PDA

View Full Version: Sidebars geven tekst in de oorspronkelijke taal



trevis
07-05-10, 15:24
Gebruiker 1Idioma gebruiker standaard: PortuguêsVisualizando de site in de taal: PortuguêsEscreveu berichten in het forum en blog op taal: PortuguêsUsuário 2Outro gebruiker (bezoeker) voert de site en een videovoorbeeld weergeeft in de taal: Engels (standaardwebsite).De gebruiker visualiseert 2 sidebars van CMS, Forum en Blog berichten met de vertaalde titel, maar de tekst in de oorspronkelijke taal.Als de gebruiker 2 Verander taal aan iemand anders dan het Engels (standaardwebsite) zoals bijvoorbeeld Spaans, beide titel als de tekst van het bericht correct wordt vertaald.Schakel de uitleg?Beproefd bevestigen beelden maar ik kon het niet. Om het even wat contact.

vBET
07-05-10, 15:51
We zijn ons bewust van dat en op dit moment is het nog niet als een bug, maar functie (dus met andere woorden bug in een mooie jas;)).

Laat het me uitleggen. Wat je schrijft over is dat in sommige CMS blokken zoals 'Recente forumberichten' deel van de tekst niet wordt vertaald in de originele taal. In feite is het niet vertaald helemaal correct, want de tekst wordt weergegeven in een dergelijk blok is zonder enige BBCode. vB laat gewoon om zich te ontdoen van de BBCodes zonder het uitvoeren van het. En dat is de reden waarom je dit ziet tekst niet vertaald.

Op sommige talen (zoals Japans) kun je zien dat de tekst is 'vertaald', want eigenlijk is het altijd vertaald, maar zonder bbcode het is vertaald als het was in uw forum oorspronkelijke taal. Dus Google neemt de tekst wil zeggen in het Portugees, maar vBET verteld dat het in een andere taal (forum standaard) omdat vB verwijderd info over echte taal. Dus Google raakt in de war en soms geeft gewoon dezelfde tekst en soms proberen te vertalen met een zeer slecht resultaat.

We zijn niet in staat om iets te doen met dat zonder vB code modificatie en we willen niet dat te doen. We hebben officieel gevraagd vB team voor nieuwe haak die het mogelijk maken om gekozen bbcodes evalueren voordat alle BBCodes zullen worden verwijderd. Zie hier voor meer informatie: niet afneembaar BBCodes (http://www.vbulletin.com/forum/showthread.php?343784-Not-removable-BBCODEs)

Wij sturen deze stelling meer dan twee maanden geleden en nog steeds geen reactie ...

Dus ervan uitgaande dat - het is niet voor ons en dat is waarom we beschouwen het als functie niet een bug. Zolang vBulleitn zal toestaan om gewoon bbcodes verwijderen zonder parsing dat we niet kunnen helpen. vBET mark bericht naar behoren en gaf logica om het te vertalen, maar vBulletin gewoon kiest op sommige plaatsen om het te negeren. U kunt helpen door het schrijven van uw stem in onze thread - misschien vB team zal dit voorstel dan.

Sorry ik kan hier niet helpen: o Ik hoop dat je onze situatie te begrijpen in deze kwestie.

trevis
07-05-10, 18:23
Ik begrijp :-) Is het gemakkelijk te implementeren deze verandering? Ik zal het proberen. Kunt u nog tips over wat te ruilen voor wat? [] S Rafael

vBET
07-05-10, 19:16
Het zal nodig hebben om vB functie die verwijdert vinden bbcode, check doet lang of langtitle bbcode bestaat in de tekst invoeren en in dat geval nodig vBET bestand met BBCodes en gebruik de toepasselijke functie om deze te ontleden (die zijn nu klaar).

Ik deed het niet, want we willen vBET installatie / updates te houden zo eenvoudig mogelijk, maar natuurlijk als je echt wilt om dit te doen dan laat het me weten - ik zal testen en geef je er klaar voor code. Houdt u er rekening mee dat het zal nodig hebben om dit te doen elke keer dat u wordt bijgewerkt vBulletin - omdat u uw wijzigingen overschrijven. Zo - werk?

vBET
08-05-10, 00:55
Hieronder is een zeer snelle oplossing voor degenen die willen vBulletin bestanden te wijzigen. Houdt u er rekening mee dat deze oplossing niet perfect is, maar geven u de tekst in de juiste vertaling. De kwestie niet perfect is omdat het twee keer worden vertaald - de eerste keer wanneer bbcodes wordt verwijderd; 2e tijd waarin hele pagina is vertaald.
Houdt u er rekening mee dat normaal gesproken vBET een manier om geen ruimte voor zulke dingen is - en dit is niet vertaald gebied. Helaas is hier lijkt het erop dat vBulletin negeert de inhoud op 2 manieren - niet alleen strips bbcodes, maar ook ergens latere wijzigingen tekens, zoals '<' om 'witte html "tekenen (notatie <), dus niet vertaald gebied is gebroken. We hebben niet op zoek naar meer geavanceerde oplossing - de werkelijke geeft een vertaalde teksten, niet zo goed als het zou kunnen zijn, maar meestal 2e vertaling terug dezelfde tekst en nemen niet de prestaties wanneer het wordt al in de cache. Hoop dat zal zijn ok voor nu en dat vBulletin team eindelijk antwoord voor onze haak aanvragen:)

Snelle oplossing:
1. Bewerk het bestand / includes / functions.php
2. Zoek:


function strip_bbcode($message, $stripquotes = false, $fast_and_dirty = false, $showlinks = true, $stripimg = false)
{

3. Put NA:


if (false !== strpos($message, '[/lang]')) {
require_once(DIR. '/includes/vbenterprisetranslator_functions.php');
$message = vbet_parseOnlyLang($message, true);
}

trevis
12-05-10, 16:11
Dank je wel! Ik zal testen en delen de resultaten. [] S!

trevis
17-05-10, 19:56
Errr... het werkte gedeeltelijk. 1e: de tekst wordt getoond in de juiste taal (afhankelijk van de gebruiker keuze) 2e: bbcodes waren vreemd... bijvoorbeeld, "forum "Off" of "Done! [Url ]..f=19 [/ url]".Zie een voorbeeld in mandela. orgTem hoe om beter te krijgen?

vBET
18-05-10, 17:07
OK - Ik zie het. Het lijkt erop dat we niet moeten vergeten wat er de taal, laat alle bestaande tags te verwijderen, en aan het einde vertalen. Deze vreemde dingen zijn, omdat BBCodes werd vertaald en na dat die waar niet verwijderd. Ik zal werken op dit punt.

Vertel je kan een beetje wachten met deze - naar volgende week. Het lijkt een perfecte taak voor onze nieuwe leden. Bee cool - we zullen nagaan of oplossing voordat we publiceren. Dus - is het ok om oplossing te geven in de volgende week? :)

trevis
18-05-10, 18:08
Ok! Ik kan wachten geen probleem. Veel geluk voor het nieuwe lid. [] S Rafael.

trevis
26-05-10, 01:41
Any news?

vBET
27-05-10, 06:25
Alleen toegekend aan Kamil:)

Automatic Translations (Powered by Google, Microsoft®, Yandex, SDL Language Cloud, IBM Watson and Apertium):
AfrikaansAlbanianArabicBelarusianBulgarianCatalanChineseCroatianCzechDanishDutchEnglishEstonianFilipinoFinnishFrenchGalicianGermanGreekHaitian CreoleHebrewHindiHungarianIcelandicIndonesianIrishItalianJapaneseKoreanLatvianLithuanianMacedonianMalayMalteseNorwegianPersianPolishPortugueseRomanianRussianSerbianSlovakSlovenianSpanishSwahiliSwedishTaiwaneseThaiTurkishUkrainianVietnameseWelshYiddish
Translated to other languages thanks to vBET Translator 4.10.1