PDA

View Full Version: Ratkaistu Välimuistin kyselyt



tavenger5
22-02-14, 15:46
Otin tarkastella hitaasti queries loki ja näen asioita, kuten tämä:



# Time: 140222 8:50:25
# User@Host: database_user[database_user] @ [10.0.0.4]
# Query_time: 7.076817 Lock_time: 0.000065 Rows_sent: 3 Rows_examined: 4174934
use cellphon_forum;
SET timestamp=1393077025;
SELECT cache.originaltext as originaltext, cache.translated as translated FROM vbenterprisetranslator_cache_medium_es help, vbenterprisetranslator_cache_medium_es cache WHERE help.originaltext='U.S. Supreme$
# User@Host: database_user[database_user] @ [10.0.0.4]
# Query_time: 14.198858 Lock_time: 0.000056 Rows_sent: 18 Rows_examined: 4174934
SET timestamp=1393077025;
SELECT cache.originaltext as originaltext, cache.translated as translated FROM vbenterprisetranslator_cache_medium_es help, vbenterprisetranslator_cache_medium_es cache WHERE help.originaltext='******* Xtre$
# User@Host: database_user[database_user] @ [10.0.0.4]
# Query_time: 13.591001 Lock_time: 0.000274 Rows_sent: 1 Rows_examined: 4174934
SET timestamp=1393077025;
SELECT cache.originaltext as originaltext, cache.translated as translated FROM vbenterprisetranslator_cache_medium_es help, vbenterprisetranslator_cache_medium_es cache WHERE help.originaltext='(Espa&ntilde$


Onko mitään keinoa välimuistin kyselyihin näin? Nämä kyselyt ladata lähes jokaisen sivun lataus.

Kyllä, olen guest cache.

tavenger5
22-02-14, 18:15
Lisäksi jos olet ajaa ekstra kyselyiden, on tämä huomautus: "Mahdotonta kun huomasin luettuani const taulukot"

vBET
27-02-14, 08:23
Mene Admin CP -> vBET Cache -> Memory Cache Voit asettaa siellä käyttö välimuisti (4 moottorit tueta: Memcache, APC, XCache eAccelerator).

Tämä sopii tarpeisiisi?

PS.
Yksi kysymys - mikä on ajan mittayksikkö kyselyaika mietinnössänne?

tavenger5
28-02-14, 15:37
Ei muisti cache toimivat kuten normaali cache mutta tallentaa tiedot muistiin? Poistaisi että noin kyselyitä?

Kyselyn kertaa on lueteltu ensimmäinen viesti ennen kyselyn.

vBET
28-02-14, 22:24
Käyttämällä Guest Cache lopullisesti poistaa paljon kysymyksiä, koska vieraille tulokset tallennetaan tavallinen HTML-tiedostoina ja virtasi tiedostot (kunnes tiedosto päättyy - niin virkeänä).
Guest Cache poistaa paljon kysymyksiä, koska suurin osa liikennettä foorumi on vieraita (myös hämähäkkejä).

Olen juuri tarkistanut lähteistä muisti välimuisti. Se tekee yhteistyötä Guest Cache - viimeksi käytettyjen saadut tulokset otetaan muistista ei tiedostosta. Tässä tapauksessa se ei poista mitään kyselyitä (Guest Cache jo tehnyt sen).
Vielä vBulletin itse muistaakseni (ei varma) tukee välimuisti ja ehkä tämä poistaa jotkin kyselyt.

Tiedän, missä on lueteltu kyselyaika - olin kysyä ajan mittayksikkö. Ehkä en ollut selkeä - mikä on ajan yksikkö? (s, ms, ns?)
Meillä on indeksit välimuisti taulukoita, niin aika on lyhyt.

Myös Kokeile käytöstä Admin CP -> vBET Cache -> Database Cache -> Select grouped translations. Kun käytössä, sitten kyselyt on yksinkertaisempi (ei ottaen serie), mutta on paljon kyselyitä (jotain jotain) - ehkä teidän foorumi se on parempi kysyä useammin.
Esimerkiksi - haku tuloksista oli 3 queries, joka antoi 22 tulosta. Jos poistat ottaen tulokset ryhmien sinulla on 19 kyselyitä 1 tuloksen, mutta kysely on helpompaa (yksinkertaisempi "Missä" osa) niin myös nopeampi. Jos sinulla on tietokannan toiselle palvelimelle sitten lopullisesti ei yrität tätä. Otat seurauksena jäseneltä localhost, sitten ehkä näet parannus. Ei voi sanoa - hankkia jotta ruudullinen se.

tavenger5
03-03-14, 04:50
Okei kiitos selittää. Käytän guest cache ja välimuisti (xcache), mutta olen edelleen hämmästynyt kuinka monta Valitse tulevat tietokannasta.

Edellä aikamääre on sekunteina.

vBET
03-03-14, 10:15
Kesti tietokannan sekuntia kyselyn? Todella? Se on lopullisesti jotain väärin. Yritä korjata taulukot Admin CP, ehkä siellä on jotain vikaa. Ei pitäisi kestää niin kauan - tiedot on indeksoitu.

tavenger5
03-03-14, 19:54
Minulla on tunne, että jotkut taulut lukitseminen ja/tai odottaa kysely välimuisti, minkä vuoksi he ottavat niin kauan suorittaa. Puhumattakaan voisi käyttää hieman enemmän muistia minun tietokantapalvelin - olen työskennellyt että samoin.

vBET
11-03-14, 12:51
vBET käyttää välimuisti taulukoita ilman mitään tapahtumia (MYISAM) niin esto ei pitäisi olla ongelma. Ehkä sinulla on rikki indeksit ja MySQL tekee täydellisen haun. Jälleen korjata kaikki taulut ja indeksit (Käytä Admin CPAdmin CP -> Maintenance -> Repair / Optimize Tables).

Automatic Translations (Powered by Google, Microsoft®, Yandex, SDL Language Cloud, IBM Watson and Apertium):
AfrikaansAlbanianArabicBelarusianBulgarianCatalanChineseCroatianCzechDanishDutchEnglishEstonianFilipinoFinnishFrenchGalicianGermanGreekHaitian CreoleHebrewHindiHungarianIcelandicIndonesianIrishItalianJapaneseKoreanLatvianLithuanianMacedonianMalayMalteseNorwegianPersianPolishPortugueseRomanianRussianSerbianSlovakSlovenianSpanishSwahiliSwedishTaiwaneseThaiTurkishUkrainianVietnameseWelshYiddish
Translated to other languages thanks to vB Enterprise Translator 4.10.1