PDA

View Full Version: Løst Deaktivere, men ikke installere



moman
05-10-11, 21:30
På grunn av vil problemer med oversettelse leverandører, jeg deaktivere vbet for en lengre periode, men fortsatt vil ha muligheten til å aktivere systemet skal være tilgjengelig.

I tillegg til å deaktivere plugin, hvilke endringer bør jeg gi til vbseo's config og .htaccess for at du skal kunne gjøre dette skje?

Selv med plguin deaktivert.

Hvis du kunne gi meg med de nøyaktige kodebitene ville jeg være takknemlig, som jeg har slettet mitt opprinnelige zip.

vBET
06-10-11, 00:40
Deaktiver vBET:
1. Deaktivere den i Admin CP
2. Kommentar vBET regler i .htaccess. Hvis du ikke husker som er de deretter innsjekkingen vBET pakken i-ikke-opplasting/verktøy/omdirigere-regler directory
3. Tilbakestill integrasjon endringene i vbseo-filer. Enkleste måten - bare laste opp originalfilene. Hvis du ikke har zip - kan du laste ned fra leverandør-siden. Vanskeligste måte - bare åpne readme.html i vBET pakke og det du har nøyaktig beskrevet hvilke endringer ble gjort - bare gjøre det på motsatt vei.

Det er lurt å ikke fjerne - når fjernet dere vil miste hele databasen cache.

Vær oppmerksom på at i dag vi vil frigi ny versjon for vBET som er beredt for oversettelse leverandører grensene. Det betyr at i tilfelle hvis en leverandør ikke er tilgjengelig det vil bytte til en annen og sjekke forrige én gang per våre vil se er det tilgjengelig igjen. Også i tilfelle når du allerede nå grensene i alle tilbydere vil den bruke tilleggskonto oversetter - bufrede oversettelser vises, men for nye vil du bare se opprinnelige testen i stedet for å tømme en som til nå. Detaljer vil være i kunngjøringer. Vi vil slipper i ca 1 time.

Fortell gjør du trenger mer hjelp her:)

moman
06-10-11, 07:21
Vær oppmerksom på at i dag vi vil frigi ny versjon for vBET som er beredt for oversettelse leverandører grensene. Det betyr at i tilfelle hvis en leverandør ikke er tilgjengelig det vil bytte til en annen og sjekke forrige én gang per våre vil se er det tilgjengelig igjen. Også i tilfelle når du allerede nå grensene i alle tilbydere vil den bruke tilleggskonto oversetter - bufrede oversettelser vises, men for nye vil du bare se opprinnelige testen i stedet for å tømme en som til nå. Detaljer vil være i kunngjøringer. Vi vil slipper i ca 1 time.

Jeg faktisk blir gjennomført disse funksjonene tilbake da jeg oppdaget Microsofts oversetter. Imidlertid er deres grense 400000 tegn / timer, eller 2 millioner tegn per dag (selv med OAuth). I det siste var jeg caching enn 1GB oversettelser per dag, noe som ville likestille til milliarder av tegn, gi eller ta. Det betyr at jeg alltid ville overstige tilbydernes kvotene i hver time, som jeg forsøkte å komme over 2000 hourly oversatt sidevisninger.

Dette er en virkelig skam som jeg virkelig likte vbet, mine brukere funnet det nyttig, og jeg hadde mye moro utvide og forbedre det (dvs. ReviewPost integrasjon, etc).

Her er funksjonen jeg skrev for å hente en OAuth token (som jeg da lagret i memcache inntil den utløpt), ville dette være et annet forslag til en fremtidig utgivelse som Microsoft vil snart være å kreve det:


function request_new_token() {
$obj_connection = curl_init();
$arr_query_bits = array (
'client_id' => 'your client id',
'client_secret' => 'your secret',
'scope' => 'http://api.microsofttranslator.com',
'grant_type' => 'client_credentials'
);
$str_query = http_build_query($arr_query_bits);

curl_setopt($obj_connection, CURLOPT_URL, 'https://datamarket.accesscontrol.windows.net/v2/OAuth2-13');
curl_setopt($obj_connection, CURLOPT_HEADER, 0);
curl_setopt($obj_connection, CURLOPT_FOLLOWLOCATION, 1);
curl_setopt($obj_connection, CURLOPT_RETURNTRANSFER, 1);
curl_setopt($obj_connection, CURLOPT_POSTFIELDS, $str_query);
curl_setopt($obj_connection, CURLOPT_POST, TRUE);
curl_setopt($obj_connection, CURLOPT_TIMEOUT, 1);

$str_response = curl_exec($obj_connection);
curl_close($obj_connection);

$matches = array();
preg_match('/\"access_token\":\"([^"]+)\"/', $str_response, $matches);
$token = $matches[1];
preg_match('/\"expires_in\":\"([\d]+)\"/', $str_response, $matches);
$expires = $matches[1];

return array($token, $expires);
}

Et annet interessant spørsmål i mitt tilfelle er at med vbet av, det synes at google er mye mer glad for å indeksere nettstedet vårt:

http://img543.ImageShack.us/img543/6703/statsp.gif

Virker som våre tap i trafikken ikke vil bli så stor etter alt-i alle fall gode nyheter!

vBET
06-10-11, 11:16
Takk for notatene dine.

Som jeg forstår koden din vil bli krevd av Microsoft betalt versjon - er det riktig?

Om diagrammer - Vær oppmerksom på at det ikke fortelle hvor mange sider ble indeksert - bare hvor mange sider ble gjennomgått. Og flere sider ble gjennomgått, fordi disse der leveres raskere (se siste diagram). Slik at Google ikke reagerer på vBET - reagerer den på responstid bare for å ikke overbelaste serveren. Når serveren svar raskere robots gjennomgår raskere.
Jeg ser din kloakk startet reagerer raskere lenge før du deaktiverte vBET (i begynnelsen av September) - antall kravlesøk startet å øke nøyaktig deretter. Så som du ser det er knyttet til responstid.
Jeg er interessert her på bare én ting. Du skrev i går at du vil deaktivere vBET. I går så vBET var fortsatt aktiv på forumet, men på diagrammer du merket siste 6 dager som vBET deaktivert (som jeg forstår hver vinkel på diagrammet er måling fra en dag) - så noe det rett ikke her...

Ifølge informasjon fikk fra du Google var kravlesøk (ikke indeksering - det er ikke det samme) mye raskere når vBET var fortsatt aktiv. Bare siste målingen på diagrammer er når vBET var deaktivert. Vennligst å ikke gi misvisende informasjon. Selvfølgelig det er forbindelse mellom responstid og antall kravlesøkte sider, men serveren var svare mye raskere når vBET var fortsatt på. Kanskje fordi i stedet for å vente for eksterne oversettelse serveren umiddelbart fikk overskredet kvoteinformasjon (den gang om uken siden). Kanskje på grunn av konfigurasjonsendringene som (gjest hurtigbuffer aktivert måned siden eller noe sånt).

Og enda en tror - Tror du virkelig at roboter trafikken har samme verdi som virkelige mennesker trafikk? Roboter klikker ikke i annonser, vil robotene ikke opprette konto på forumet, og roboter vil ikke skape verdifullt innhold på forumet ditt. Så personlig tror jeg at informasjon som du vil ha mer crawlere trafikk er ikke gode nyheter - det er bare nyheter. Du vil løse virkelig trafikk og virkelige mennesker fra fellesskapet.

Komme tilbake til spørsmålet - trenger du mer hjelp i dette emnet?

moman
06-10-11, 19:07
Problemet er løst, så nope, ikke trenger mer hjelp akkurat nå. Jeg ville holde oversettelsene rundt, men på grunn av høy trafikk, er det ikke mulig i mitt tilfelle. Kanskje i fremtiden en fri og kraftig API vil bli gjort tilgjengelige som vet!

Problemet var at mange oversatt sider hang. Legge dette til curl samtalene synes å øke total throughput (min filosofi er at hvis det ikke komplett i et sekund, det er ikke til å fullføre):
curl_setopt ($ obj_connection, CURLOPT_TIMEOUT, 1);

Dette er grunnen til det blå området var raskere (sammen med en større cache).

Selv om det er absolutt åpne for tolkning, er grundig søkemotor indeksering nøkkelen til et nettsted suksess, og hvem vet, kanskje tilstedeværelsen av oversettelsene var såre indeksering av nettstedet mitt kjerne (engelsk) innhold?

vBET
06-10-11, 21:12
Vi håper også at oversettelser vil være gratis igjen, vi vil finne flere oversettelse leverandører (gratis eller konkurransedyktig) eller minst det vil være billig:) Du kan stole på oss at vi ønsker det;) OK - hvis ingen støtte kreves lukke nå vi denne tråden. Husk at vi allerede støtter leverandører køen som gjør det mulig for å bruke én leverandør idet lang idet du har begrenser sitat Vennligst maur og deretter bytte automatisk til en annen (og sjekk hvert 10 minutt foretrukket en er tilgjengelig igjen). Likevel noen spørsmål her (betaversjonen) - nå vi merke leverandør som utilgjengelig hvis feil skjer (det vises ikke nødvendig), men vi allerede overvåker når leverandører er merket utilgjengelig på vårt forum og rette problemene. Håpe vi vil møtes igjen:)

Automatic Translations (Powered by Google, Microsoft®, Yandex, SDL Language Cloud, IBM Watson and Apertium):
AfrikaansAlbanianArabicBelarusianBulgarianCatalanChineseCroatianCzechDanishDutchEnglishEstonianFilipinoFinnishFrenchGalicianGermanGreekHaitian CreoleHebrewHindiHungarianIcelandicIndonesianIrishItalianJapaneseKoreanLatvianLithuanianMacedonianMalayMalteseNorwegianPersianPolishPortugueseRomanianRussianSerbianSlovakSlovenianSpanishSwahiliSwedishTaiwaneseThaiTurkishUkrainianVietnameseWelshYiddish
Translated to other languages supported by vBET Translator 4.10.1