PDA

View Full Version: Løst HTML Kommentarer vises i rapportert etter brukernavn



moman
07-08-10, 12:58
Dette mindre feilen oppstår når et innlegg av en bruker med en oversatt brukernavn er rapportert til en moderator og postet i en tråd. HTML kommentarer vises fordi de er konvertert til HTML-safe tegn før den globale kroken som kjøres.

Før-
http://img39.imageshack.us/img39/7610/screenshot4ij.png

Etter-
http://img833.imageshack.us/img833/1936/screenshot5r.png

Fix-
I functions_vbenterprisetranslator_hooks.php finne:

if (strpos($output,'')) {
$ Utgang = & str_replace (array ('',
''),'', $ Output);

Erstatt med:

if (strpos($output,'') | | Strpos ($ utgang ,'<!-- vBET_ENTA ->')) {
$ Utgang = & str_replace (array ('',
'','<!-- VBET_SNTA - >','<!-- vBET_ENTA -> '),'', $ output);

Det er trolig en smartere fix som ville tillate disse kommentarene skal brukes dvs. i "code" BBCode, men det er ikke et problem i mitt tilfelle.

kamilkurczak
09-08-10, 09:41
Ok. Så jeg trenger å reprodusere denne feilen på min forumet test. Hvordan kan jeg gjøre det? Kan være dette er en konflikt med en annen mods? Kan du sjekke det (finne en konflikt).
Jeg vil prøve å bekrefte det. Jeg vil vise denne løsningen til Michal.
Thanks

moman
09-08-10, 10:13
Hvis du gjør et innlegg på et annet språk enn forumets standard, så brukernavn er lagret med snta og enta tags rundt dem i databasen. Bare rapportere slike et innlegg, og i det automatisk genererte tråden, vil det koblede brukernavn inkludere kommentarene.

kamilkurczak
10-08-10, 11:36
Jeg kan ikke gjengi dette problemet på min test forumet.

selvfølgelig jeg trenger å vite - kan være konflikt. Jeg skal beskrive hvordan du finner konflikten i tidligere innlegg, så jeg beskriver det nå.

vær så snill, Slå av alle andre mods én etter én (vBET må være aktivert) og prøve å finne dette problemet igjen. Hvis en av denne mods er deaktivert og du ikke kan fint dette problemet - vi har en konflikt med denne mod.

Så, prøv å finne denne konflikten:)

moman
10-08-10, 11:46
Jeg kan ikke gjøre det på forumet mitt akkurat nå, som det er et levende nettsted, ikke en test nettsted.

Her er den informasjonen jeg kan gi deg:
1. Den SNTA og ENTA kommentarer lagres innenfor "postusername feltet i" innlegg "tabellen i databasen.
2. Når rapporten er gjort, henter vBulletin brukernavn fra dette feltet, og dermed blir kommentarene vist.

Hvis du ikke finner feilen, ingen bekymringer, kan det være spesifikke for mitt nettsted, selv om jeg tviler på det.

vBET
11-08-10, 18:25
Det er ingen kolonnen "postusername 'in' post 'tabellen. Jeg antar at denne spalten var lagt til av noen mod - i dette tilfellet bør bekymringen som noen integrasjon problemet. Men vi vet ikke med hvilken mod.

Innlegg tabellen har kolonne 'username' - men det ingen verdi med NTA koder. Jeg sjekket det i vår database av denne spørringen:

SELECT * FROM post where username like '%SNTA%'
Og i vårt forum er det mange meldinger skrevet på ulike språk.

Kan du finne ut hvilke av dine mods lagt til 'postusername kolonnen til "post" tabellen. Det ville være nyttig å finne ut hva som skjer der. På dette tidspunktet flytter jeg denne tråden til feilsøking delen, og vi vil flytte den til integrasjon avsnitt når vi vet med hvilken mod vi integrere her.

moman
12-08-10, 11:49
Jeg tror jeg mente brukernavn. Jeg skal gi deg et screenshot snart.

moman
12-08-10, 11:57
Det var faktisk den brukernavn-feltet.

Se her for eksempel:

Interessant, ikke alle oversatt innlegg inneholder ENTA og SNTA koder rundt brukernavnet.

http://img265.imageshack.us/img265/2383/97408180.gif

BTW, bør du øke oppløsningen restriksjoner på vedlagte bilder.

kamilkurczak
12-08-10, 12:35
ok, dette er en "brukernavn". nå er det riktig.

If you can't find the bug, no worries- it might be specific to my site, even though I doubt that.
ok, men vi ønsker å gjøre en Integration Guide med en mod, som forårsaker denne feilen. (Hvis dette er et problem forårsaket av konflikten).

det andre - vi ønsker å bekrefte din løsning for våre medlemmer.

moman
14-08-10, 19:31
Er du sikker på at dette er forårsaket av en konflikt, og bare ikke skjer under bestemte omstendigheter? Dessverre kan jeg egentlig ikke gjøre noen ytterligere tester ved utgangen min. Bare 8 innlegg i hele mitt databasen har brukernavn med NTA kommentarer pakket rundt dem. Vær også oppmerksom på at oversettelsen systemet brukes mye på min site-cache databasen kan vokse til 10 Gb +. Dette må derfor bety en to ting: enten bug eksisterte i det siste og er nå fikset, eller at feilen forekommer svært sjelden.

Har du sjekket innlegget ditt tabellen på databasen på denne siden?

kamilkurczak
17-08-10, 10:03
Ja, vi sjekket det, og på vår test forumet (og på våre viktigste forum for vBET) alt fungerer bra.

moman
17-08-10, 18:59
Ok-sjansene er at feilen er gammel og har vært fast, da. Jeg har en ny sak med PHP som jeg har postet i dette forumet også, hvis du kunne sjekke det for meg.

kamilkurczak
19-08-10, 08:41
Som jeg ser på forumet ditt - dette fungerer nå, løst

Automatic Translations (Powered by Google, Microsoft®, Yandex, SDL Language Cloud, IBM Watson and Apertium):
AfrikaansAlbanianArabicBelarusianBulgarianCatalanChineseCroatianCzechDanishDutchEnglishEstonianFilipinoFinnishFrenchGalicianGermanGreekHaitian CreoleHebrewHindiHungarianIcelandicIndonesianIrishItalianJapaneseKoreanLatvianLithuanianMacedonianMalayMalteseNorwegianPersianPolishPortugueseRomanianRussianSerbianSlovakSlovenianSpanishSwahiliSwedishTaiwaneseThaiTurkishUkrainianVietnameseWelshYiddish
Languages translations made by vBET Translator 4.10.1