PDA

View Full Version: Akseptert Ta med oversettelser i søkeresultater



norku
18-05-11, 10:01
Vbet støtter foreløpig ikke oversettelser i søkeresultatene. Hvis en bruker utfører et søk på et annet språk enn forumet standard er ingen resultater som returneres selv om vilkårene finnes i språket hans. Kan dette være rettet i en fremtidig utgave please?

vBET
18-05-11, 20:58
Ja. Vi støtter ikke det nå. Og jeg tror at det er viktig å gi slik støtte. Så forespørselen er akseptert.

Vær oppmerksom på at løsningen vil være begrenset. Vi er i stand til å oversette søk som ikke er på forumet som standard språk til forum default språk, slik at søk vil bli bedre, likevel:
1. Oversatt spørring kan ikke nøyaktig til brukerens intensjoner slik at resultatene ikke kan være perfekt, men bør være mye bedre enn nå;)
2. Dette vil ikke fungere for trådene er skrevet på andre språk - data lagres i vBulletin database i original tekst (som er skrevet av forfatteren) så dette originale teksten er indeksert av søkemotoren. Oversette søket til forum standard vil savne de tråder som er skrevet i andre språk

Også vi må tenke på når man skal oversette:
- Skal vi bruke bruker standard språkinnstilling for dette (fungerer ikke for gjester)
- Skal vi oversette søk når de går fra oversatt sider
- Skal vi sjekke hver gang av Google påvisning språk hva som er spørringen språk og så oversette?

Vær oppmerksom på at for søk gjenkjenning av språk er ikke god idé fordi de er veldig korte strenger. Så deteksjon vil sannsynligvis ikke gi gode resultater. Jeg tror at vi kunne bare anta at hvis noen søker fra side oversatt til f.eks tysk, så vi antar at spørringen er også på tysk og alltid oversette det til forum default (selv om det er - uten deteksjon). Dette er enkleste løsning og bør være egnet for minst 90% dersom slike spørringer. Som jeg skrev at vi kunne også prøve å oppdage ekte språk, men for 1-2 ord søkene som Google vil mest sannsynlig gi ikke altfor gode resultater. Som jeg husker Google ikke håndterer godt deteksjon for kort melding. Du kan sjekke det selv ved å skrive testmeldinger i test delen som er i andre språk og har bare 1-2 ord. Hvis det ikke vil bli ugjennomsiktig hensiktsmessig i lang bbcode - det betyr at Google påvisning feilet for slike kort setning.

Vennligst gi oss dine tilbakemeldinger hvordan du ser det:)

Automatic Translations (Powered by Google, Microsoft®, Yandex, SDL Language Cloud, IBM Watson and Apertium):
AfrikaansAlbanianArabicBelarusianBulgarianCatalanChineseCroatianCzechDanishDutchEnglishEstonianFilipinoFinnishFrenchGalicianGermanGreekHaitian CreoleHebrewHindiHungarianIcelandicIndonesianIrishItalianJapaneseKoreanLatvianLithuanianMacedonianMalayMalteseNorwegianPersianPolishPortugueseRomanianRussianSerbianSlovakSlovenianSpanishSwahiliSwedishTaiwaneseThaiTurkishUkrainianVietnameseWelshYiddish
Translations made by vB Enterprise Translator 4.10.1