbet_lang=$1&redirected=$2",
"^/(.+)\?(.*)$" => "/vbenterprisetranslator_seo.php?$2",
"^/(.+)$" => "/vbenterprisetranslator_seo.php"
)
}

Fungerer ikke for kurset-viser en tom side ved inngangen til indeksen bare fungerer forum på engelsk resten som krzaczy:) Takk på forhånd for din støtte, jeg hilser.

vBET
25-04-10, 22:09
Hva er adressen til forumet ditt? - Jeg trenger å vite om forumet bruker en underkatalog i adressen, og som så, hva

precylnet
25-04-10, 22:11
Hei,

Skrevet via PM

Vennlig hilsen

vBET
25-04-10, 22:32
Jeg ser at det mangler "/" på slutten av reglene. Bruk dette:

$HTTP["host"] == "PATH TO FORUM" {
server.document-root = "PATH TO /HTML/"
url.rewrite-once = (
"^/(af|sq|ar|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|de|el|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|vi|cy|yi)/$" => "/vbenterprisetranslator_seo.php?vbet_lang=$1&redirected=/",
"^/(af|sq|ar|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|de|el|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|vi|cy|yi)/(.*)?$" => "/vbenterprisetranslator_seo.php?vbet_lang=$1&redirected=/$2",
"^/(.+)\?(.*)$" => "/vbenterprisetranslator_seo.php?$2",
"^/(.+)$" => "/vbenterprisetranslator_seo.php"
)
}

precylnet
25-04-10, 22:38
Dessverre, med / uten - ikke fungerer på samme måte den oppfører seg. Kanskje denne koden må komme før vBSEO regelen?

vBET
26-04-10, 03:25
Dessverre, med / uten - ikke fungerer på samme måte den oppfører seg. Kanskje denne koden må komme før vBSEO regelen?
Ikke-vBSEO kan ikke være før. De har aldri nødvendig vBET omdirigerer under til vBSEO. Be om en liten tålmodighet-przyglądnę reglene og hva som skjer i filen vbenterprisetransaltor_seo (kanskje det er et spørsmål om noen zminenych).Edit: Nå bord er deaktivert, så jeg ikke kan helt se hva som skjer. Siden meldingen riktig måte oversetter som andre adressen sendt til meg i PM er ugyldig (i stedet for forum. php skal/forum /)-endring og dette fungerer av oversettelser. Er du sikker på at det er fortsatt et problem, eller kanskje, men disse reglene er riktige?

precylnet
26-04-10, 20:31
Hei, jeg har fortsatt et problem, informasjon om LP. Yours.

vBET
26-04-10, 23:17
Hei, jeg har fortsatt et problem, informasjon om LP. Yours.

Going der.

roymogg
27-04-10, 21:19
Jeg har gratis versjon på min test vb3.8 forumet arbeider fin og ønsker å kjøpe dette for VB4.02 viktigste forum der vBSEO er installert.

En av sakene jeg la merke til er du trenger hjemmeside aliaises satt til blank mens jeg har for tiden forum / index.php og forum / index.php? som CMS er i domenet root og forumet er i www-example-com/forum katalogen.

Det er veldig lett å skru opp vBSEO og ha plugins faller over hele forumet så ...

Hvorfor er aliaises blank? - Du bruker vBSEO her og har portalen i roten - hva er innstillingene dine?

Skål

roy

Er presis integrasjonen instruksjonene her så vi kan vurdere før laste ned?

vBET
27-04-10, 21:52
Jeg har gratis versjon på min test vb3.8 forumet arbeider fin og ønsker å kjøpe dette for VB4.02 viktigste forum der vBSEO er installert.

En av sakene jeg la merke til er du trenger hjemmeside aliaises satt til blank mens jeg har for tiden forum / index.php og forum / index.php? som CMS er i domenet root og forumet er i www-example-com/forum katalogen.

Det er veldig lett å skru opp vBSEO og ha plugins faller over hele forumet så ...

Hvorfor er aliaises blank? - Du bruker vBSEO her og har portalen i roten - hva er innstillingene dine?

Skål

roy

Er presis integrasjonen instruksjonene her så vi kan vurdere før laste ned?

Vær oppmerksom på at hjemmesiden aliaser IKKE er å være blank lenger - det er da flere versjoner siden:)

Hvis du fremdeles ser slik informasjon på et sted på ute forum - vennligst gi oss link og vi vil korrigere det:)

roymogg
01-05-10, 18:31
Hjemmesiden alliais å bli blank i instruksjonene for VBSO integrasjon vist på vbulletin.org.

dette var version243 tror jeg - er denne instruksjonen ikke lenger er gyldig?

Skål

RoyMogg

tekst på vb.org

Jeg har SEO oversettelse lenker på, bruker jeg vBSEO og hovedsiden er ikke oversette - hva er galt?
Først, sørg for at din htaccess regler er OK -. Spesielt for fora med underkatalogen i URL.
Sekund, ikke bruk Define hjemmeside aliaser funksjonalitet fra vBSEO (sørg for at den er blank).

vBET
01-05-10, 21:52
Hjemmesiden alliais å bli blank i instruksjonene for VBSO integrasjon vist på vbulletin.org.

dette var version243 tror jeg - er denne instruksjonen ikke lenger er gyldig?

Skål

RoyMogg

tekst på vb.org

Jeg har SEO oversettelse lenker på, bruker jeg vBSEO og hovedsiden er ikke oversette - hva er galt?
Først, sørg for at din htaccess regler er OK -. Spesielt for fora med underkatalogen i URL.
Sekund, ikke bruk Define hjemmeside aliaser funksjonalitet fra vBSEO (sørg for at den er blank).

Ja - dette er ikke gyldig lenger. Vi har gjort endringer som gjør det mulig å ha hjemme aliaser nå. Jeg kommer det akkurat nå for å fjerne gamle data. Takk for å peke det til oss:)

magmf
09-05-10, 13:50
og om vBSEO lenker for cms artikler og blogginnlegg?

er det noe vi må endre for å gjøre dette mulig?

vBET
09-05-10, 20:01
og om vBSEO lenker for cms artikler og blogginnlegg?

er det noe vi må endre for å gjøre dette mulig?

De er oversatt av vBET - se integrasjon instruksjonene i ReadMe.html i vBET pakke:)

trevis
13-05-10, 23:05
Hei, vet jeg at du snakker for å legge .htaccess før vbseo.php regler, men for mange mennesker kan dette være forvirrende, siden det er to linjer med "vbseo.php".Her er .htaccess vBSEO originalen, kan du angi den eksakte linjen at vi legge .htaccess reglene vBET?

1 RewriteEngine On
2 RewriteRule ^((urllist|sitemap_).*\.(xml|txt)(\.gz)?)$ vbseo_sitemap/vbseo_getsitemap.php?sitemap=$1 [L]
3 RewriteCond %{REQUEST_URI} !(admincp/|modcp/|cron|vbseo_sitemap)
4 RewriteRule ^((archive/)?(.*\.php(/.*)?))$ vbseo.php [L,QSA]
5 RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
6 RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d
7 RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !/(admincp|modcp|clientscript|cpstyles|images)/
8 RewriteRule ^(.+)$ vbseo.php [L,QSA]

trevis
14-05-10, 14:21
Behage kanne noen stolpe et komplett eksempel på en ".htaccess" som fungerer med vBET og vBSEO?Jeg mene beløpet av stolpe (og sider) denne tråden er et eksempel.[] s, Rafael.

vBET
15-05-10, 00:58
Hei, vet jeg at du snakker for å legge .htaccess før vbseo.php regler, men for mange mennesker kan dette være forvirrende, siden det er to linjer med "vbseo.php".Her er .htaccess vBSEO originalen, kan du angi den eksakte linjen at vi legge .htaccess reglene vBET?

1 RewriteEngine On
2 RewriteRule ^((urllist|sitemap_).*\.(xml|txt)(\.gz)?)$ vbseo_sitemap/vbseo_getsitemap.php?sitemap=$1 [L]
3 RewriteCond %{REQUEST_URI} !(admincp/|modcp/|cron|vbseo_sitemap)
4 RewriteRule ^((archive/)?(.*\.php(/.*)?))$ vbseo.php [L,QSA]
5 RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
6 RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d
7 RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !/(admincp|modcp|clientscript|cpstyles|images)/
8 RewriteRule ^(.+)$ vbseo.php [L,QSA]

Det er tydelig beskrevet å legge vBET reglene like før ALLE regler for å vbseo.php Så 'rett før ALLE regler for å vbseo.php' betyr - før første som er å vbseo.php - ikke tidligere ikke senere.

Vi forsto ikke at det kan være forvirrende. Hvordan du foreslår vi skal beskrive det? - Vi vil gjerne ta noen forslag hvordan man kan forbedre sin beskrivelse:)

vBET
15-05-10, 01:00
Behage kanne noen stolpe et komplett eksempel på en ".htaccess" som fungerer med vBET og vBSEO?Jeg mene beløpet av stolpe (og sider) denne tråden er et eksempel.[] s, Rafael.

Vennligst oppgi faktiske htaccess innhold og forum URL - vi vil sende deg tilbake regler med nødvendige endringene.)

trevis
15-05-10, 01:06
Området er www [dot] mandela [dot] org og min ".htaccess" er dette:

RewriteEngine on

RewriteCond %{HTTP_HOST} ^mandela\.org
RewriteRule ^(.*)$ http://www.mandela.org/$1 [R=permanent,L]

RewriteCond %{HTTP_HOST} ^.*$
RewriteRule ^404\.shtml$ "http\:\/\/www\.mandela\.org" [R=301,L]

#RULES for SEO translation links without any SEO engine (on raw vBulletin links)
#If you are using vB 'Mod Rewrite Friendly URLs' then put those rules JUST BEFORE vB rules
RewriteRule ^/?(af|sq|ar|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|de|el|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|vi|sq|ca|et|tl|gl|hi|id|lv|lt|mt|sl|uk|vi|cy|yi)/archive/index.php/(.*)?$ archive/index.php?/$2&language=$1 [L,QSA]
RewriteRule ^/?(af|sq|ar|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|de|el|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|vi|cy|yi)/$ index.php?language=$1 [L,QSA]
RewriteRule ^/?(af|sq|ar|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|de|el|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|vi|cy|yi)/(.*)?$ $2?language=$1 [QSA]

#vBulletin Standard Rules
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} -s [OR]
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} -l [OR]
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} -d

RewriteRule ^.*$ - [NC,L]

# Forum
RewriteRule ^threads/.* showthread.php [QSA]
RewriteRule ^forums/.* forumdisplay.php [QSA]
RewriteRule ^members/.* member.php [QSA]
RewriteRule ^blogs/.* blog.php [QSA]
ReWriteRule ^entries/.* entry.php [QSA]

RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} -s [OR]
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} -l [OR]
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} -d

RewriteRule ^.*$ - [NC,L]

# MVC
RewriteRule ^(?:(.*?)(?:/|$))(.*|$)$ $1.php?r=$2 [QSA]

Jeg er funksjonshemmet med vBSEO. Jeg har prøvd å sette sine regler før alle vbseo.php men jeg hadde gode resultater.

trevis
15-05-10, 01:09
Det er tydelig beskrevet å legge vBET reglene like før ALLE regler for å vbseo.php Så 'rett før ALLE regler for å vbseo.php' betyr - før første som er å vbseo.php - ikke tidligere ikke senere.

Vi forsto ikke at det kan være forvirrende. Hvordan du foreslår vi skal beskrive det? - Vi vil gjerne ta noen forslag hvordan man kan forbedre sin beskrivelse:)
For eksempel lese instruksjonene Jeg ville sette detaljene av sin htaccess mellom linjene 3 og 4, er det riktig? Hvis jeg allerede prøvd og fungerte ikke: ()

Jesh
21-05-10, 15:21
Her er min. Htaccess i ROOT, med FORA i root (f.eks jeg ikke har fora i mappe eller noe, bare omskrevet som så) GJØR AT THE LONG REGEL ikke er brutt (EG TURN OFF 'Tekstbrytning i Notepad).

RewriteEngine On
Options +FollowSymLinks

# Redirect coinforums.com
RewriteCond %{HTTP_HOST} ^(www\.)?uscoininfo\.com
RewriteRule (.*) http://www.coinforums.com/ [R=301,L]
# End Redirect from CoinForums.com

# Redirect to WWW
RewriteCond %{HTTP_HOST} ^coinforums.com [NC]
RewriteRule ^(.*)$ http://www.coinforums.com/$1 [L,R=301]
# End Redirect to WWW

# vbSEO Sitemap
RewriteRule ^((urllist|sitemap_).*\.(xml|txt)(\.gz)?)$ vbseo_sitemap/vbseo_getsitemap.php?sitemap=$1 [L]
# END

# vBET
# RULES for SEO translation links with vBSEO (have to be included before all rules to vbseo.php)

RewriteRule ^/?(af|sq|ar|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|de|el|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|vi|cy|yi)/gallery/(.*)?$ /gallery/$2?language=$1 [L,QSA]
RewriteRule ^/?(af|sq|ar|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|de|el|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|vi|cy|yi)/$ vbenterprisetranslator_seo.php?vbet_lang=$1&redirected=/ [L,QSA]
RewriteRule ^/?(af|sq|ar|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|de|el|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|vi|cy|yi)/(.*)?$ vbenterprisetranslator_seo.php?vbet_lang=$1&redirected=/$2 [L,QSA]

# vBET End

# vBSEO Beg
#RewriteCond %{REQUEST_URI} !(admincp/|modcp/|cron|vbseo_sitemap)
#RewriteRule ^((archive/)?(.*\.php(/.*)?))$ vbseo.php [L,QSA]
#RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
#RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d
#RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !/(admincp|modcp|clientscript|cpstyles|images)/
#RewriteRule ^(.+)$ vbseo.php [L,QSA]
# vBSEO End

VGF
21-05-10, 16:22
Her er min. Htaccess i ROOT, med FORA i root (f.eks jeg ikke har fora i mappe eller noe, bare omskrevet som så) GJØR AT THE LONG REGEL ikke er brutt (EG TURN OFF 'Tekstbrytning i Notepad).

Det ser ut som noe jeg kunne prøve, men hva er dette linjen for?

RewriteRule / Gallery / $ 2? Language = $ 1 [L, QSA]

Jeg har ikke en / gallery mappe ved roten.

vBET
22-05-10, 23:23
For eksempel lese instruksjonene Jeg ville sette detaljene av sin htaccess mellom linjene 3 og 4, er det riktig? Hvis jeg allerede prøvd og fungerte ikke: ()

Som jeg husker problemet allerede løst av PM - korrigere meg hvis jeg tar feil:)

vBET
22-05-10, 23:25
Det ser ut som noe jeg kunne prøve, men hva er dette linjen for?

Jeg har ikke en / gallery mappe ved roten.

Er det fortsatt noe problem? Som jeg husker vi var å løse det ved PM, men ønsker å være sikker på at det er OK:)

Taurus
01-07-11, 13:41
Jeg har et alvorlig problem her. Vennligst hjelp.

Jeg tror det kan ha noe å gjøre med mitt. Htaccess integrasjon. Her er mine, er det riktig, eller gjorde jeg noe galt?

# Comment the following line (add '#' at the beginning)
# to disable mod_rewrite functions.
# Please note: you still need to disable the hack in
# the vBSEO control panel to stop url rewrites.
RewriteEngine On

# Some servers require the Rewritebase directive to be
# enabled (remove '#' at the beginning to activate)
# Please note: when enabled, you must include the path
# to your root vB folder (i.e. RewriteBase /forums/)
#RewriteBase /

RewriteCond %{HTTP_HOST} !^windows8theme\.org$
RewriteRule ^(.*)$ http://windows8theme.org/$1 [L,R=301]

RewriteRule ^((urllist|sitemap_).*\.(xml|txt)(\.gz)?)$ vbseo_sitemap/vbseo_getsitemap.php?sitemap=$1 [L]

RewriteCond %{REQUEST_URI} !(admincp/|modcp/|cron|vbseo_sitemap)
RewriteRule ^((archive/)?(.*\.php(/.*)?))$ vbseo.php [L,QSA]

RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !/(admincp|modcp|clientscript|cpstyles|images)/
RewriteRule ^/?(af|sq|ar|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|de|el|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|vi|cy|yi)/$ vbenterprisetranslator_seo.php?vbet_lang=$1&redirected=/forum/index.php [L,QSA]
RewriteRule ^/?(af|sq|ar|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|de|el|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|vi|cy|yi)/(.*)?$ vbenterprisetranslator_seo.php?vbet_lang=$1&redirected=/forum/$2 [L,QSA]

RewriteRule ^(.+)$ vbseo.php [L,QSA]

# MONTH
<FilesMatch "\.(flv|gif|jpg|jpeg|png|ico|swf)$">
Header set Cache-Control "max-age=2592000"
</FilesMatch>

# WEEK
<FilesMatch "\.(js|css|pdf|txt)$">
Header set Cache-Control "max-age=604800"
</FilesMatch>

# DAY
<FilesMatch "\.(html|htm)$">
Header set Cache-Control "max-age=43200"
</FilesMatch>

vBET
01-07-11, 20:43
Det er feil. Vennligst sette vBET regler FØR vbseo.php regel fortsatt ETTER sitemap generator regelen. Så med andre ord mellom regler for sitemap generator (i begynnelsen) og vbseo.php (på slutten).

Jeg har et alvorlig problem her. Vennligst hjelp.

Jeg tror det kan ha noe å gjøre med mitt. Htaccess integrasjon. Her er mine, er det riktig, eller gjorde jeg noe galt?

RewriteEngine On

#RewriteBase /

RewriteCond %{HTTP_HOST} !^windows8theme\.org$
RewriteRule ^(.*)$ http://windows8theme.org/$1 [L,R=301]

RewriteCond %{REQUEST_URI} !(admincp/|modcp/|cron|vbseo_sitemap)

RewriteRule ^/?(af|sq|ar|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|de|el|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|vi|cy|yi)/$ vbenterprisetranslator_seo.php?vbet_lang=$1&redirected=/forum/index.php [L,QSA]
RewriteRule ^/?(af|sq|ar|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|de|el|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|vi|cy|yi)/(.*)?$ vbenterprisetranslator_seo.php?vbet_lang=$1&redirected=/forum/$2 [L,QSA]

# MONTH
<FilesMatch "\.(flv|gif|jpg|jpeg|png|ico|swf)$">
Header set Cache-Control "max-age=2592000"
</FilesMatch>

# WEEK
<FilesMatch "\.(js|css|pdf|txt)$">
Header set Cache-Control "max-age=604800"
</FilesMatch>

# DAY
<FilesMatch "\.(html|htm)$">
Header set Cache-Control "max-age=43200"
</FilesMatch>

mykkal
26-08-12, 20:40
Hei folkens,

Jeg har problemer med oversetteren. Jeg har det installert og jeg satte inn omskrivingsregler i min htaccess, men jeg får 404-feil når jeg prøve å besøk den oversatte url. Undermappen min forum er i er 'jobs'. Kan dere hjelpe? Her er min htaccess.

RewriteEngine On
RewriteRule ^[^/]+-f([0-9]+)(p([0-9]+))?.html$ vbseo.php?vbseourl=forumdisplay.php&f=$1&page=$3 [L]
RewriteRule ^[^/]+-t([0-9]+)(p([0-9]+))?.html$ vbseo.php?vbseourl=showthread.php&t=$1&page=$3 [L]
RewriteRule ^[^/]+-f([0-9]+)(p([0-9]+))?.html$ vbseo.php?vbseourl=forumdisplay.php&f=$1&page=$3 [L]
RewriteRule ^[^/]+-t([0-9]+)(p([0-9]+))?.html$ vbseo.php?vbseourl=showthread.php&t=$1&page=$3 [L]

#RewriteBase /

RewriteRule ^/?(af|sq|ar|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|de|el|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|vi|cy|yi)/$ vbenterprisetranslator_seo.php?vbet_lang=$1&redirected=/jobs/ [L,QSA]
RewriteRule ^/?(af|sq|ar|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|de|el|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|vi|cy|yi)/(.*)?$ vbenterprisetranslator_seo.php?vbet_lang=$1&redirected=/jobs/$2 [L,QSA]

RewriteCond %{QUERY_STRING} !vbseourl=
RewriteCond %{REQUEST_URI} !(admincp/|modcp/|chat|cron)
RewriteRule ^(.*\.php(/.*)?)$ vbseo.php?vbseourl=$1 [L,QSA]

RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !\.(jpg|gif)$
RewriteRule ^(archive/.*)$ vbseo.php?vbseourl=$1 [L,QSA]

RewriteRule ^(.+)$ vbseo.php?vbseourl=$1 [L,QSA]

php_flag magic_quotes_sybase 0
php_flag suhosin.cookie.encrypt Off
php_value suhosin.request.max_vars 2048
php_value suhosin.post.max_vars 2048
<Files 403.shtml>
order allow,deny
allow from all
</Files>

deny from 41.
deny from 190.58.246.214
deny from 196.29.219.35
deny from 81.18.42.117

mykkal
26-08-12, 22:12
Hei folkens,

har problemer med å få vbet å arbeide på mitt område-mymodeltalk.com. Jeg lagt alt til filen htcaccess som du ser nedenfor, men når jeg klikker på en oversettelse får jeg en 404-feil. Vi har vårt forum i underkatalogen jobber. Noen ideer om hva jeg skal gjøre?

RewriteEngine On

#RewriteBase /

RewriteRule ^/?(af|sq|ar|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|de|el|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|vi|cy|yi)/$ vbenterprisetranslator_seo.php?vbet_lang=$1&redirected=/jobs/ [L,QSA]
RewriteRule ^/?(af|sq|ar|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|de|el|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|vi|cy|yi)/(.*)?$ vbenterprisetranslator_seo.php?vbet_lang=$1&redirected=/jobs/$2 [L,QSA]

<Files 403.shtml>
order allow,deny
allow from all
</Files>

deny from 41.
deny from 190.58.246.214
deny from 196.29.219.35
deny from 81.18.42.117

Marcin Kalak
27-08-12, 14:27
Skriv inn det til htaccess:

RewriteEngine On

#RewriteBase /
RewriteEngine On

<Files 403.shtml>
order allow,deny
allow from all
</Files>

deny from 41.
deny from 190.58.246.214
deny from 196.29.219.35
deny from 81.18.42.117

Innlegg skal være bra oversette og koblinger skal fungere, men linkene kan ikke oversette. Deretter kan du vurdere å oppdatere og gjør vBSEO full integrering av vBET.

mykkal
28-08-12, 20:43
Hei der, jeg forstår ikke hva du sier? Hva mener du med full VBSEO intergration med VBET?
Hvorfor er ikke det arbeider nå? Noe ikke er riktig konfigurert? Jeg fulgte installasjonsinstruksjonene.

Innlegg skal være bra oversette og koblinger skal fungere, men linkene kan ikke oversette. Deretter kan du vurdere å oppdatere og gjør vBSEO full integrering av vBET.

Marcin Kalak
29-08-12, 11:08
Hvis denne .htaccess ikke fungerer anbefaler jeg at du oppgraderer til den nyeste versjonen av vBSEO og gjennomføring av full konfigurasjonen igjen, som er i vBET/do-not-upload/readme.html

marcostutu
27-09-14, 08:49
Como faço para usar com o vBSEO com o Nginx?

Marcin Kalak
04-10-14, 19:15
vBET jobber med nginx og vBSEO, eksempler på regler kan du finne i filen:

Do-not-upload/Tools/Redirecting-Rules/Nginx.txt

Fabiano
23-05-15, 23:41
Jeg er ikke kjøpedyktig utføre prosedyren for kort URL'S, mine htaccess som dette:

RewriteEngine On

RewriteBase /

RewriteCond %{HTTP_HOST} !^www\.mysite\.com
RewriteRule (.*) http://www.mysite.com/$1 [L,R=301]

RewriteCond %{REQUEST_URI} !(admincp/|modcp/|cron|vbseo_sitemap|api\.php)

Hvis jeg henge fast med lang reglene jeg kan gjøre det arbeid, men jeg ønsker å jobbe på best måte mulig som med to bokstaver www.mysite/XY/forum.phpVocês kan endre den til riktig behage?

Marcin Kalak
25-05-15, 09:08
Hvis du ikke bruker koblinger med 2-tegn del dvs: yourforum.com/XY/ Prøv dette:

RewriteEngine On

RewriteBase /

RewriteRule ^/?(..|zh-CN|zh-TW)/$ vbenterprisetranslator_seo.php?vbet_lang=$1&redirected=/ [L,QSA]
RewriteRule ^/?(..|zh-CN|zh-TW)/(.*)?$ vbenterprisetranslator_seo.php?vbet_lang=$1&redirected=/$2 [L,QSA]

Fabiano
26-05-15, 01:56
Takk Marcin, nå jobbet med dette. htaccessSugestão: inkluderer det. htaccess klar i "Andre" i zip. Dette vil lette veldig. takk.

Marcin Kalak
26-05-15, 11:57
Jeg er glad jeg kunne hjelpe deg. Vi har satt tips og eksempler i filen do-not-upload/tools/redirecting-rules/.htaccess og do-not-upload/tools/redirecting-rules/short-redirecting-rules/.htaccess.

Fabiano
24-06-15, 00:56
Marcin, la jeg merke til nå at noen språk ikke blir omdirigert. Koblingen er laget omadressering, men når du klikker på linken går til Home. Hva kan det være? Min .htaccess er som det siste innlegget:

RewriteEngine On

RewriteBase /

Eksempel: http://www.xxxxxxx.com/iw/coroas-e-mulheres/2323/%D7%99%D7%9C%D7%93%D7%94-%D7%A9%D7%95%D7%91%D7%91%D7%94-%D7%90%D7%91%D7%9C-%D7%90%D7%91%D7%90-%D7%9C%D7%A2%D7%96%D7%90%D7%96%D7%9C.html

Marcin Kalak
24-06-15, 08:20
Send meg en PM få tilgang til alle opplysninger til Admin CP, vBSEO CP og FTP. Jeg vil sjekke hva som skjer der :)

Marcin Kalak
25-06-15, 08:40
Du må angi alternativet AdminCP->vBSEO->Kontrollpanel->Generelle Innstillinger->Karakter Erstatning->Erstatte Ikke-engelske Tegn i Nettadresser? for å Holde Ikke-engelske Tegn i Nettadresser.

yogasek
08-04-16, 17:51
Jeg har et problem med forum tittel oversette og-tegn i nettadresser.

1. Jeg ser at dette forumet har det samme problemet som det kan for å løse?

Oferta sprzedaży domeny xxxx.pl (xxxx) (http://www.xxxx.pl/en/poczatkujacy/)
må være:
Oferta sprzedaży domeny xxxx.pl (xxxx) (http://www.xxxx.pl/en/begginer/)

2.
Når jeg logger på, ikke-engelske tegn, fungerer fint og polsk ord er erstatning eksempel: ą->en.
Dessverre har gjester en slettet polsk ord så vbet har en dårlig lenker.
Hvordan løse dette?

Etter innlogging:
Oferta sprzedaży domeny xxxx.pl (xxxx) (http://www.xxxx.pl/filtry-czastek-stalych/)

Gjester:
http://www.carcode.pl/filtry-cz-stek-sta-ych/

Marcin Kalak
09-04-16, 07:24
1. Oversettelse forum navn er ikke mulig.
2. Prøv å fjerne innholdet i en mappe vbet_guestcache/no/.

Automatic Translations (Powered by Google, Microsoft®, Yandex, SDL Language Cloud, IBM Watson and Apertium):
AfrikaansAlbanianArabicBelarusianBulgarianCatalanChineseCroatianCzechDanishDutchEnglishEstonianFilipinoFinnishFrenchGalicianGermanGreekHaitian CreoleHebrewHindiHungarianIcelandicIndonesianIrishItalianJapaneseKoreanLatvianLithuanianMacedonianMalayMalteseNorwegianPersianPolishPortugueseRomanianRussianSerbianSlovakSlovenianSpanishSwahiliSwedishTaiwaneseThaiTurkishUkrainianVietnameseWelshYiddish
Multilingual community supported by vBET Translator 4.9.99