PDA

View Full Version: Manuelle oversettelser: Hvordan redigere / oversette teksten, som ikke inne i kroppen siden?



basketmen
02-08-12, 06:35
Hi guys

For å redigere / oversette tekst manuelt, ved å velge og klikke Rediger-knappen, inne i kroppen siden

Men hvordan du redigerer tekst som ikke inne i kroppen siden, som url, tittel, beskrivelse, søkeord, etc?
om nødvendig vi kan redigere direkte i phpMyAdmin også, bare la oss vite hvilket bord og hvordan

vBET
02-08-12, 09:30
På denne øyeblikk manuell translations støtter bare tekst vises på siden. Vi vil legge til flere funksjoner for det i fremtiden :)
Hvis du vil redigere det i databasen, så du har det i tabellen hvilket navn starter ved vbenterprisetranslator_cache_
Etter at du har i tabellen navnet språkkode (til der den er oversatt). for hver langiage har du 3 bord som:


vbenterprisetranslator_cache_pl
vbenterprisetranslator_cache_medium_pl
vbenterprisetranslator_cache_short_pl

Oversettelser deles det i henhold til opprinnelige tekstlengden.

basketmen
03-10-12, 21:31
Gode nyheter folkens, jeg har allerede et triks for å redigere/oversette siden tittel, Metabeskrivelse, meta søkeord

Trikset er veldig enkelt, bare legge til/Kopier Sidetittel, Metabeskrivelse, meta søkeord, hvor som helst i kroppen siden også, slik at vi kan manuelt redigere det

for eksempel bare legge under koden i showthread mal, før slutten kroppen koden </body>



< hvis tilstand = "$ _ ANMODNING ['språk'] og is_member_of ($bbuserinfo, 6)" >
$tråden [tittel] < hvis tilstand = "$ pagenumber > 1" >-< setning 1 = "$ pagenumber" >$ vbphrase [page_x] </phrase> </if>-$vboptions [bbtitle]
<br>

< hvis tilstand = "$ pagenumber > 1" >< setning 1 = "$ pagenumber" >$ vbphrase [page_x] </phrase>-</if> $threadinfo [tittel] $foruminfo [title_clean]
<br>

$threadinfo [tittel], $vboptions [søkeord]
<br>
</ Hvis>


og du kan redigere/manuell oversette tråden tittel, Metabeskrivelse, meta søkeord, i bunnen av siden
dvs det jeg ønsker å dele









men jeg fremdeles kan ikke redigere/endre URL-adressen, URL-adressen fortsatt oversatt ikke, hvis du bruker vbseo.
Vbseo variabelen å kalle gjeldende side url i malen er $_SERVER [VBSEO_URI] (allerede søker denne variabelen i vbseo.com før (www.vbseo.com/f2/what-code-current-page-url-so-user-can-copy-paste-url-share-54566/))

Jeg prøvde å legge til denne like ovenfor knep:


$_SERVER [VBSEO_URI]
<br>

eller

http://domain.com/$_SERVER[VBSEO_URI]
<br>

eller

http://domain.com/es$_SERVER[VBSEO_URI]
<br>

variabelen arbeider viser gjeldende vbseo side url, og jeg kan redigere håndbok det og lagring,
men tråden URL-adressen i adresselinjen fortsatt ikke endret, allerede prøvd å lesse om siden eller åpne oversatt URL-adressen i kroppen, men likevel omdirigere tilbake til den opprinnelige URL-adressen

Hvis du har forslag til hvordan å lage URL-adressen som er oversatt/forandret, vennligst gi hint, å gjøre denne perfekte

Marcin Kalak
04-10-12, 19:27
Oversettelser URL-adressen du ikke fungerte ut på den måten, fordi URL-adressen går ekstra transformasjoner som ikke tas i betraktning for normal tekst og endringen som kommer som en normal tekst ikke er finne i hurtigbufferen.
Vi arbeider på forbedring som er foreslått av deg. Vær tålmodig. Vi er ikke i stand til å beskrive det som en rask løsning - blant annet fordi det er fremdeles under utvikling.
Jeg takker deg for dine forslag, ville vi måtte ha nytte.

Automatic Translations (Powered by Google, Microsoft®, Yandex, SDL Language Cloud, IBM Watson and Apertium):
AfrikaansAlbanianArabicBelarusianBulgarianCatalanChineseCroatianCzechDanishDutchEnglishEstonianFilipinoFinnishFrenchGalicianGermanGreekHaitian CreoleHebrewHindiHungarianIcelandicIndonesianIrishItalianJapaneseKoreanLatvianLithuanianMacedonianMalayMalteseNorwegianPersianPolishPortugueseRomanianRussianSerbianSlovakSlovenianSpanishSwahiliSwedishTaiwaneseThaiTurkishUkrainianVietnameseWelshYiddish
Translations by vB Enterprise Translator 4.10.1