PDA

View Full Version: Løst Altid omdirigerer tilbage til hjem ....



Trixi.com
04-03-10, 01:16
Hej,

først og fremmest: Great stykke software ... jeg betalte de 90 fejl, og det var en fornøjelse ...

Jeg installerede det, og det kører fint, så længe jeg har mulighed "Tilføj sprog parameter til URL (dvs. 'adresse? Language = da')
Opret URL er i overensstemmelse med SEO link konsensus (dvs. '/ da / adresse') ".

Men så snart jeg skifter til "Opret URL'er i henhold til SEO link konsensus (dvs. '/ da / adresse')" Jeg har nogle problemer ....

Check denne side:

Pedi / cabfo / rum.com / fora / DE / forum.php

Venligst slette / i ordet pedicab ....

Så snart jeg klikker på en tråd den går tilbage til det engelske sprog Hjem ....


Mmmmmh ....

Jeg har tilføjet root / fora, der er defineret master-sproget engelsk og tilføjet til htaccess:

RewriteEngine On



# REGLER for SEO-oversættelse links uden nogen SEO motor (på rå vBulletin links)
# Hvis du bruger vB 'Mod Rewrite venlige URL'er' derefter sætte disse regler lige før vB regler
RewriteRule arkiv / index.php? / $ 2 & language = $ 1 [L, QSA]
RewriteRule index.php? language = $ 1 [L, QSA]
RewriteRule $ 2? Language = $ 1 [QSA]

Nogen anelse om, hvad kunne være galt?

Tak

Gerald

Trixi.com
04-03-10, 02:32
Opdatering: Jeg har altid får en 404 Fejl ved hjælp af "Opret URL er ifølge SEO link konsensus (dvs. '/ da / adresse')"....

Så jeg skiftede tilbage til Tilføj sprog parameter til URL (dvs. 'adresse? Language = da'), som arbejder i øjeblikket ...

Ville være dejligt, hvis du kunne hjælpe til at få det til at virke

Tx

vBET
05-03-10, 00:40
Hej.

Som jeg ser det virker nu - du bekræfte Hvis jeg mangler noget:)

Vigtige ting - du ikke indstillet 'Streng' for option "Gennemtving Canonical URL" - det er påkrævet, ellers vil du miste din SEO. Se readme.html fra vBET pakke og brak vB konfiguration instruktioner.

Trixi.com
05-03-10, 09:10
Hej Michal,

Tak - Jeg skiftede til "Gennemtving Canonical URL" nu.

Det virker, men problemet eksisterer stadig ...

Min opsætning lige nu:
På Advanced venlige URL'er
ON Opret URL'er i henhold til SEO link konsensus (dvs. '/ da / adresse')
. Htaccess som ovenfor / som i Readme.

Det virker går for eksempel til en tysk oversættelse - skriver jeg en skråstreg i Url da jeg ikke er tilladt at skrive webadresser ...

p/edicabforum.com/forums/de/forumdisplay.php/32-Introduce-Yourself

Everythin OK

_____________________________________________

Problem:
Så snart jeg skifter til
Mod Rewrite venlige URL'er

Den ovenstående URL er nu
p/edicabforum.com/forums/de/32-Introduce-Yourself

og jeg får 404 fejl.
_____________________________________________

... Så er problemet ikke løst ... det virker godt i avanceret venligt URL'er tilstand, men ikke med Mod Rewrite venlige URL'er
_____________________________________________
. I min htaccess er kun din kode:

RewriteEngine On



# REGLER for SEO-oversættelse links uden nogen SEO motor (på rå vBulletin links)
# Hvis du bruger vB 'Mod Rewrite venlige URL'er' derefter sætte disse regler lige før vB regler
RewriteRule arkiv / index.php? / $ 2 & language = $ 1 [L, QSA]
RewriteRule index.php? language = $ 1 [L, QSA]
RewriteRule $ 2? Language = $ 1 [QSA]
_____________________________________________

Jeg prøvede det også med mix fra VB-htaccess og din kode, men jeg får en 500 - Internal Server Error

RewriteEngine om

# Hvis du har problemer eller bruger VirtualDocumentRoot, udkommentere denne linie og sæt den til din vBulletin mappe.
# RewriteBase / forum /

RewriteCond% {REQUEST_FILENAME}-s [OR]
RewriteCond% {REQUEST_FILENAME}-l [OR]
RewriteCond% {REQUEST_FILENAME}-d

RewriteRule ^ .* $ - [NC, L]

# Forum
RewriteRule arkiv / index.php? / $ 2 & language = $ 1 [L, QSA]
RewriteRule index.php? language = $ 1 [L, QSA]
RewriteRule $ 2? Language = $ 1 [QSA]

RewriteRule ^ tråd / showthread.php .* [QSA]
RewriteRule ^ Forums / forumdisplay.php .* [QSA]
RewriteRule ^ medlemmer / .* member.php [QSA]
RewriteRule ^ blogs / blog.php .* [QSA]
Indlæg RewriteRule ^ / .* entry.php [QSA]

RewriteCond% {REQUEST_FILENAME}-s [OR]
RewriteCond% {REQUEST_FILENAME}-l [OR]
RewriteCond% {REQUEST_FILENAME}-d

RewriteRule ^ .* $ - [NC, L]

# MVC
RewriteRule ^(?:(.*?)(?:/|$))(.*|$)$ $ 1.php? R = $ 2 [QSA]

_____________________________________________

Hvis jeg bruger bare den VB-kode, som følger med installationspakken i ikke uploade mappen:

RewriteEngine om

# Hvis du har problemer eller bruger VirtualDocumentRoot, udkommentere denne linie og sæt den til din vBulletin mappe.
# RewriteBase / forum /

RewriteCond% {REQUEST_FILENAME}-s [OR]
RewriteCond% {REQUEST_FILENAME}-l [OR]
RewriteCond% {REQUEST_FILENAME}-d

RewriteRule ^ .* $ - [NC, L]

RewriteRule ^ tråd / showthread.php .* [QSA]
RewriteRule ^ Forums / forumdisplay.php .* [QSA]
RewriteRule ^ medlemmer / .* member.php [QSA]
RewriteRule ^ blogs / blog.php .* [QSA]
Indlæg RewriteRule ^ / .* entry.php [QSA]

RewriteCond% {REQUEST_FILENAME}-s [OR]
RewriteCond% {REQUEST_FILENAME}-l [OR]
RewriteCond% {REQUEST_FILENAME}-d

RewriteRule ^ .* $ - [NC, L]

# MVC
RewriteRule ^(?:(.*?)(?:/|$))(.*|$)$ $ 1.php? R = $ 2 [QSA]




URL'en er konverteret til

p/edicabforum.com/forums/forums/32-Introduce-Yourself

Som du kan se: Den tilføjede fora igen ... og jeg får "Ugyldig specificeret Forum."

Så jeg gætter på, at problemet er htaccess og regler .... min VB er (vBulletin 4.0.2 Patch Niveau 1 ).... Jeg tror, jeg først nødt til at løse dette problem med VB, og derefter prøve igen .. ..

Regards

Gerald

vBET
08-03-10, 16:46
Hvis den arbejder på med et af venligt URL indstilling er det gode nyheder - har du ingen problemer med vBET:.) Så - når du skifter venligt URL til Mod omskrive du har fejl - det betyder, at spørgsmålet er i htaccess fil, ligesom du suspekt.

Først - vær sikker på at din htaccess fil er OK for normal (ikke oversat) URL'er.. Så sæt der regler, der kræves i Vb og teste det. Derefter satte vBET regler, inden vB regler. Sådan ser htaccess fil på vores test vB4 forum.:


RewriteEngine On
RewriteRule ^/?(af|sq|ar|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|de|el|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|vi|sq|ca|et|tl|gl|hi|id|lv|lt|mt|sl|uk|vi|cy|yi)/archive/index.php/(.*)?$ archive/index.php?/$2&language=$1 [L,QSA]
RewriteRule ^/?(af|sq|ar|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|de|el|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|vi|cy|yi)/$ index.php?language=$1 [L,QSA]
RewriteRule ^/?(af|sq|ar|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|de|el|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|vi|cy|yi)/(.*)?$ $2?language=$1 [QSA]

#vB FRIENDLY URL RULES
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} -s [OR]
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} -l [OR]
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} -d

RewriteRule ^.*$ - [NC,L]

RewriteRule ^threads/.* showthread.php [QSA]
RewriteRule ^forums/.* forumdisplay.php [QSA]
RewriteRule ^members/.* member.php [QSA]
RewriteRule ^blogs/.* blog.php [QSA]
ReWriteRule ^entries/.* entry.php [QSA]

RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} -s [OR]
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} -l [OR]
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} -d

RewriteRule ^.*$ - [NC,L]

RewriteRule ^(?:(.*?)(?:/|$))(.*|$)$ $1.php?r=$2 [QSA]

Automatic Translations (Powered by Google, Microsoft®, Yandex, SDL Language Cloud, IBM Watson and Apertium):
AfrikaansAlbanianArabicBelarusianBulgarianCatalanChineseCroatianCzechDanishDutchEnglishEstonianFilipinoFinnishFrenchGalicianGermanGreekHaitian CreoleHebrewHindiHungarianIcelandicIndonesianIrishItalianJapaneseKoreanLatvianLithuanianMacedonianMalayMalteseNorwegianPersianPolishPortugueseRomanianRussianSerbianSlovakSlovenianSpanishSwahiliSwedishTaiwaneseThaiTurkishUkrainianVietnameseWelshYiddish
vBET 4.10.1 supports automatic translations