PDA

View Full Version: Opgelost Heb je hulp nodig verminderen van belasting van de server



Simon Lloyd
26-05-11, 08:40
Hallo, Ik heb problemen met mijn belasting van de server, heb ik al verhuisd naar gewijd om te proberen deze te genezen, maar krijg nog steeds een hoge server belasting, als ik schakel vbet de server load daalt.

Kan iemand helpen?

@ Kamil, die u al hebt volledige toegang details naar u verzonden in PM als je wilt controleren.

kamilkurczak
26-05-11, 20:57
hello,
hier heb je een vBET lijst met tips: http://www.vbenterprisetranslator.com/forum/general-discussions/243-vbet-performance.html

Vergeet niet - als u alle talen ingeschakeld - je hebt 53 meer content (discussies, berichten enz.) op je forum, en natuurlijk high-traffic forum.

U kunt uitschakelen enkele talen en wacht wanneer cache is ingeschakeld taal zal worden gevuld, daarna - kunt u het volgende deel van vertalingen mogelijk te maken.

Ten tweede, In deze release-hebben we een grote verbetering van (zeer grote) - dit is het geheugen cache-systeem (4 verschillende opties). U kunt controleren of het in je admincp-> vBET Cache. (Vergeet niet - moet je je server te integreren om dit soort cache gebruikt)

:)

Simon Lloyd
26-05-11, 22:15
Ik heb alle geïmplementeerd dat ik kan van uw prestaties aanbevelingen, heb ik ook in staat alle talen (nou ja de meeste) al sinds het kopen van vbet ongeveer 6 maanden geleden, de belasting is constant hoog de hele tijd. Als voor de Memory Cache (beta) Ik denk niet dat ik enig cache versneller op mijn server, maar evrything anders is ingesteld als per uw instructies.

kamilkurczak
26-05-11, 22:19
van onze laatste release-hebben we gewerkt aan dit geheugen cache systeem - dit moet de grote in prestaties. U moet uw server geconfigureerd met deze cache-systeem (misschien heb je al hebt - vraag uw server support)

Simon Lloyd
26-05-11, 22:31
Hoi Kamil, Ik heb net gecontroleerd php info en ik hebben het niet, maar ik krijg ze xcache of iets dergelijks te installeren

vBET
26-05-11, 22:59
Hi. Waarom je problemen hebt met uw belasting van de server? Ik zie je forum is echt snel vertalen ja, waar is het probleem?

Houdt u er rekening mee dat vertalingen worden gemaakt door externe diensten van Google. Dit betekent dat wanneer vertaling van uw vragen gebeurt wachten op reactie van Google. En dat is de reden waarom uw Server Load is groter, maar het heeft geen invloed op het systeem, want wachten discussies die nemen geen CPU of extra geheugen (net al gebruikt). Dus dat is de reden waarom je altijd hoger Server Load met vBET ingeschakeld (als er geen schroefdraad is uitgeschakeld afwachting van de resultaten van Google) hebben en in dezelfde tijd uw forum nog steeds snel werken, want wachten discussies neem geen CPU.

Dus wat is echt nodig om Server Load minnaar te nemen is om te verzekeren dat de discussies niet zal wachten op de resultaten van Google, maar helaas Google maakt het mogelijk om de resultaten cache slechts voor 15 dagen. Je kunt proberen het zelf - als u deze uitschakelen cache, of gewoon de tijd om te leven kleiner dan zul je se Server Load groeien - omdat er minder resultaten worden in de cache en meer verzoeken te wachten op Google reacties. Er is geen magie - vertalingen komt ergens vandaan en het kost tijd om het te krijgen van Google.

Met behulp van het geheugen cache kan helpen bij een of andere manier. Onderwerpen die wachten op Google resultaten zullen nog steeds te wachten (je zult het niet door totdat u het cachegeheugen alle vertalingen, en u zult niet want het is gereinigd volgens Google TOS). Nog steeds in de cache resultaten zullen sneller worden gegenereerd, daarom verzoekt niet te wachten op vertalingen zullen sneller gaan uit verzoeken wachtrij.

Hier kunt u zien wat er precies belasting van de server is: Server load (http://whreviews.com/server-load.htm) en ontdek dat zolang je middelen vrij te Server Load hebben niet een probleem.

Weten wat de waarde van de server load niet erg belangrijk hoor. Weten hoe de waarde te interpreteren is wat telt.

herinner me de definitie: de server load is het aantal processen die wachten op de CPU te openen. Maar niet alle processen zijn hetzelfde! Als de processen zijn lage prioriteit, wanneer een nieuwe server aanvraag (pagina aanvraag) verschijnt, kan het nog steeds vrijwel direct worden behandeld.

Niet te vermelden dat de belasting van de server is slechts een factor van de vele anderen (geheugengebruik, CPU-gebruik, de grootte van de swap file)

Zoals gebruikelijk, en zoveel mogelijk mensen rechtstreeks betrokken bij de hosting business zeggen, het komt allemaal neer op real-life gedrag. Zijn de pagina's laden snel? Heeft een proces zoals het zoeken via een database te nemen een redelijke termijn? Dan hoef je je niet echt een probleem hebt, ongeacht de belasting van de server is

Dus, de ultieme test is de manier waarop de server zich gedraagt. Als de server is snel, een getal, is zelfs als het heet "belasting van de server ', eigenlijk niet veel

Dus omdat uw server is snel en kan ik snel zie je forum reacties, het probleem is alleen virtueel - er is geen echt probleem. Server Load is de waarde die geeft je geen informatie over de werkelijke prestaties, net hints als je weet hoe deze moet worden uitgelegd (dat wil zeggen als de server goed draait met belasting van de server X, dan kun je beginnen met het controleren van wat er gaande is, als het snel groeit 2X op of iets dergelijks). Alleen statische nummer geeft je niets, beter controleren uw CPU en geheugen om er zeker van dat deze waarde OK is voor uw server en als het OK is dan geen kwestie wat Server Load waarde is.

Nog steeds als je wilt wat extra tips:
- Maak grotere cache TTL als je veranderd naar een lagere (standaard is maximaal toegestaan door Google TOS).
- Als u geen HDD-ruimte problemen uit te schakelen cron taak voor het reinigen gast cache - het hoeven niet te worden schoongemaakt helemaal, want het verfrist resultaten als nodig is, nog steeds het verwijderen van veel oude bestanden kan echt lang duren voor php.
- Gebruik geheugencache
- Aan het eind (maar ik zie geen gevoel van, omdat je geen performance issue) te starten uit te schakelen talen waardoor je minder verkeer

By the way - wat is uw Server Load, de gemiddelde CPU-en geheugengebruik, en welke hardware heb je (hoeveel CPU's, geheugen)? Doet swap-bestand wordt gebruikt?

Simon Lloyd
27-05-11, 08:34
Hieronder worden de details als per uw vragen
1) Server Load
*********************
08:22:53 up 44 dagen, 13:31, 1 user, load average: 4.07, 5.09, 5.26
GEBRUIKER TTY FROM LOGIN @ IDLE JCPU PCPU WHAT
wortel pts / 2 datacenter1.supp 08:17 0.00s 1.53s 0.00sw
****************
2) CPU en geheugengebruik
********************
totaal gratis gebruik gedeeld buffers cached
Mem: 4040 3616 424 0 256 2809
- / + Buffers / cache: 550 3490
Swap: 8001 24 7976
*********************************
3) hoeveel CPU's
3

EDIT: nam gewoon een momentopname hier http://www.thecodecage.com/forumz/server.png mijn server is als dit de hele tijd, deze momentopname is na het inschakelen van memcahce.

Simon Lloyd
27-05-11, 17:19
Als extra informatie, hier is de Top Processen log:
xxxx 93,0% / usr / bin / php / home / xxxx / public_html / forumz / vbenterprisetranslator_seo.php
xxxx 83,0% / usr / bin / php / home / xxxx / public_html / forumz / vbenterprisetranslator_seo.php
xxxx 75,0% / usr / bin / php / home / xxxx / public_html / forumz / vbenterprisetranslator_seo.php
MySQL 6.8% / usr / sbin / mysqld - basedir / --datadir/var/lib/mysql - usermysql --pid-file/var/lib/mysql/xxxx.thecodecage.com.pid - skip-external- vergrendeling
MySQL 6.7% / usr / sbin / mysqld - basedir / --datadir/var/lib/mysql - usermysql --pid-file/var/lib/mysql/xxxx.thecodecage.com.pid - skip-external- vergrendeling
MySQL 6.6% / usr / sbin / mysqld - basedir / --datadir/var/lib/mysql - usermysql --pid-file/var/lib/mysql/xxxx.thecodecage.com.pid - skip-external- vergrendeling
wortel 6,0% / bin / sh / usr / local / bin / rkhunter-c - cronjob

vBET
29-05-11, 20:52
Hieronder worden de details als per uw vragen
1) Server Load
*********************
08:22:53 up 44 dagen, 13:31, 1 user, load average: 4.07, 5.09, 5.26
GEBRUIKER TTY FROM LOGIN @ IDLE JCPU PCPU WHAT
wortel pts / 2 datacenter1.supp 08:17 0.00s 1.53s 0.00sw
****************
2) CPU en geheugengebruik
********************
totaal gratis gebruik gedeeld buffers cached
Mem: 4040 3616 424 0 256 2809
- / + Buffers / cache: 550 3490
Swap: 8001 24 7976
*********************************
3) hoeveel CPU's
3

EDIT: nam gewoon een momentopname hier http://www.thecodecage.com/forumz/server.png mijn server is als dit de hele tijd, deze momentopname is na het inschakelen van memcahce.

Ik weet niet zeker hoe u uw metingen te interpreteren. Zoals ik het zie je CPU wordt gebruikt in ongeveer 185% ... Dus of er is iets warms goed in het meten of het van toepassing is op een CPU - als je 3 dan kunt u 300%. Als dit correcte manier dan betekent dit dat je nog heel wat vrije CPU-bronnen. Zo niet dan verbeter me en vertellen hoe de resultaten te interpreteren.

Ik ben ook niet zeker hoe u uw belasting van de server gegevens te interpreteren:

load average: 4.07, 5.09, 5.26
Zijn die 3 verschillende in de tijd meten, of een ieder is voor aparte CPU? Wat is de kracht van je CPU?

PS. Cache heeft tijd nodig om in te vullen

Simon Lloyd
29-05-11, 21:54
Michal, nogmaals bedankt voor het antwoord van de gemiddelde belasting je ziet (en in de snapshot) verandert elke keer dat u vernieuwen, het is zoals u wijzen op een sybmolic nummer, wanneer de belasting gemiddelden aangegeven zijn er ongeveer 6 of 7 dan de site traag is maar de meeste van de tijd reageert die op zijn beurt geeft een foutmelding.

Hier is de cpu gegevens die u gevraagd
Processor # 1
Verkoper
GenuineIntel
Naam
Intel (R) Xeon (R) CPU X3430@2.40GHz
Snelheid
2394.030 MHz
Cache
8192 KB

Als ik check in WHM ik heb een quad core cpu, terwijl de server mensen vertellen me ik heb 3 cpu's??

Ik weet niet of pretenderen te weten hoe de server load gemiddelde is uitgewerkt laatste tijd (de afgelopen twee dagen is er al:
Gemiddelde belasting: 4,49 4,04 3,95

Forum is van de gemiddelde snelheid en het lijkt niet te zijn veroorzaakt een probleem op dit moment, maar het verkeer is rond:
271 (3 leden en 120 gasten en 148 Spiders)
Wanneer de bovenste figuur normaal gesproken is het ongeveer 500 - 600, maar dan is het weekend, zodat het verkeer lager is.

vBET
02-06-11, 23:23
Ik vroeg over de CPU-snelheid, want zoals we al verteld Server Load is gewoon virtuele waarde, dus voor snelle CPU dezelfde server load iets anders dan voor trage CPU (snel een zal snel doet zijn werk, zo gemeen ook al zijn er extra taken te wachten in de wachtrij die zal snel worden behandeld).
Over uw aantal CPU's - op dit moment ben ik verloren net als jij. Het is uw server en ik zal je niet helpen om vast te stellen heb je 1 of 3 CPU's hebben. Ik kan u vertellen dat voor servers is het beter om grotere hoeveelheid van de tragere CPU's te hebben dan kleinere hoeveelheid sneller. 2 +2 = 5 betekent dit dat er 2 processors met kracht 2 zullen beter werk dan een processor met kracht 4 doen, omdat de server zijn veel kleine taken, en met een processor kun je het niet parallel manier.
Server Load zal andere betekenis ook afhankelijk van het aantal processors. Als je echt 3 snelle processors dan belasting van de server 6 (totaal niet per CPU) is OK, zelfs zonder extra te controleren. Als je een processor dan moet je extra controleren echt antwoord tijd voor onze riool. Zoals je schreef je al deed het en het is OK.

Voor de tijd zie je je server load is groter en langzamer pagina (in de cache een - vergeet niet dat voor het niet in de cache van de echt antwoord tijd niet is aan uw server helemaal niet, maar tot Google response tijd), kijk dan is het omdat het verkeer groter is , of misschien is het gevolg van wat achtergrond taken (zoals vBulletin cron jobs, of zelfs je eigen besturingssysteem - net als automatische update taken of iets dergelijks).

Afhankelijk van uw laatste antwoord - als er geen echte probleem - moet je eventuele toekomstige hulp in dit topic op dit moment?

Simon Lloyd
04-06-11, 08:46
Michal, bedankt voor de uitgebreide reactie, het is 4 cpu's, mijn enige zorg is de hoeveelheid% van de cpu die vBET verbruikt, als ik dit typ is er zijn3 processen die in TOP voor vBET op 55%, 52% en 48% CPU-gebruik en deze processen zijn allemaal voor het bestand / vbenterprisetranslator_seo.php, als er niets meer je kan dan stel ik u bedanken voor uw opmerkingen en zullen moeten leven met het als ik absoluut niet kunnen veroorloven een andere server te verplaatsen of te upgraden als ik ging van het hebben van vps om een VM in cloud hosting aan gewijd in stand te houden vBET draaien, is de volgende sprong naar dual quad-core (8 cpu's) is uit mijn prijsklasse.

vBET
04-06-11, 21:03
Houdt u er rekening mee dat wat ou ziet het niet is VBT CPU-verbruik, maar je hele forum verbruik. vbenterprisetranslator_seo.php doet niets - maar stelt enkele variabelen en maakte intern doorsturen naar werkelijk gevraagde bestand - het is gewoon front controller. Alle aanvragen gaat naar vbenterprisetranslator_seo.php - u hebt ingesteld in je htaccess-bestand..

Dus dit is niet vBET de consumptie - dit is uw gehele forum verbruik. Voor normale pagina's vBET doet niets - alleen voegt vlaggen. Voor de vertaalde pagina's hele vertaalproces gebeurt zo CPU-verbruik zal zijn altijd groter dan voor de normale pagina, want het gebeurt na de normale pagina is gegenereerd. Dus eerst normaal generatie gebeurt en dan resultaat is vertaald - dus er is geen kans om het te laten withour extra kosten. Of ... We hebben oplossing voor deze mier is vernoemd Gast Cache - voor de gasten hele pagina's in de cache en geen vertaling gebeurt zolang cache niet is verstreken. Dus als je al gebruik Gast Cache dan vBET niet meer oplossingen voor vertalingen met minder middelen te maken. U kunt alleen uitschakelen sommige vertalingen - je zal dan minder verkeer naar vertaalde pagina's dus minder verbruik voor vertalingen hebben.

We hebben veel moeite voor het profileren van vBET, veranderende algoritmen, het toevoegen van meer prestatieverbeteringen. En we nooit behandelen deze kwestie als gesloten. Nog steeds op dit moment zelfs met meerdere lagen van cache, werken we met applicatie die veel veranderingen en een andere inhoud hebben voor dezelfde URL afhankelijk van de gebruiker gebruikersgroepen, of zelfs voor elke gebruiker (als sommige plugin zulke dingen toevoegt) en dit vereist hertaald voor elke ingelogde gebruiker te vragen. Voor de logger gebruiker kunnen we alleen cache zin vertalingen, maar niet hele pagina's, zoals voor de gebruikers. Houdt u er rekening mee dat vBET is meer en meer performance verbeteringen toe te voegen - nog steeds hoef je nooit meer magisch vertalingen zonder verbruik. Extra functionaliteit betekent altijd extra verbruik.

We controleren uw forum responstijd en het is echt goed. Dus ik zou niet denken over te schakelen naar andere server op dit moment. Net zoals je schreef - je nog steeds de helft van de middelen vrij te maken. U betaalt voor deze middelen, dus er is niets mis om het te gebruiken. En je bent nog steeds in veilige zone - dus zelfs wanneer je het verkeer vergroot je forum zal reactie in de juiste tijd. Voor CPU first light is 70% van het gemiddelde verbruik (niet alleen in een bepaald moment - gemiddelde). Dit is de eerste hint zorgen te maken over middelen. Als u negeert dit dan 90% van de gemiddelde CPU-verbruik betekent lezen licht, alarm, en onmiddellijke behoeften te upgraden - anders nog iets meer verkeer kan drastische vermindering van de prestaties te maken. Voor het geheugen is het anders en is afhankelijk van OS instellingen voor SWAP.

En als PS - moet u overwegen oplossingen zoals VPS - waar u kunt toevoegen resources zeer eenvoudig, zonder opnieuw te installeren:)

Als u al braak alle prestaties hints dan enige wat het links is te schakelen enkele talen en updates van vBET gemaakt als die komen.

Automatic Translations (Powered by Google, Microsoft®, Yandex, SDL Language Cloud, IBM Watson and Apertium):
AfrikaansAlbanianArabicBelarusianBulgarianCatalanChineseCroatianCzechDanishDutchEnglishEstonianFilipinoFinnishFrenchGalicianGermanGreekHaitian CreoleHebrewHindiHungarianIcelandicIndonesianIrishItalianJapaneseKoreanLatvianLithuanianMacedonianMalayMalteseNorwegianPersianPolishPortugueseRomanianRussianSerbianSlovakSlovenianSpanishSwahiliSwedishTaiwaneseThaiTurkishUkrainianVietnameseWelshYiddish
Thanks to vBET 4.10.1 you can enjoy automatic translations